Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Continuing the discussion from Desert Control Group - Småprat 2 - #8005 av Sveinongen.

Previous discussions:


@Hellcat Stort sett de fleste filmene de har lagt ut har en eller annen forhøyning rundt treet under påføring :+1:

Når Younis operasjonsdirektør i Mawarid desert control har applaudert posten nå, så får i hvertfall jeg en god følelse på at det er LNC som er brukt til dette.

4 Likes

Anbefaler de som er i tvil rundt produktet å hva som eventuelt vil skje videre med en mulig kontraktsinngåelse mellom DC/Limoneira til å spille av video snutten vi alle kjenner til fra 13.00-15.00 et par tre fire fem ganger.

I Cadiz har Limoneira i over 10 år produsert Sitroner med masse problemer å for å komme videre måtte de tenke nytt å ta initiativ til innovative løsninger som det å tilpasse seg og adoptere bruken av LNC.

7 Likes

@pdx Kursen kommer ikke opp i headeren i ny tråd her.

Fikset :slightly_smiling_face:

Noen som har peiling på innen hvilket tidsrom man bør ha på plass signering med Limoneira, om det skal være tidsnok for neste sesong avling?

Du tenker man må rekke å signere en eventuell avtale FØR en ny syklus starter? Vanskelig å ta spørsmålet ditt seriøst!!

Her er min forestilling av hvordan kontrakten vil utformes: Det vil bli initiert et prosjekt, et “fallow program” med bruk av lnc, rettet mot gjenvinning av landbruksarealer i ørkenområder som vil vare over flere år. Jeg tror de vil starte i mindre områder, med nøye overvåking av effektivitet, vannsparetiltak, avlinger, miljøhensyn, osv. Jeg antar at Desert Control vil motta betaling basert på oppnådde milepæler, og at større områder vil åpnes etter hvert som flere milepæler oppnås. Så jeg tror dette blir en langsiktig kontrakt, og en betydningsfull avtale som tydelig viser konseptbevis for Desert Control. Derfor tror jeg Limoneira skriver som de skriver, Explore hvor lite vann er det faktisk mulig å bruke uten at det går utover avlingen og er det andre tiltak de kan gjøre for å effektivisere dette enda mer, og lets clay i up, for at de skal starte et prosjekt som vil vare over flere år og de skal pøse ned clay i disse områdene.

2 Likes

Angående ‘explore’…så drives det med ulike former for testing i Arizona. Dette er fra OKS i desember :

"Arizona har store variasjoner i jordsmonn etc. og vi jobbet blant annet med å se på tilpasninger i LNC formulering som kan øke toleransegrenser for eksempelvis hvor høyt leire og silt innhold vi kan jobbe med. Det er også store variasjoner i vann og for eksempel salinitet hvor vi ser på løsninger som gir oss mulighet for LNC produksjon med enda «saltere» vann etc, som vil kunne åpne for enda bredere marked og gi andre fordeler. "

3 Likes

Veldig kjedelig og trist å lese om Kristian Peter Olesens bortgang.
Han har jobbet lenge og hardt for å få frem LNC.
Vi skal være veldig takknemlig for innsatsen han har lagt ned. Han har brukt mye tid og mye penger på dette prosjektet.

Jeg hadde virkelig unnet han å oppleve stor suksess for LNC.

https://www.dn.no/marked/barekraft/investeringer/kristian-falnes/etter-15-ar-i-verkstedet-lyktes-han/2-1-732140

25 Likes

Sanne ord.

Rakk aldri å bare lene seg tilbake og høste særlig av staheten som fikk ham (og sønnen) til å holde på med utviklingen i årevis på egenhånd med sin egen garasje som base. Brukte et par titalls millioner av egne sparepenger på livsverket, få bevist at teknologien fungerte. Ære være slike, som tar maks risiko og lykkes med noe banebrytende. Og trist at han aldri får oppleve at Desert Control utgjør en virkelig forskjell.

19 Likes

Lukter desert control kontrakt av dette.

5 Likes

Det svaret skjønte jeg lite av… Antagelig like lite som du skjønte mitt innlegg.
Påføring av LNC skjer vel i starten av ny syklus? Dersom da pilotprosjekter i den forrige syklus fikk positiv konklusjon, er det vel naturlig å forvente at alle parter ønsker det formelle med kontrakt før ny syklus starter?

1 Like

Han fikk da i det miste oppleve at teknologien fungerer! Men utrolig trist at han ikke fikk oppleve signering av en betydelig kontrakt, nå som den sannsynligvis er så pass nær!
Han kan uansett meget godt ha skaffet seg en fremtidig plass i historien.

4 Likes

Den beste måten å hedre hans minne er å investere i noe som betydde mye for han og også familien. ”Å investere i noe som betydde mye for avdøde og som også er viktig for familien, kan være en meningsfull måte å vise støtte og respekt på. For eksempel, hvis avdøde hadde en interesse eller engasjement i en bestemt bransje eller selskap, kan du vurdere å investere i det for å hedre minnet og samtidig gi økonomisk støtte til noe som betyr mye for familien”

Så i dag blir min måte og vise respekt over hans minne og kjøpe en dose desert control aksjer, investere i livsverket hans. Kom igjen resten også, tar vi en dose hver, så får sønnen fullført det de hadde startet❤️

Med respekt å melde gir denne hendelsen noen spørsmål som jeg håper selskapet kommenterer.

Er eventuelle patenter overført til selskap eller tilknyttet person?

Er det patensøknader som er pending som må søkes på nytt på grunn av hendelsen?

Hvordan stiller familien seg til fortsettelsen mtp eierforholdet til selskapet? ( er store verdier det er snakk om som skal fordeles i arv)

1 Like

Sendt melding til selskapet?

Her er det gjeldende patentet: WIPO - Search International and National Patent Collections

1 Like

Patentet er eid av selskapet desert control.
Ole Morten Olesen sønn av avdøde har jobbet sammen med avdøde, så det er et livsverk, et familieprosjekt, Ole Morten har vært mer aktiv enn far siste årene, så dette går sin gang videre.

1 Like

Du kan ta en titt her, CO - Founder Ole Morten Olesen, så kan du jo gjette hvilken motivasjon han har fremover.
https://www.linkedin.com/in/ole-morten-olesen-4a9ba01/