Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Finnes ingen grunn i verden til at selskapet ikke har kontroll på dette. Sånn sett litt merkelige spørsmål å stille her inne. Ta kontakt med selskapet @Realize_1 og heller la oss få vite om svaret fremstår som lite tilfredsstillende. Siste punkt er litt mer delikat. Selv om man skulle tro at Olesen var bevisst på denne problemstillingen.

1 Like

Vil ha aksjer, helst billigst mulig, hvorfor ikke prøve å skape litt usikkerhet. Dette er ingen familie med splid og krangling, dette er en familie med harmoni og drømmer. Dette går videre gjennom hans sønn Ole Morten og familien vil nok fullføre fars og familiens drøm.

Kristian P Olesen døde 7 januar.
Ole har delt åpent en hilsen på sin facebook profil, så deler den her:
I går sovnet min far, Kristian P. Olesen, rolig inn. Dette var uvanlig for ham, da han sjelden gjorde noe på en vanlig måte. Vi har reist og opplevd utrolig mye, og har mange gode minner fra alle de stedene vi jobbet og reiste sammen – fra taler i Egypt til sene kvelder i Kina. Men til syvende og sist var det alltid familien som var viktigst. Til minne om en far som har levd et godt liv og alltid fulgte sine drømmer

Kondolerer til hele familien :heart:

11 Likes

Savner noe kommentarer på dette innlegget. Hvor stort tidsvindu har man for kontraktsignering om Limoneira skal kunne bruke LNC for sin neste avlingssyklus?

Usikker på hvor relevant det er.

De første 50 trær ble behandlet i ca juli, de neste 2000+2000 i Q1 (?) 2023.
De sparer vann fra dag en etter LNC behandling, men for størrelsen og kvaliteten på avlingene er det sikkert best å få LNC i jorden “så snart som mulig”.

1 Like

Du etterspurte deling om svaret lite tilfredstillende.
Det var det ikke. Betryggende.

5 Likes

Tok meg den frihet å kopiere innlegget fra @jobbis i den forrige tråden. Slik OKS ordlegger seg, er det naturlig å anta at Desert og Limoneira kom til en positiv konklusjon, og at det som har foregått siden er diskusjoner rundt kontraktsbetingelser. Dermed er det naturlig å forvente at signering skjer innen meget kort tid.

"Spurte OKS om han kunne klargjøre den missvisende informasjonen mellom linkedin posten og Limoneira sin investor presentasjon. Også når det gjelder guiding av kontrakt. Fikk dette til svar.

Så videre samarbeid kan man nesten garantere som vi også så fra linkedin posten til Limoneira.
Desert og limoneira snakker sammen hele tiden, de har nok full kontroll på dette.
Kontrakt kommer nok:)"

5 Likes

Hvordan ser dette ut teknisk nå? Hadde satt pris på hvis noen kunne vært behjelpelig. På forhånd takk.

Med så liten omsetning så har vel TA liten betydning?

1 Like

Aksjekursen befinner seg for øyeblikket i en konsolideringsfase ved EMA200-støtten på 7,48, mens EMA100 og EMA50 utgjør motstandsverdier på henholdsvis 7,69 og 7,79. Den nåværende situasjonen antyder en avventende holdning, med kursen ventet å holde seg i dette området inntil ny informasjon, forventninger/frykt eller nyheter påvirker markedet.

Observasjon av EMA100/200 indikerer en positiv vending, men med en utflating, noe som antyder en periode med avventende markedstilstand, men som noen sier det er lav omsetning, og aksjekursen kan potensielt bevege seg raskt i begge retninger. Det kan være en taktisk periode hvor investorer venter på tydeligere signaler eller katalysatorer før de tar betydelige posisjoner i markedet.

1 Like

OKS feirer dette. Kanskje han har noe godt i glasset også? Det kommer mye godt frammover vil jeg like å tro.

4 Likes

Davos-Klosters, Switzerland, 17 January 2024 - The World Economic Forum, supported by leading private sector and philanthropic partners of the Giving to Amplify Earth Action initiative (GAEA), announces today new commitments to unlock billions of dollars to finance climate and nature solutions. GAEA also announces a new Big Bets Accelerator, which will amplify and accelerate innovative public-private-philanthropic partnerships globally.

Dette er altså midler som skal gå til innovasjoner innen bærekraftig landbruk, nye klimavennlige teknologier og ørkenbekjempelse.

4 Likes

Mye bra som skjer, men jeg skulle ønske meg en melding/oppdatering fra selskapet snart før vi siger altfor langt ned….

3 Likes

Jeg tror Limoneira ønsker å inngå en veldig begrenset avtale foreløpig, men så prøver Desert Control og få den større, derfor lar det vente på seg

Det er nok avklart allerede ref Limoneiras “Clay it up”:

“For Limoneira var vår guiding i Q3 presentasjonen at vi rundt årsskiftet forventet å konkludere dialoger med Limoneira omkring fremtidig skala og tidslinje for videre LNC utrulling for Yuma ranchen. "…

Og om hvorfor det tar tid:

"Vi guidet ikke på at kontrakt ville meldes før årsskiftet og kommunikasjon på dette punktet da det er helt naturlig at det kan ta noe tid fra konkluderende dialoger til å avklare de nødvendige detaljer rundt evt. utrullingsplan slik at kommersielle detaljer kan spikres – i forhold til dette vil vi dele fortløpende i forhold til informasjonsplikten for børsnoterte selskaper”

5 Likes

Jeg tror det blir en giga avtale som kommer til å handle om fallow programmet, som vil inneholde milestones over mange år. Starter i det små og utvider etter hvor bra det blir. Derav clay it up, explore og partnership.

3 Likes

går d bare ann og selge 700 av gangen :sweat_smile::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Hvis starter i det små innebærer veldig begrenset med garanterte inntekter så blir det nok ikke så voldsomt rally. Men bra uansett hvis selskapet melder en kontrakt på newsweb.

1 Like

Jeg ligger også på kjøp @Bingo123 :grinning:

POC jeg tror er det viktige, cash positive er guidet i 2015

Suksessfull POC mener du vel? De har mange POCer gående