Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Jeg tenker på at noen er villig til å ta dette fra test fase til storskala operasjon.

Vurdert å kommentere dette over tid - men når du først nevner det:
POC fremstår litt misvisende ift kontrakten vi venter på. POC er allerede passert, men har ikke funnet dekkende uttrykk for den bekreftelsen vi nå venter på.

2 Likes

Proof of concept er en test/prosjekt man gjennomfører for å finne ut om det er verdt å skrive kontrakt. I en proff setting er partene enige om suksesskriterier før en POC igangsettes.

2 Likes

Yes, så får de storskala kontrakt så har de proof of concept, forbi testfasen. Selv om et produkt aldri er ferdig utviklet. Da kan man regne på skalering, kunder er det nok av.

1 Like

Hvordan skulle dette egentlig foregått i praksis? DC som maser og maser, nekter å gi seg?

Alt avhenger av hvilke signaler en kontrakt vil sende. Som igjen avhenger av hvordan meldingen blir utformet. Om man nærmest snakker intensjonsavtale eller om det innholdsmessige ikke levner noen tvil om at Limoneira anser LNC som en løsning på sine ørkenrelaterte utfordringer og ønsker å satse deretter. En satsing som ikke nødvendigvis innebærer voldsomme summer umiddelbart grunnet den rådende nedskaleringen av selskapets ørkenoperasjoner.

2 Likes

Baserer meg i stor grad på magefølelse her. For meg er ordet explore dempende. Sitter med en følelse om at Limoneira ikke ønsker å forplikte seg til en stor avtale. De ønsker å benytte LNC, men det blir ikke den store avtalen mange håper på. Det pågår forhandlinger tipper jeg og DC ønsker seg mer commitment. Eller så er de stort sett enig, det er som det er, men noen stor avtale tror jeg ikke på. Men aller viktigst er at teknologien faktisk blir valgt så flere andre føler mer trygghet.

1 Like

Interessant podcast kom i natt, verdt å ta en lytt.

6 Likes

Vet du når denne podcasten ble spilt inn?

16.01.2024 0200 PM, så i natt blir det vel, publisert hvert fall, og de har ny episode hver uke, så dette er helt fresh podcast episode

Er det noe nytt der?

Piloter i Midtøsten start commercial adoption as of this month, den er vel interessant.

Har dokumentert forbedrer avling fra 17-62% på forskjellige piloter, det samtidig med vannsparing mellom 35-50%

4 Likes

Ja, nå har de etter hvert så mange gode resultater fra piloter å vise til, at det ville vært totalt uforståelig om det ikke nå skulle bli signert kontrakter! Alle signaler, uttalelser og rapporter fra Desert viser jo kun begeistring!

2 Likes

Vi mangler egentlig bare to ting:

  1. At markedet vil kjøpe produktet til gjeldende pris
  2. At Desert Control tjener penger på gjeldende pris
7 Likes

Dette er jo et produkt som er svært avhengig av volum for å få opp lønnsomhet for produsent og tilstrekkelig lav pris for kunde. Derfor antar jeg at Desert må være villig til relativ lave marginer i introduksjonsfasen, samtidig som de første kunder av ideelle hensyn må være villig til å godta relativ høy pris. En slik idealisme i bransjen, bør jo kunne finnes? Om ikke, så hadde vi f.eks. neppe hatt så mange som er villig til å drive med økologisk landbruk.

Vel - nå har jo @Aaleby vist at DC høyst sannsynlig tjener/sparer enorme beløp ved å bruke LNC.

1 Like

Basert på prisen som DC tok i fase 1-delen av prosjektet. Mao; ikke presset ned gjennom å få opp et betydelig volum. Dette gjelder neppe alt som finnes av ulike vekster, men like fullt. Så langt har man ingen konkrete holdepunkter for å hevde at høyt volum og ditto lav pris for kunden er en absolutt nødvendighet for å kunne skape lønnsomhet for både Desert Control og sluttkunden.

1 Like

Men høyt volum vil uansett være en fordel for alle parter, om dette skal kunne brukes på enorme områder. Blir ekstremt spennende å få avklart marginene i den første betydelige kontrakten!

4 Likes

Gode signaler!

“commercial adoption as of this month in the Middle East”

5 Likes

Kursen er dratt ned fra midt 40 til 7-8. Det er nå det begynner, piloter begynner å materalisere seg. Ser ut som aksjekursen har funnet bunn og begynner vending oppover også. Sagt det lenge nå, tror 6-8 i denne aksjen er bunn.

5 Likes

Og at han samtidig ikke sier det samme om USA (Limoneira), kan gjerne kun være fordi det ikke ville passet seg om de sitter i forhandlinger om kontraktsbetingelser!

1 Like