Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Munnkurv der ja, til signed and sealed.

Jeg tviler sterkt på at de forhandler om det nå.
Strukturen og prinsippene for dette ble nok etablert november 2022 .
Det er nok mer det praktiske, juridiske , volum, når og hvor osv som er tema.

1 Like

Handler nok mest av alt om at DC er direkte involvert i USA, slik at det meste blir børssensitivt. Står mye mer fritt i Midtøsten.

Jeg skrev kun kontraktsbetingelser, og det inkluderer det du nevner.

1 Like

Og dette fortjente klovnefjes @Morti fordi?

5 Likes

Hva tenker Dere om at det drøyer med melding rundt en eventuell enighet mellom Desert/Limoneira? For egen del tenker jeg det ikke er negativt fordi det kan tyde på at det tar tid å formulere noe begge parter kan si seg fornøyd med. En enighet på 500k/en mill $ måtte jo ha sendt et klart signal til eventuelt andre som kanskje venter på samme melding om positivt negativt utfall før de eventuell bestemmer seg for eller i mot.

Tenker dette:
For Limoneira var vår guiding i Q3 presentasjonen at vi rundt årsskiftet forventet å konkludere dialoger med Limoneira omkring fremtidig skala og tidslinje for videre LNC utrulling for Yuma ranchen. Vi guidet ikke på at kontrakt ville meldes før årsskiftet og kommunikasjon på dette punktet da det er helt naturlig at det kan ta noe tid fra konkluderende dialoger til å avklare de nødvendige detaljer rundt evt. utrullingsplan slik at kommersielle detaljer kan spikres – i forhold til dette vil vi dele fortløpende i forhold til informasjonsplikten for børsnoterte selskaper.

Og rundt årskiftet kom denne fra limoneira:
Don’t take the earth for granite, Limoneira is here to clay it up!

In partnership with Desert Control, Limoneira is excited to explore how to enable a climate-smart and resilient agribusiness. With a focus on finding the balance between optimal use of water, fertilizers, and natural resources and optimizing yields and quality of a Climate Smart Lemon, Limoneira believes that modern sustainability requires innovation.

Så da tenker jeg vi venter på at detaljer rundt utrullingsplan og detasljer rundt komersielle avtaler spikres. Avtalen er satt, detaljene igjen.

1 Like

Man skulle tro at dess større og mer komplekst, til lengre tid vil det ta å få landet alt rundt det praktiske, juridiske, etc. Og at en mer intensjonlignende avtale av ubetydelig grad hadde vært mer straight forward, som betydde mindre drøying av tid. Men who knows 🤷

8 Likes

Tenker detter er spot on @Aaleby Samtidig tenker jeg du er litt nøktern i ditt anslag på 500/1 mill $ @Prodigy666 Kan være greit å holde litt igjen til første kommersielle avtale er signert, men vi opererer alle med forskjellige tall. Det viktigste nå er uten tvil aksept på produkt med fine cash på bordet.

2 Likes

Mulig første komersielle avtale allerede er signert i midtøsten? Ref OKS i podkasten, Utrulling fra pilot til komersialisering starter denne måneden i midtøsten.

Det ville vel måtte blitt meldt omgående. Ikke først når produktet går i jorda.

Ikke i Midtøsten. MDC og SDC som er part i dette. Ikke Desert Control

3 Likes

Ja, referer bare til OKS sine egne ord, rart det ikke er meldt i så fall ja.

1 Like

Har såpass betydning for Desert Control at jeg mener dette er meldepliktig okke som. Første komersielle kontrakt, er validering av produktet på mange måter og kursdrivende for lisensutsteder. Da er faktisk produktet ute på markedet.

1 Like

Kan være greit å ha med at også “stage 1”,dvs piloter er kommersielle avtaler. Volumet trenger ikke vært stort selv om det er lnc på vei ned i sanden i Midtøsten.

OKS har også sagt at det allerede er gjennomført piloter i Midtøsten.

1 Like

Men nå sier han de går over fra Piloter/testing til komersiell utrulling. Dette blir noe annet

Dc kan ikke melde noe som Mawarid /MDC/H-eart ikke går ut med.

Redigert @jobbis :

Jeg sendte epost til Oks medio desember. Spurte da om dette :

" Jeg så du på sosiale media kommenterte noe rundt at partnere i Midtøsten er i ferd med å signere første avtaler.

Har dere planer om å melde dette når så evt skjer? For investormarkedet vil det nok være kjærkomment å «endelig» få melding om at toget i Midtøsten har begynt å trille, om det så bare er beskjedne kontraktssummer i starten"

Svaret :

"… I forhold til børsmelding av slike avtaler er det imidlertid ikke Desert Control som inngår disse. Det er ingenting som signeres mellom kundene og Desert Control AS. Derfor er det opp til partnerne å pressemelde disse. Når avtaler signeres og evt. pressemeldes av partner vil vi benytte oss av dette og spre nyhetene via relevante kanaler. "
"

5 Likes

Enda en gulrot å gå vente på :+1:

Nei sant, men de burde kanskje gått ut med det, de har tett kontakt, for det vil komme ut og det er kursdrivende.

Ja, kan fort komme en melding her snart ja