Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 3

Da er de «vanlige» 6000 aksjene på kjøp på plass i auksjonen…deretter skal det legges press på kursen…nedover

Tipper det kommer strengere reguleringer/må bruke mindre kjemikalier, osv, og opp med vannprisen hos større industrielle aktører. Fallowingprogram tror jeg de bare kan glemme, de kommer ikke til å betale for å legge områder brakk lenger.

Også kommer det støtteordninger til mindre aktører og andre tiltak for å fremme regenerativt jordbruk.

Det er bare noen som sjekker boken, ganske vanlig

2 Likes

Alpha Dhabi holding skal fokusere på strategisk oppkjøp i 2025. ADH er paraplyorganisasjon til Marawid.

3 Likes

Rart om ikke mawarid reagerer på at SDC prøver å ta mer og mer kontroll over teknologien, de to kan fucke up for hverandre. Hva ville dere gjort om dere var mawarid?

Orn er for tiden ivrig på å spre det gode ord om lnc.
Denne fra idag viser veldig godt effekt med og uten lnc:

4 Likes

Virkelig lurt på hva agendaen til SDC er.
Og “hvis sdc kjøper Dc, vil også sdc komme inn i mena? Vil vi få kjøpt de enhetene vi trenger i fremtiden? Vil vi bli tvunget til å oppgi eksklusiv rett vi har i uae i byttehandel mot enheter eller andre behov?”

Hadde jeg vært mawarid, hadde jeg tatt 10% aksjer for å blokkere evt oppkjøp av dc fra sdc

Naivt å ikke minimum ta 10% ja. De kan ikke la SDC få kontroll over teknologien og motsatt.

Eller sikrer de bare egen posisjon? Greit å handle raskt og tydelig å ikke ignorere situasjonen så de får arrangere et møte da å diskutere eventuelle intensjoner. Eller revurdere hele partnerskapet å finne noen på deres linje og strategi.

Men hva ville du tenkt om du var Mawarid? Jeg ville hvert fall sikret meg mot fiendtlig oppkjøp. Det er jo døden for Soyl om det skulle skje.

De får bruke økonomisk press da. Redusere finansiering og øke kravene. Værste fall true med å avslutte samarbeidet hvis de fortsetter med å utfordre balansen.

Hvem skal bruke økonomisk press mot hvem?

Mawarid får arrangere et møte å eventuelt forhandle om nye betingelser som kan tydeliggjøre respektive roller og ansvar og gjerne redusere SDC’s muligheter for å utvide sin kontroll.
Edit: Mawarid må sette premisser. Ikke SDC. Det kunne jo fort ha svekket Mawarid sin posisjon både teknologisk og strategisk.

Møte med desert control? Ja er sikkert en mulighet det, men det vil alltid ligge å luske en mulighet for at SDC plukker selskapet og da er det SDC som har kontrollen og SDC, Mawarid må forhandle med, dette er noe jeg ville ungått hadde jeg vært Mawarid.
SDC har snart 10% nå, så de kan snart blokkere at Mawarid kjøper opp DSRT, Mawarid kan ikke blokkere at SDC kjøper opp dsrt, for nå.

Møte mellom Mawarid og SDC!!! (Jeezez)

De har jo ingen avtaler, finansiering eller krav mot hverandre. Jeezez

De må undersøke eksisterende kontrakter for å se hvilke rettigheter og plikter som er definert for begge parter.

Mawarid har Mena og SDC har Saudi Arabia, får SDC kontroll over teknologien kan de ødelegge for mawarid med å ikke selge de enheter, ikke la de utvide til nye områder etc. Synes det er rart om ikke Mawarid vil sette en stopper for denne muligheten. Den vil alltid ligge å lure der. Men også motsatt om mawarid kjøper opp hele, så har en følelse at SDC vil ha 10% for å blokkere at Mawarid kjøper desert control og tar full kontroll over teknologien.

1 Like

De kunne jo i første omgang bli enige om en non-complete klausul da for her blir det risiko begge veier hvis de ikke nå vil prøve å front runne. Hvis SDC har som mål på sikt å blokkere Mawarid så får de kjøpe Desert Control da!!!