Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Da er det vel bedre å selge seg ned slik at en kan ende opp med samme eierandel billigere?

Men det kan jo komme andre løsninger som gjør at en må/kan spytte inn mindre enn dette per aksje en eier.

Mye som er lurt å gjøre, sett i etterkant. Settes emisjonen på 1 krone, rettet til industrielle aktører så kan man glemme å kjøpe tilbake billigere. Jeg er ikke en som tror dette kommer til å gruses, så handler deretter

1 Like

Enig i at det ikke virker slik nei, og det fundementale beveger seg i riktig retning.

Poenget var helst at alternativ 1) høy kurs gir lav utvanning, mens alternativ 2) lav kurs kan gi høy utvanning. Det er fornuftig å være sikret slik at en tåler alternativ 2 også,

Alltid lurt å ha en base og evne til delta løpende for å forsvare andel. Vel å merke om man fremdeles har ståltro på det fundamentale. Tror man ikke på basisen her så kan man glemme alt annet, da er det kun trading som gjelder. Hvis selskapet lykkes så er +90% av de fleste her inne og på andre fora ute i 2-3 bølge oppover

1 Like

Tror fremdeles det er behov for flere alternativ over en krone. Etter innsidekjøpet ikveld, så er vel en krone nærmest for et gulv å regne. Og mye kan skje fremover

1 Like

Alle liker at ledelsen har skin in the game, det største problemet i mange prekommersielle selskaper er at ledelse sitter “risikofritt” på en haug med opsjoner og lite aksjer.

Men han har altså kun lagt på bordet ca 0,6% av de pengene selskapet trenger for å fylle neste emisjon. Og han har ikke engang spyttet emisjonen, det er bare penger som har gått til folk som ville kvitte seg med aksjen.

Det kan like gjerne være et desperat støttekjøp som det er et “gulv”.

Står på det samme som jeg har sagt før: Norske retails burde samle seg rundt en person som de får inn i styret i Desert Control, på samme måte som det som skjedde da Nordic Nanovector “ble til” Thor Medical.

3 Likes

Det er merkelig hvordan ethvert grep tolkes i negativ retning. Når innsidekjøp ikke blir gjennomført så er det negativt, og når det skjer så er det desperat. Han kunne strengt tatt bare avventet og heller delta i en lav emisjon, om dette er det sannsynlige løpet.

3 Likes

Kursen har vel ligget stabilt rundt 1kr i en måned snart. Det er vel ingen grunn til å bli desperate av det?

Hvis han er redd for at emisjonen ikke blir fylt så er det vel lurere å putte pengene inn i emisjonen heller enn å støttekjøpe?

Hvis det er aksjonærene som skal finansiere så betyr jo det at han er beredt til å spytte inn sin eierandel, og mere til pga. kjøpet.

Alternativt at en forventer en rettet emisjon denne gang, som vil bli bedre for aksjonærene om kursen er sterkere? Der blir det vel fort også positivt for kursen at en får en ny større partner inn. At mer enn selskapets verdi skal hentes inn gjør vel at dette er mest sannsynlig eller? Syngenta?

Desperat støttekjøp for sine aksjer som har en verdi på rundt 11 mill? Når han sitter meget godt i det finansielt? Eller tenker du JT trenger å støttekjøpe for “å berge” sin rolle som ceo? Eller er det DC, som står i en fundamentalt sterk situasjon, faktisk trenger at ceo bruker en mill NOK på aksjer i markedet?

Synes du noe av dette fremstår særlig sannsynlig?

Eller er det kanskje at innsidekjøpet fra CEO er for å sende et meget tydelig signal til markedet.

2 Likes

Må innrømme at det kjøpet der likte jeg meget godt ja.

2 Likes

Hørte den første timen av Capital Markets Callen nå.

Oppfatter for min del at de er greit entusiastiske over utviklingen de siste 6 mnd, og opplever særlig Weems sin del som fryktelig overbevisende.

2 Likes

Var min morgenandakt idag. Helt i begynnelsen sa han jo at samarbeidet med Syngenta hadde blitt tettere, så kjøper han aksjer 2 dager etter. Da kommer det sansynligvis verken positive eller negative news de neste 2 ukene. Bare å fortsette med øretrilling, for de som vil ha ned snittet… men som nevnt over, er det godt mulig at 1 kr blir et slags gulv… who knows…

1 Like

Tror man skal være forsiktig med å legge for mye vekt på dette, men det er selvsagt positivt at han kjøpte 1 mill fremfor å ikke gjøre det.
Sikkert er at han så seg tjent med å kjøpe. I tillegg til aksjene han eier (11 mill ?) får han også en betydelig lønn fra selskapet og har sikkert masse opsjoner. Det er derfor ikke bare aksjekursen han «forsvarer».
Jeg kjenner ikke til hans personlige formue eller lønn men å spytte inn 1 mill til for å gi positive signaler til markedet og styret virker greit. Tolker det som positivt men ikke mer enn det. Emisjonen vil ligge der markedet legger den.

Kort sagt, jeg tenker at 1 mill er en ganske liten innsats relativt til det han har av aksjer, opsjoner og lønn.

1 Like

Godt å se at caset er i ferd med å bli vitalt igjen! :clap:t3:

5 Likes

Vitalt?

Aksjen er ned 75% på ett år. Kursen er kr 1. Gå tilbake til diskusjonene for ett år siden.

Ny emisjon er varslet (som forventet etter den alt for lille katastrofeemisjonen i 2025)… nye lovnader skal meldes markedet: «Dette blir den siste emisjonen»…. «cashflow fra driften blir positiv i løpet av 12-18 mnd.»… antall gratispiloter vokser….

Alltid positivt med innsidekjøp. Det blir sikkert regissert en nyhetsstrøm før emisjon settes.

Jeg tipper uansett at nye aksjer vil trykkes til 50 øre pr stk.

2 Likes

Desperasjonen etter å prate ned aksjekursen er til å ta og føle på :blush:

Vitalt. Bryr meg ikke om hva som ble diskutert for ett år siden. Handler om egne subjektive vurderinger.

Jeg har ingen desperasjon når det gjelder dette selskapet.

Proof is in the pudding, har dere sett en like stor økning i pilotene før?

Usedvanlig stor økning av de fåtall presentasjoner jeg har sett hvertfall.

At selskapet ikke har levert tidligere, kan gjøre at dere som er “lei” går glipp av store summer om dette er starten på gjennombruddet/brytningspunktet.

4 Likes

Hva blir emisjonskursen?

• Over 1 kr
  • 0,8-1kr
  • 0,6-0,8kr
  • 0,6-0,4kr
  • Under 0,4kr
  • Faen te mas om denne emisjonen

0 stemmegivere

2 Likes