Antar Oasis.
Men de er jo langt fra ferdig med LNC.
Betyr det at de ikke er på PAYS modellen, men har en annen betalingsmodell? For de er fortsatt kunde, eller?
Hei! Lenge siden sist.
Fikk vi noen gang tilbakemeldinger på hvordan Limoneira sine sitrus-eiendommer responderte på behandlingen etter at pilotene var avsluttet? Ble det sendt ut en oppfølgingsmelding på hvordan de 60 acres i Yuma responderte på behandlingen?
All info jeg har, er at effekten har vært veldig god, og forbedret seg over tid
Oasis er ikke PAYS
Midtøsten er vel ikke inkludert, og blir en bonus, ref guiding beskrivelsen deres
Pilotene i USA siste 9 måneder representerer kontraktsverdi på ca 550 mill NOK ved realisering.
Men hvordan blir kontantflyten i det sett over x antall år fremover? Er det man må se på ift ny finansiering neste år.
Anbefaler alle å se webcasten i opptak fremfor å spekulere for mye. Meget god gjennomgang.
Hva var bra ?
Vanskelig å få oppsummert på få setninger. Men veldig høy aktivitet. Q1 var rolig men Q2 svært hektisk. Jobbes med å lukke en del kommersielle avtaler de neste 1-2 månedene. Står fast ved 2 mill usd i guiding. Spesielt viktig at det er de største aktørene som nå potensielt kan konvertere. Fokuset har vært permanent avling, men interessen kommer nå fra en mye bredere kundemasse enn forventet. Forøvrig merkelig at ikke støtteordningene i Arizona er flagget høyere, men der er man altså igang allerede, på 3 prosjekt hos 2 kunder. Mener det var snakk om salat og gulrøtter hos disse. Alt i alt så er alt formidlet fremoverlent. Kun hørt på ene øret mens jeg har styrt med annet, men verdt å høre
Takker. Da skal jeg gi de 1-2 måneder
Ja takker! Kommer de til å legge ut opptak tro?
Sjekk appen Quartr (lyd+transcript)
Om kommersielle kontrakter — Capital Markets Day i Mai:
Marty Weems (Managing Director US) sa:
• “60% win rate med tier-1 pilots” fra FY25
• Full-cycle validation “over the coming 12 months”
• “$50 million U.S. pipeline in California agricultural market alone”
• “Average customer value of 1.6 million at full conversion”
• Oasis Date: potensielt $4,5M i full skala, muligens 1 500 acres i 2026 for å nå deres 10% water-saving mål (“we’ve not finalized that yet, but we’re certainly working toward that”)
CFO Borah om finansieringen: “The company has been chronically underfunded… We are very focused on trying to answer that question one time, permanently. The timing of this financing… is also driven by a belief that this can be the last financing the company needs to do to get to cash flow break-even.”
Ja men se der du, genialt, mange takk! 
For to døgn siden fremstod det for meg ullent om guidingen kom til å bestå. Det er knapt med tid igjen av året, og DC har levert rimelig nada kommersielt i år. Det har vært vanskelig å tro på rundt 18 mill på fire måneder.
Antallet piloter er svært høyt. Det gir en liten skog av undervekst der (minst) flere av de må vi forvente at blir til store trær.
Men når ville vi se noe til de?
Der har jeg trodd lite. Dette både basert på erfaring, og at det er lite hensiktsmessig å bygge mental fallhøyde for seg selv.
Men selskapet holder nå på guidingen.
Og de kommer med signaler og konkret info om hva vi har i vente. Det skisserer nyheter snart og ut året. Gulrøtter er blant annet nevnt, og at de jobber med ferdigstilling av plan for flere prosjekter. Det skal skje noe allerede i q3, mao i løpet av neste 5 uker.
I sum gir det at vi kan vente et hyggelig antall meldinger fra og med snart og i løpet av neste 4 månedene. Inntekter vil omsider komme, og farten inn i 2027 blir dermed meget god.
Rundt mars neste år er 5 års studien hos Universitetet i Arizona ferdig. Rapporten derfra vil gi solid faglig tyngde som DC kan bruke til å selge inn DC.
Hva gjelder faglig og strategisk, så fremstod MIchael Canady (chief science officer) igår som ekstremt skarp, fokusert og med en imponerende helhetlig plan. Han blir gull for DC faglig, og i tillegg stiller han med masse lidenskap.
Jeg tror DC endelig løsner nå.
Det skal komme bra med inntekter og prosjekter ut året, og mange piloter i 2026 bygger fundamentet for ytterligere kontrakter fremover. Med enda større kapasitet, hadde antall piloter vært mye høyere. Trykket for å teste LNC fremstår stort og økende.
Hver eneste leveranse og kontrakt vil styrke den gode historien om LNC.
Det blir en snøballeffekt der én positiv leveranse vil dra med seg nye.
Redigert:
Kan nevne at jeg tror såpass på at selskapet står ved et veiskille, at jeg har kjøpt mer idag.
0,29…
Vær forsiktig sier jeg. Jeg har fått smertelig erfare hvor lite smart det kan være å kjøpe mer fordi kursen er så lav i selskaper som har gått ned med over 90%
Det er en grunn til at kursen er så lav. Det er vondt den dagen konkursen er et faktum.
For noen få dager siden var det et par av forståsegpåerne her som mente at det ikke var noe som skulle tilsi ned mot emi kurs. 2 øre over nå
Poenget mitt er ikke lav kurs.
Poenget mitt er at det vil komme kommersielle nyheter fremover, og det snart. Selskapet rapporterer dessuten om at kapasiteten deres er sprengt og pågangen stor. Flere lange valideringer går også sin gang.
Hva som skjer helt kortsiktig har man ingen kontroll på. Men vil være ganske massiv støtte rundt 30 øre. Tipper det kvernes en del der. Så vet man heller ikke helt hvordan balansen er mellom de som skal kortsiktig ut, og de som avventer for å se hvordan “dippen” blir. Roer det seg ned uten større nedsalg så tas det på best