Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Dine ambisjoner og mål med investering på børsen

@Tine da unner jeg deg virkelig suksess, siden du har sittet såpass lenge og hardt inne der! :slight_smile:
@Nocturne det spørs jo hvor stor en evt oppkjøpssum på Nano blir, evt kurs når du selger-du kan jo faktisk oppnå 8-sifret hvis alle stjerner står i posisjon :wink:

1 Like

Mine ambisjonar:

Get money --> Fuck bitches.

3 Likes

Målet er å tjene nok penger til å møte opp på jobb fordi jeg har lyst og ikke fordi jeg må :stuck_out_tongue:. Begynte egentlig ganske nylig med aksjer og hev meg inn i Funcom med ein grei slant i November, skulle bare ønske jeg hadde gevinstsikret litt mer når den var oppe på 5-6, men satser på at den tar seg opp igjen. Etter det blir det nok å fordele risikoen i større grad enn jeg har gjort til nå. Vurderer å hive litt av Fun inn i Nano, drømmescenarioet er jo at Fun klatrer en del og pengene kan hives over i Nano før raketten tar av :wink:

3 Likes

Dette er i tråd med #uglyrich filosofien :smile:

3 Likes

You’re looking for #gold-diggers :money_mouth: :smile:

2 Likes
2 Likes

60% avkastning per år, fordelt på 3 porteføljer.

Fordelt på 3 porteføljer: hva mener du med det? Tre ulike banker, tre ulike sektorer eller hva…? Er interessert i hvordan folk tenker :slight_smile:

Puff puff - god ide!

Jeg har vel alltid likt aksjer, men har de siste årene vært mindre interessert fordi jeg har fokusert på “mykere” verdier. Nå har jeg innsett at jeg synes aksjer er gøy, spenning i hverdagen! Jeg identifiserer meg ikke med hvor stor porteføljen min er; skulle jeg tape alt er jeg fortsatt den samme. MEN jeg vil selvsagt tjene mest mulig på aksjer, og er derfor i risikable aksjer fremfor de trauste som Hydro osv. Men har også en del i fond og sparer en del i fond hver mnd (kanskje jeg skal slutte med det og heller spare i aksjer selv - for det er jo gøy).

Ellers driver jeg med aksjer også for å lære,

3 Likes

Tre ulike porteføljer, en for lange innehav, en for trades, og en for swings. Sammenlagt satser jag mot 60% årlig avkastning totalt.

4 Likes

Hvilken strategi har gitt best avkastning?

1 Like

Tre ulike porteføljer, en for lange innehav, en for trades, og en for swings. Sammenlagt satser jag mot 60% årlig avkastning totalt.

På tre forskjellige kontoer?

(jeg tipper den langsiktige har gitt best avkastning :wink:

1 Like

Sett over tid har swing gitt mest. Sjeldent jag får tid till trades. Trade kontoen er kun 5% av total EK, swing rundt 30-40% og resten langsiktige innehav.

1 Like

interessant tråd. mitt mål med investeringene er nedbetalt kåk i 2020. har sittet i sso men gikk ut for tidlig, hadde en fin opptur og delvis nedtur i nano. er idag nesten all in i PHO.

1 Like