Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Dine ambisjoner og mål med investering på børsen

2016 gikk bra i så måte :blush:

Har jo litt funcom enda… så jeg er bare lity kjedelig i år :grin:

1 Like

Jeg ser ikke så mye på %, mer på kroner i gevinst. Har mål om årlig gevinst høyere enn lønn fra arbeidsgiver.

3 Likes

Hah, det sa jeg til mora mi når jeg var liten og hun spurte hva jeg ville gjøre når jeg ble stor! Godt noen fremdeles har bevart barnet i seg! :wink:

4 Likes

Dette er jo et bra initiativ for tekinvestor fondet? Kjøpe en øy og kalle den TekInvest hvor vi alle får sette opp hver vår stråhytte.

4 Likes

Hovedstaden kan hete Bull Funcom :rofl:

1 Like

Mitt mål er å doble ek i funcom til 80 000, ta ut ek og litt til og så ha resterende i høy risiko aksjer og bygge dette til 6 sifret beløp :smile: går det i dass da har jeg i praksis ikke tapt noe. Langsiktig mål om man skal ha høye ambisjoner om en urealistisk - 6 sifret beløp i baksmell på skatten! Jeg som alltid har håpt på å få igjen tidligere :stuck_out_tongue:

1 Like

Blir ett skatteparadis dette :smiley:

4 Likes

Har lagt ekstremt høye mål for investeringene mine, men det er vel lov å drømme…? Håper på en 8-sifferet gevinst før vi treffer 2019 slik at jeg kan ta meg 1-2 år på reisefot for å se og oppleve resten av verden! :slight_smile: Ligger på 3,5 idag så målet er ikke så ufattelig langt unna. Så må selvfølgelig jeg også ha en 911 Turbo i garasjen, i tillegg til et større hus!

5 Likes

Høres bra ut, og du er godt på vei! Håper det går bra, lykke til!

1 Like

Jo, takk for det! Vinn eller forsvinn for min del så :stuck_out_tongue: Men har ikke fylt 30 enda, så har god tid til å spare opp en ny buffer hvis det blir skivebom i både NANO og TRVX :slight_smile:

4 Likes

Er du i Nano så håper jeg jo enda mer at du lykkes :sweat_smile::+1: og har veldig stor tro på det, har et høyt firesifret antall aksjer der selv :+1:

1 Like

Tine har jeg beregnet har 4x antall aksjer mer enn meg i Nano @Oilimp så tror ikke målet er uoppnåelig. Personlig blir det nok ikke mer enn 7 sifret gevinst på meg om Nano lykkes, men klager ikke på det heller :wink:

@Tine : hadde vært interessant å høre om når du gikk inn i Nano og hvorfor du gikk så tungt inn som du gjorde, og om strategien hele tiden var å sitte til the bitter end, eller om dette er noe du har gjort etterhvert som caset ble mer og mer derisket?

2 Likes

Tro det eller ei, men ramlet over NANO på Hegnar Online sommeren 2015… Skulle ikke tro en kunne tjene så godt på et forum, spesielt HO! Begynte å lese meg litt opp da, og kjøpte vel den aller første NANO aksjen på 12-13 kroner i oktober. Til å begynne var jeg vel inne med ca 20% av porteføljen i NANO, men var ikke fullastet før Mai da NANO var på 28 (snitt på 16-17). Mente da at NANO var såpass safe-case at jeg gikk all-inn, i tillegg følte jeg ingen andre aksjer hadde bedre risk/reward enn NANO. Har heller ikke så mye tid til rådighet for aksjer så ville kjøpe en aksje med 20-60x potensialet av inngangen.

Strategien var egentlig å selge unna en porsjon aksjer rundt 40-50 for å minimere risken, men ble aldri noe av heldigvis! :smiley: Har hele tiden sett for meg at dette skulle bli braksuksess, så fikk tildels frykt for å selge etterhvert som kursen steg i tilfelle aksjen skulle virkelig skyte fart! Ville aldri tilgitt meg selv hadde jeg solgt på 40 hvis kursen om 1 år står i 400 og kanskje 1000 i 2020 :stuck_out_tongue: Men klarte å selge unna litt på 100-115 for å investere i Targovax, samt kjøpe meg en ny bil…

5 Likes

10 millioner er vel i overkant av det du trenger for 1-2 år på reisefot? :slight_smile:

3 Likes

Takk for svar og gratulerer! :slight_smile:

@holmes Det kommer helt an på hvor du reiser og hvordan man ønsker å bo og hva man skal gjøre på reisen? :smile:

2 Likes

Jeg klarte meg med 70.000 på 4 måneder, og da levde jeg godt til å være backpacker. I tillegg til at jeg dykket en del, raftet, hoppa strikk og andre ting som økte ukesbudsjettet litt.

3 Likes

Begynte med aksjer for ca 2 mnd siden og er her for å lære, men også bygge meg opp en grei buffer. Har ingen hastverk, men om det skjer fort så gjør ikke det noe😁

Har ikke satset mer enn jeg “har råd til å tape”, dvs har ikke råd til å tape noe, men jeg trenger ikke selge hus og kone om det går dårlig…:grinning:

Jeg hater dårlige investeringer men er usikker på om det er en god egenskap eller ikke…

Første aksjen jeg kjøpte var BXPL når den hadde en kjapp tur opp på 2-tallet, var så borte fra dataen noen dager og når jeg kom tilbake var den halvert. Da var det for sent å selge og velger heller å sitte på aksjene til den snur å går opp igjen😀Har troa på aksjen og ser at top 20 er også solid representert så tror ikke det er helt feil heller.

Har etter den knallharde starten funnet frem til tekinvestor og etter det har ting gått mye bedre👍 er 20 % minus totalt, men tenker at det må snu etterhvert. Så mange takk for mange gode tips
Har nå 33% APCL og 20% NANO. 15% QEC, 15% Havila, 13% BXPL og 4% Polarcus.

Har stor tro på at olje sektoren blir å ta seg opp igjen og det kommer vel litt frem av porteføljen min.

4 Likes

Første møtet med aksjer var ved krakket i usa. Når det meste var på bunn. Kjøpte meg inn med 50% i AIG og 50% av porteføljen i Tandberg.

Ventet i en god stund. Tandberg gikk dunken. Aig doblet seg. Ble lei og solgte. Gikk ut i null. 1 uke senere gikk aig opp 1000%, for så heftig videre opp 2-3 uker etter.:scream::scream:

Gikk nok en veldig lang periode uten aksjer etter dette kan man si… :triumph::triumph:

Hoppet inn igjen i fjor sommer da nintendo kom ned pokemon. Traff litt feil der, så overflyttet alt til funcomog hugo. Hugo droppet jeg for ut av. Funcom har gitt god avkastning.

Nå har jeg spyttet inn mer cash og håper dette vil meg min 50% avkastning ila året. Målet er optimistisk 100% ila totalt for 1 år.

Haha, var litt trøtt i morges da jeg skreiv innlegget. Skal ikke bruke 10-15 mill på reise, men kanskje sette av 500k til reise og moro. Resten går til sikre aksjer, utbytteaksjer, hus og 911 Turbo! :smile: Har lyst på såpass mye i utbytteaksjer at jeg kan mer eller mindre leve på det.

4 Likes

Målet er å ha råd til kjøp av større leilighet(bor per dags dato på 43kvm) innen 2020.

1 Like