Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

DLT (DLTx)

Operating loss -152 ( thousand dollar) compared to same quarter 2016 (-302). Hovedsaklig operating expenses som har gått ned betraktelig. Dette er vel det samme som cash burn, altså penger de har brukt det siste kvartalet.

Total gjeld 2038 (thousand dollars)

Total aktiva 5721( thousand dollars) mye av dette er Exploration and evaluation assets. men bare 206 er cash og renteinntekter osv tror jeg.

Rettelser mottas med takk

2 Likes

Tror ikke regnskap er det som skal trigge kjøp/ salg, men mer hva Ele skal forsøke og bli og hvilelet verdier som kan skapes.
Med internasjonal merksemd, så tror eg ele kan gå høyt på posisjonering mot fremtiden.
Har satt meg lite inn i caset, men forsøker å følge strømmen

3 Likes

Enig, jeg bare lurte på hvor mye penger de har ifht. emisjon. Men de har jo dette obligasjonslånet med draw-dawn 10x (noe som fører til utvanning). Denne er alt brukt 3 ganger, hvorav 2 ble konvertert 100% til aksjer mens den tredje ble delvis konvertert til aksjer.

2 Likes

Alle 3 transjene er konvertert nå. Melding på newsweb

1 Like

Markedet har svelt unna desse aksjen relativt greit, kan bli mer kamp om aksjene fremover nå

Jeg skal ha aksjer under 2 kr, om jeg så må vente til etter nyttår. Skal ha et rundt antall og et greit volum. Nytter ikke med 2.50 da :smile:

2 Likes

Hehe, iriterer med at senile krabbet under 2, den TV saken sin skyld tror eg

De sitter derimot på 3,75 millioner warrents som gir rett til 3,75 millioner nye Element-aksjer. Det representerer en eierandel på 6,61 prosent

er det lockup på disse før de kan innløses? De har vært ganske kjappe med å selge det de har konverteret fra transjene.

Hvordan vet du det er de som har solgt? Uten meglerstatistikk?

det må vel meldes i forhold til flaggegrensen? ref. http://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2017/12/Selger-unna-aksjer

Ah, OK - sjekket aksjonærlisten nå og til og med jeg har jo mulighet for å komme inn på topp 20 listen der :slight_smile: Det er en ting som plager meg og det er hvor få aksjer ledelsen har. Ja, de har en del opsjoner, men at de ikke kjøper litt mer aksjer nå for å vise at de har tro liksom…

2 Likes

ja til dels enig med deg, men samtidig kan man ikke forvente dette. Men noe jeg reagerer på er denne avtalen med Blue ocean, gagner den virkelig ELE bedre enn emisjon? De kunne kjørt vanlig emi, med litt rabatt. Fått det unnagjort, hadde vært mange intressenter etter nyheten om krypto osv. I steden, 10 transjer? blue får låne aksjer, selge de, shorte? Blitt et voldsomt spill rundt dette. Men de skal vel tjene sitt for å still opp med et lite lån.

Synes også det er rart. Men kjenner ikke selskapet så godt. De tenker kanskje at de ikke ville vanne ut aksjekapitalen med emisjon, men det er jo det de gjør med disse transjene. Men det er en klausul om at de kan la være å la Blue Ocean kjøre de resterende 7 transjene dersom bedre kapitalmuligheter dukker opp. Mulig det ikke blir flere transjer - jeg tenkte det ville tynge kursen til alle var innløst som i Funcom, men det ser ikke slik ut.

1 Like

ja okey. så nå er bare warrants igjen ikke sant som kan innløses gitt det du sier er riktig, at det kommer et bedre private placement feks? eller at de kommer få inn en del kapital på salg av krypto/tokens i ICO.

Nei altså, de har fremdeles mulighet for å ta ut 7 transjer til. Men i q-rapporten står det at de bare har forpliktet seg til 3, og disse 3 er tatt ut alt. Selskapet kan også si nei til resten slik jeg forstår det om bedre finansieringsmuligheter dukker opp. Kan være jeg har misforstått, sjekk gjerne.

Nå forstår jeg hva du mener :slight_smile:

Nå er det sikkert mulig, men kanskje ikke så lett på det tidspunktet avtalen med tansjene ble gjort ?
Pr nå, ville sikkert ele kunne gjort en fortrinnsrett emisjone uten problem, og kanskje til og med uten noe særlig rabbat ? ( kanskje som Thin, med premie )

1 Like

Sikkert dumt spørsmål men hvorfor selger blu aksjene med en gang?

Burde jo sitte på dem vis aksjene kommer til og stige i pris?

Besvarte ikke du egentlig ditt eget spørsmål? :slight_smile:

He he jo men tenkte noen hadde en formening om hvorfor dem selger?