Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

DOF ASA (DOF) 🚱

DOF er i en bedre situasjons gjeldsmessig enn SOFF. Ville nok likevel hvert litt obs i begynnelsen pÄ oktober i DOF. Da stÄr jeg klar i alle fall.

1 Like

Enig, med nye Dofg sÄ er de pt i en helt annen posisjon og liga enn Soff bÄde hva angÄr kontrakter, rater, flÄte og posisjon.

Men herregud da, du leter jo etter spÞkelser her. Mesteparten av gjelden bestÄr av flÄte gjeld som er eid av banker, bankene har en interesse og det er Ä fÄ nedbetalt denne gjelden med renter sÄ de tjener penger. De vil IKKE ha aksjer i selskapet og nÄr de ser at Solstad har betalingsevne og betaler ned gjeld med renter sÄ er dette det bankene vil, de kommer jo ikke til Ä selge gjelden billig til Fredriksen med inntektene som kommer fram til Solstad nÄ. De er allerede i gang med forhandlinger med kreditorer og en del av refinansierings planene var Ä selge psv flÄten, som setter Solstad i en meget god situasjon.
Det er RĂžkke og bankene som bestemmer utfallet av dette, bare glem tanken om Fredriksen med engang.

Kommer en skokk med DOF aksjer ut i markedet i oktober ja, begynner bankene der og selge, har man vel god tid pÄ Ä komme seg inn der.

1 Like

Tror du ikke pÄ spÞkelser?:joy:

Veldig irriterende at vi ikke vet konkret hvor my JF eier men basert pÄ det FA skrev for fn god stund siden er/var det vel ca 10% altsÄ 1.5mrd? Firrige gang Soff refinansierte var det em motstridig krefitor som de til slutt bare holdt utenfor avtalen og betalte ut.

Jeg tror alle 3 som leverer tall neste uke- Dofg, Soff og Sioff leverer bra.

2 Likes

1,5 mrd av 21 mrd ja. SĂ„ 1 mrd gitt at de betaler ned likt til alle.

Ahs nÄ forstod eg ka du meinte- ja, men dessverre kan vi ikke finne ut sv det. Kan bÊre mer eller mindre. Han kan jo bÄde ha solgt og kjÞpt gjeld og.

Financial Report 2nd quarter for DOF Group ASA

Ser jeg riktig? 1mrd i overskudd i Q2??
Engangseffekter I forhold til re-listingen?

1 Like

Milliardoverskudd for Dof

Kommer til Ă„ dra hele sektoren di tallene

Antall aksjer Þker altsÄ ikke i oktober, men kan selges av aktÞrer som ikke nÞdvendigvis er langsiktige?

1 Like

Antall aksjer konstant, men kreditorer eller andre kortsiktige kan innkassere god gevinst, nÄr lock-up utgÄr.

1 Like

Hjertelig!

Q2’23 first take: Solid beat and increased guidance
DOF reports EBITDA 15% ahead of our estimate and EPS (adjusted for reversal of impairments, and FX) of NOK 3.3 per share – 10% ahead of our estimate – implying a run-rate P/E of 4.5x. The company ups full-year guidance reflecting the solid quarter, and we expect limited changes to H2 estimates. Market comments were bullish (as expected) with increasingly good visibility on H2 and 2024 and we await more comments in the presentation at 0845 CET tomorrow. A positive report in our view – BUY, TP NOK 55.

2 Likes

4 min til webcast link lenge roppe her

Blir vel tut og kjĂžr her i dag tenker jeg

SlÄr analytikerne med 150% pÄ resultat fÞr skatt med kursmÄl mellom 55 og 70 og dette er utslaget vi fÄr i dag. Det var skuffende. Trodde vi skulle fÄtt kurser opp mot 50 i alle fall

Makro trekker ned

1 Like

Pars
Off to a flying start . BUY, TP up to NOK 62 (55).

2 Likes