Ah sånn å forstå… ja, det må man vel nesten regne med.
På den annen side så har Dune mange sterke kvinnelige karakterer slik som det er i utgangspunktet. Men de kommer nok til å smøre litt ekstra på ja.
Ah sånn å forstå… ja, det må man vel nesten regne med.
På den annen side så har Dune mange sterke kvinnelige karakterer slik som det er i utgangspunktet. Men de kommer nok til å smøre litt ekstra på ja.
Ser man på reviews for CE ser man at i perioden EA til Full launch så har det 70% positive. I perioden FL til oppdateringen i mars så har det 74% positive og i perioden fra mars oppdateringen til nå så er CE oppe i 83% positive. Var egentlig først i mars at CE fikk godkjent kvalitet i mine øyne. 2 år etter EA.
Dune bør lanseres med minimum kvaliteten CE har hatt fra mars i år. Gjerne en del bedre selvsagt Da tror jeg dette kan bli rett så bra salgsmessig.
Kvalitetsforbedringene i CE nyter de selvsagt godt av i Dune også. Men så er det nok en del underliggende ting de ønsker å gjøre annerledes (bedre) som også gjør at nok ikke alt i CE er helt trivielt å gjenbruke.
Det lover jo egentlig godt for CE videre, spesielt hvis de klarer å slippe utvidelsen med ridedyr uten store feil.
Jepp - det blir spännande att se! Kör säkert nån kampanj i förbindelse med release, kan bli ganska bra försäljningsmässigt!
Ja CE har de på mange måter etter hvert fått på rett kjøl og de har holdt spillermassen over kritisk nivå som gjør at de har kunnet satse videre på det. De legger nok ned en god del timer i det spillet nå tror jeg så er spent på neste oppdatering og om de greier å få spillermassen opp på et nytt nivå igjen.
Funcom har sagt at de ble skadelidende av at de ikke gjorde en pre-production fase med CE. Det har ført til at mye av ressursene som Funcom har brukt på spillet etter launch har gått til brannslukking i stedet for nytt innhold.
Med Dune vil man først se et spill med langt færre feil slik at Funcom etter lansering kan bruke tiden til å produsere nytt innhold (som de kan ta betalt for) i stedet for å fikse feil som har oppstått pga manglende pre-production.
Så vil også gjenbruk fra CE samt flere ansatte føre til at “full production” fasen går raskere. Funcom har jo også i denne fasen fått flere utfordringer med CE som følge av manglende pre-production fase i CE. Slik vil også full-production fasen bli mer effektiv for Funcom på samme måte som tiden etter lansering.
Husk også at grunnmuren i Dune allerede er bygget i Ce.
Samtidig får CE tilgang på ressurser de før ikke hadde tilgang på slik at vi kan få mounts, fordi det som må endres i grunnmuren også kan benyttes på DUNE.
Tror det er deler av fundamentet de også må bytte ut. Mener i hvertfall det har vært snakk om at det er ting i CE de ville gjort annerledes fra bunnen av og at dette har gitt en del begrensninger i CE.
Også er det viktig og huske på at uansett hvor mye man polerer og finpusser frem mot launch får man mest sannsynlig problemer man ikke hadde i testfasen.
Bare se på Red Dead Redemption 2 som nettopp launchet på PC hvor selve launcheren til spillet ikke fungerte for majoriteten, og man ikke fikk åpnet spillet i det hele tatt.
Når dette kan skje med Rockstar må vi nesten forvente at det også skjer med Funcom.
Det vet vi det er. Mounts krevde jo en stor investering i timer fordi måten hele kartet ble lastet på måtte endres. Når dette nå er fikset tyder jo ting på at de har vært igang i lang tid med å fikse nettop sånne ting.
Hvor har du dette fra? Kilde?
Fra Funcom.
Når de snakket om hva som måtte gjøres for å få til mounts. De måtte gjøre om hele måten spillet lastet kartet på og det krevde mye utvikling så Funcom sa først at det var sansynlig at de ikke kom til å gjøre dette.
Ja det vet jeg. Jeg deltok også i det møtet, som var veldig bra insj av Tekinvestor! Det jeg lurer på er det du sier om at grunnmuren til Dune allerede er bygget i CE. Hvor har du det fra?
At de har laget støtte for mounts til CE betyr vel ikke at grunnmuren til Dune er bygd? Nå er ikke jeg en tech-fyr, men tviler på at dette er plug-and-play.
Altså, det er nok mye som kan gjenbrukes, men også mye nytt.
Jeg er forsåvidt en tech-fyr men fikk ikke vært med på møtet dessverre. Dog har jeg forstått det som at det er flere strukturelle valg i bunnen som de ikke bare kunne skifte ut for CE men som de ville bygget annerledes fra grunnen av dersom de hadde kunnet det.
Så jeg tror fortsatt det er en del de ønsker å skifte ut. Men at det er mye som også kan gjenbrukes er jo selvsagt.
Men Dune bør bli en del mer enn CE og da sier det seg selv at også en del nytt må lages. Jeg mener det er veldig viktig at Dune skiller seg tilstrekkelig fra CE.
Funfact,
Legendary Entertainment/pictures, er eid av et kinesisk selskap.
Ok da skjønner jeg spørsmålet bedre.
Jeg tror det er MYE gjenbruk av kode.
Som også er grunnen til at CE nå har fått mounts.
Dette gir to fordeler.
Kommer nytt møte neste år ca i mars
Hva er forskjellen på Production og full production? På Q2-rapporten står det at MC er i production.
Skrev de ikke i q3 2018 at de var i full prod? Før det var de i prod.