Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Dune-spill / avtale med Legendary Entertainment (Funcom)

Det er visst noen referanser til Dune i Borderlands 3 også.

image

I must not fear. Fear is the mind-killer

2 Likes

Ser for meg at trailer slippes før jul / tidlig på nyåret. Denne filmen blir på størrelse med LOTR og Star Wars. Så den vil hypes i lang, lang tid.

3 Likes

Ser flere håper på Første teaser under superbowl i Februar.

Det er ikke helt utenkelig siden Superbowl er svært i usa.

Ellers er Sandiego comic con i Juli en hot potet for første full trailer i sammenheng med et panel rundt filmen.

disney har jo rocket Julen med Star wars i lang tid og dette har vært ca mønsteret de har fulgt.

1 Like

Takk for gode og raske svar. Så en gang mellom ganske snart og neste sommer. Forhåpentligvis i den tidlige enden :slight_smile:

For å følge opp, hvor tidlig tror dere funcom begynner å tease, for å benytte seg av film-hype? Kommer selvfølgelig an på releasehalvår, men skulle tro det ga mening å ihvertfall gi noen hint om at det lages spill i filmuniverset i forbindelse med den første filmen.

Funcom har utalt at de vil kjøre Co marketing med filmen.

Det er veldig ulike estimater på når Dune spillet er klart. ( jeg og @Christian er historisk uenige).

Jeg tror spillet kommer 3-6måneder etter filmen. Dvs at Funcom nok starter Co marketing rundt Trailer 2. Som bør komme rundt oktober ( hvis trailer 1 kommer på comic con og teaser i februar).

7 Likes

Husker jeg så teaser for første LOTR filmen på kino jula 1år før den kom… Fikk frysninger, husker det ennå. Husker ikke hvilken film jeg så…

Gleder meg nesten like mye til Dune… Mer en til siste SW filmen egentlig…, den frykter jeg blir et antiklimaks… Men det er vel på en måte positivt for Dune.

1 Like

Jeg håper også Dune blir det samme for dagens unge som Star Wars var for oss :pray:

1 Like

Hva er estimatet ditt @Christian ?

1 Like

Jeg tror det tar 24 mnd fra funcom melder at spillet er i full produktion

2 Likes

Det vil si mest sannsynlig Q4 2021.

1 Like

Det vil vel i tilfelle si tidligst Q4 2021. Er ikke helt overbevist om at de kommer til å melde om at Dune er i full produksjon nå ved Q3 presentasjonen. Tror de legger ned en del ressurser på CE nå mens et mindre team planlegger Dune. Og jeg tviler litt på at de er klare for full produksjon enda. Mulig de er det før nyttår men vi får se. Blir gjerne overrasket ved q3 da :blush:

Selv om de har mye å bygge videre på fra CE så tror jeg ønsket om å lage Dune større, mer fengende og med høyere kvalitet gjør at de kommer til å ta seg tid til å levere spillet slik de ønsker at det skal være. 2 år med full produksjon høres for meg definitivt ikke for lenge ut for et så stort prosjekt. Sitter med en følelse av at Tencents inntreden ikke gjør at man akkurat sikter noe lavere når det gjelder kvalitet og salgspotensiale heller.

4 Likes

Min antagelse er at Dune er i full production i løpet av Q4, og ergo at i løpet av Q4 2021 er det 2 år med full production.

Det kan være spillet først er i full production i Q1 2020, men det er heller ikke sikkert at vi faktisk får vite når spillet er i full production.

1 Like

Nå har jeg forståelse for at de ikke vet (med brukbar sikkerhet) hvor lang tid utviklingen av Dune vil ta enda men når de går over i full produksjon burde de kunne guide release halvår i det minste. Men de virker overdreven redde for å si noe de må gå tilbake på senere. Holder de guidingen oppdatert ved hvert kvartal og er ærlige om evt. forskyvninger underveis tror jeg det hadde vært bedre enn den strategien de fører nå som i stor grad er å overlate det til markedet å spekulere i når ting kommer.

Jeg håper de oppgir produksjonsstatus på Dune på presentasjonene fremover. Og ikke umulig de kan komme over i tilnærmet full produksjon i q4 men anser det som like sannsynlig at det skjer i starten av neste år egentlig.

4 Likes

Virker som flere ikke hensyntar at Dune og CE deler mye kode og utviklingstid.

Dvs tid som legges ned i CE ikke er tid som er tapt for Dune.

Jeg er egentlig overbevist om at Dune er grunnen til at CE har fått mounts.

12 Likes

Jo uten CE hadde det vært snakk om mye lengre tid :smile:

2 år er ikke lenge for store utviklingsprosjekter uansett om man har mye å bygge på. Dune kan ikke være for likt CE heller.

2 Likes

Det skjer ikke, dune er ikke den type historie.

Det er endel forskjell på SW i litteratur form og Disney versjonen og… tror ikke vi skal se helt bort fra at det blir polert litt for “massene”

Sikkert til blodfans og oss litt eldres fortvilelse, men money rules.

Skal ikke se bort fra?

Ehm… du er klar over at dette er den femte eller sjette SW-filmen siden Disney overtok.

At de har polert SW til å være kvalmende PK og lite tro mot den opprinnelige historien er rimelig etablert nå.

1 Like

Jeg antar det tar litt tid fra det er i production til det er i full production, mao Q1 2020 tenker jeg det er i full production, også guider Funcom 12-24 mnd i full production. For noe jeg antar er en mindre tittel som Mutant Chronicles, så ser det ut til å ta 24+ mnd, og jeg antar Dune-spillet vil ha et større omfang og behov for en lengre testfase.

… Nå antar jeg jo at Redeye har rett og at MC kommer i H2 2020. Jeg antar også at 12 mnd er tenkt for mindre titler, ikke de største Funcom lager, som Dune. Det går jo an å argumentere for at de med CE har en motor i bunn som gjør at de kan korte ned utviklingstiden. For min del, så tror jeg Funcom heller prøver å komme med et spill som er teknisk bra nok til å få mer en 70-71% positive reviews. Det er jo heller ikke slik at motoren som kjører CE er helt bra. Som Funcom har nevnt tidligere, det er kompromisser som er gjort der som gjør at CE aldri kan bli helt 100% uten større investeringer.

1 Like

Jeg mente at du ikke skal se bort ifra at det skjer med Dune og…

1 Like