Ja, jeg har tenkt tanken men da i forbindelse med coop shooter. Og jeg anser det som kanskje 50% sannsynlig (de har tross alt flere andre shooters som eksklusive: the division 2, metro exodus, world war z (4 player coop shooter), osv. Det virker logisk da suksessen er bygd på fortnite som jo er samme genre.
Min antagelse er at for maksimal effekt kan dette bli annonsert når coop shooter blir annonsert. Dette er fullt mulig men det er ikke Dune som blir den store triggeren her. Den store triggeren blir i så fall at coop shooter blir eksklusivt på epic store. Da vet man at Funcom er sikret GODE inntekter uavhengig av salget fordi Epic Store eksklusive fungerer på den måten at de estimerer ett fornuftig salg, og garanterer det for minimum inntekt på litt under det nivået. Samt bedre rammebetingelser enn Steam. Det er i hvert fall sånn jeg har forstått det. Med andre ord, man beholder oppsiden men er sikret mot potensiell flopp.
Det vil få meg i hvert fall til å anta at det er store sjanser for at conan single player + dune spillene også blir eksklusive på epic store, men nyhetene vil ikke komme i forbindelse med Dune spillene men i forbindelse med coop shooter når det annonseres.
Dette er forøvrig en av de større potensielle “over natta” oppsidene i aksjen etter min mening hvis:
1: coop shooter annonseres med dato.
2: coop shooter ser bra ut (høy oppside).
3: epic store eksklusiv (nedside tas i stor grad vekk).
Hadde jeg bare visst med sikkerhet at coop shooter så bra ut, og hatt god peiling på når det skal lanseres hadde det vært enklere å forholde meg til funcom som aksje.