Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Dune-spill / avtale med Legendary Entertainment (Funcom)

Som sagt, den opprinnelige fansen.

Du høres akkurat ut som manusforfatterne og regissørene til de nye Star Wars-filmene :smile: Er du ansatt på noe vis?

Filmene scoret for øvrig langt under budsjett.

Dersom man velger å drite i originalmaterialet og i stede gjøre Dune om til en fest i venstreradikal politisk korrekthet så er det klart fansen blir skuffet.

1 Like

https://www.boxofficemojo.com/showdowns/chart/?id=starwarsdisney.htm

Hva slags budsjett tenker du på? Alle utenom solo har jo spilt inn 5 ganger budsjettet.

Reboots lages vel sjelden opp til gamle fans sin standard? Kommer ikke på noen i farten?

Likevel ikke bra nok. Disney har stanset flere planlagte filmer.

Ikke mange som var misfornøyde med reboot-en av Batman i sin tid.

Og så var ikke Star Wars en reboot heller. Det var solgt inn som en ren fortsettelse av de tidligere filmene i samme tidslinje og samme univers. Man ville ha i både pose og sekk (både gamle og nye fans).

Som sagt, driter man i originalmateriale så blir fansen sure. Da får man heller si at man har løst basert seg på det opprinnelige materialet men har oppdatert det (dvs. gjort det om til venstreradikal politisk propaganda). F.eks. hvis man lager en ny Conan-film der Conan er en lesbisk, mørkhudet transseksuell.

1 Like

Sikkert noen idioter som klagde på Mad Max og IT også :slight_smile: Uten at man trenger å respektere dem.

Disney er fornøyd med det de tjener penger på, folk som er i utakt med samfunnets utvikling (og jeg er en av dem) kan fort la seg irritere over hva man oppfatter som indoktrinering i idiotiske synspunkter. Derfor det blir kontroversielt når man forlater hovedpoengene og de moralske verdiene som gjennomsyret originalene.

2 Likes

Så rååååååått

1 Like

Ser bra ut, synd at markedet mener at Funcom sin Dune avtale er «null verdt» ifølge @Christian

Det er ikke noe marked i Funcom.

Det er ASP + en gjeng på TI som snurrer rundt.

1 Like

Ingenting med 6+ måneders horisont i Funcom er noe verdt :slight_smile:

3 Likes

Og null verdt uten et bra spill. Hvis funcom gjør det bra i 2020, så vil nok det at funcom jobber med et spill i en stor ip prises inn.

2 Likes
10 Likes
3 Likes

CC hadde vel alle muligheter til å lykkes bedre enn det gjorde med en sterk IP og gamle ringreven. Fasit har vi. Samme gjelder de neste spillene, de må vekke interesse og være av god og innovativ kvalitet. CE er en suksess, la oss håpe på arbeidsro, god økonomi og erfaring lager 2 nye

3 Likes

Søkte litt:

Har det vært diskutert enda hvor mye penger Epic kunne finne på å slenge på bordet for å sikre seg Dune Franchise som exclusive på Epic Store?

Myz Free offer som en prøvestein for samarbeid mellom Funcom og Epic?

Ja, jeg har tenkt tanken men da i forbindelse med coop shooter. Og jeg anser det som kanskje 50% sannsynlig (de har tross alt flere andre shooters som eksklusive: the division 2, metro exodus, world war z (4 player coop shooter), osv. Det virker logisk da suksessen er bygd på fortnite som jo er samme genre.

Min antagelse er at for maksimal effekt kan dette bli annonsert når coop shooter blir annonsert. Dette er fullt mulig men det er ikke Dune som blir den store triggeren her. Den store triggeren blir i så fall at coop shooter blir eksklusivt på epic store. Da vet man at Funcom er sikret GODE inntekter uavhengig av salget fordi Epic Store eksklusive fungerer på den måten at de estimerer ett fornuftig salg, og garanterer det for minimum inntekt på litt under det nivået. Samt bedre rammebetingelser enn Steam. Det er i hvert fall sånn jeg har forstått det. Med andre ord, man beholder oppsiden men er sikret mot potensiell flopp.

Det vil få meg i hvert fall til å anta at det er store sjanser for at conan single player + dune spillene også blir eksklusive på epic store, men nyhetene vil ikke komme i forbindelse med Dune spillene men i forbindelse med coop shooter når det annonseres.

Dette er forøvrig en av de større potensielle “over natta” oppsidene i aksjen etter min mening hvis:
1: coop shooter annonseres med dato.
2: coop shooter ser bra ut (høy oppside).
3: epic store eksklusiv (nedside tas i stor grad vekk).

Hadde jeg bare visst med sikkerhet at coop shooter så bra ut, og hatt god peiling på når det skal lanseres hadde det vært enklere å forholde meg til funcom som aksje.

2 Likes

Jeg har nevnt det i Funcom innside og på chatten.

Men jeg har dog mest tenkt på Coop shooter og Epic. Fordi Epic har stort kontor i samme by som funcom og fordi sånne deals gir mening.

2 Likes

I all beskjedenhet :smirk:

Slik bygger man forventninger :partying_face:

2 Likes
2 Likes
7 Likes

Hehe fine :grinning::+1:

13 Likes