Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Dune-spill / avtale med Legendary Entertainment (Funcom)

Hvis folk trodde det var hype rundt et nytt Conan-spill, så skal de få bakoversveis når det der ruller i gang :sweat_smile:

Funcom skal slippe (tre) spill til den typ mest etterlengtede og hypede filmserien i verden. Do the math.

9 Likes

Minimum 3? :smiley:

3 til 6 :heart_eyes:

1 Like

They better not f××× this up :sweat_smile:

2 Likes

De har allerde så godt som lykkes ved å velge at Petroglyph ikke får lage noe RTS som første DUNE spill.

De slipper et Survival spill der de bygger videre på grunn strukturen til CE, dvs det kommer til å være gjennomtestet og av høy kvalitet. Det hadde solgt millioner uavhengig av hva slags skin det blir pakket inn i. Med DUNE skin blir det ytterligere noen millioner salg på toppen.

Dette innlegget er 90% fakta og 10% Hausing.

13 Likes

Dette forteller vel noe om hvor etterlengtet spillet er…

1 Like

Nei, egentlig ikke :slight_smile:

1 Like

Går det an å måle det på en eller annen måte da, etter din mening?

1 Like

Hvis man kunne gått tilbake i tid og målt interessen for Ringenes Herre eller Game of Thrones mer enn 1 år før de kom ut så vil jeg tro at interessen så ganske lik ut (kanskje litt høyere på GoT).

Du kan hvertfall ikke bruke Conan som søketerm da dette inkluderer Conan O’Brien som dessverre er MYE større enn vår venn Conan barbaren :slight_smile:

Ja, men betyr jo bare at kvaliteten på produktet er viktigere enn IPen.

1 Like

OK, mulig man burde sammenlikne med en annen IP, som ikke kan blandes like lett som Conan. Å splitte i Conan Exiles og Age of Conan føler jeg blir litt for drøyt da man bare tar ut et segment av IPen.

Enig i det, det er ikke så lett å få noe fornuftig ut av sånne sammenlikninger. Grafen til Christian illustrerer poenget mitt godt. Om man tenker seg at Conan ipen domineres av Age of Conan I perioden med launch peaken, så ser du hvor mye større Conan O’Brien er når du trekker fra age of Conan grafen fra Conan grafen.

Ja, kvaliteten på det som leveres er avgjørende, men du skal ikke undervurdere built-in-audience.
Kan bare snakke for filmens del, men det er allerede snakk om en megablockbuster før vi har fått sett en eneste teaser eller trailer. Kan selvfølgelig floppe men jeg har “allerede kjøpt billett” og tror ikke jeg er alene :slight_smile:

3 Likes

Ja, det blir jo litt som med Star Wars, Grand Theft Auto. Har man sett filmer/spilt spill som er mer eller mindre det samme, og man elsket det, så ønsker man mer. Kryssmarkedsføring, hvor man lager spill basert på film eller filmer basert på spill har ikke like stor kraft, selv om det er noen krefter der. For å få full effekt må det nesten være til forveksling likt på tvers, tror jeg. Dvs at spillet må likne veldig på filmen. Og det må være et grisebra selvstendig produkt.

Fra RedEye sin rapport.

The right decision
We believe management continue to do the right things. The Funcom-stock most likely
reacted negatively on the news that the Conan Single Player game was put on hold.
Funcom has a strong position in the space of online multiplayer games. With Conan Exiles,
Funcom has proven the company can manage these kinds of games well, relaying on a
“Games as a Service” model. With a continued cost-efficiency Funcom can prioritize on the
cash-cow Conan Exiles. We also believe the decision to put Conan Single Player on hold is
a consequence of an earlier than planned release of “the next big thing” namely Dune Open
World

Ser ut som de tenker det samme som flere av oss.

Litt mer fra rapporten.

Dune Multiplayer – The next big thing
Legendary and Warner Brothers have announced that the DUNE movie will be released on
December 2020. Funcom continues to work closely with Legendary to make sure the
company capitalizes on the opportunities and synergies between the movie and the game.
This statement from the CEO could mean that the company is aiming to release the game in
Q1 2021, which is a bit earlier than previously expected. And of course, this could also be the
main reason to put Conan Single Player on hold. If that is the case it should be a positive
decision for shareholders in Funcom. We consider a more certain good momentum for Dune
Multiplayer is far more important than a too early release of a Conan-game in a genre
Funcom does not have a track record.

9 Likes

1 Like

Du må nesten sammenligne Conan O`Brien og Conan the Barbarian om det skal være relevant.

For de fleste er nok Conan synonymt med Conan O`Brien nå for tiden.

Jupp, det @Pablo sa. Et tips er å prøve å google søketermen du er interessert i. Google viser gjerne de mest populære treffene først, ikke nødvendigvis de mest relevante.