Korrekt meg om jeg tar feil, men sitter vi på et tech-forum uten en egen tråd for e-sports? Tar meg den frihet å åpne en egen tråd isåfall. Som oppvokst gamer synes jeg det til tider er god kok å følge diverse turneringer på nett/tv, da for min del hovedsakelig CS, og med stadig større oppmerksomhet og reach er den elektroniske sporten blitt big business for investorere også. Lag som Astralis er allerede på børs, legendariske NiP er på vei, og her hjemme på bjerget hentet Trøim støttede Nordavind nylig titalls millioner til sin satsning. Neste mulighet for å sikre seg en bit av et lag kommer like rundt hjørnet, og er tilgjengelig gjennom Fnatic sin crowdfunding.
Foreløpig synes jeg dette mest er en artig greie for å ha et lag å heie på, men jeg er rimelig sikker på at det kommer en tid hvor involvering i slike organisasjoner også vil være bra for avkastningen. Elektronisk sport er nok kommet for å bli.
Denne er også litt interessant, hvor Blake Robbinson blandt annet snakker om sin investering i det kjente 100 thives laget/brandet.