Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

E-sports

Som nevnt over:
Roundhill BITKRAFT Esports & Digital Entertainment ETF (NERD) (Dollar)
VanEck Vectors Video Gaming and eSports UCITS ETF (ESP0) (Dollar eller Euro)

Disse to er meget gode synes jeg, har begge selv. Den siste har elementer fra hardware-leverandører, som Nvida og AMD. Man få da også en liten eksponering mot andre sektorer disse driver med, som AI, selvkjørende kjøretøy etc. Den første er har ikke så mye hardwareselskaper. Begge kan kjøpes på f.eks. Nordnet-plattformen. VanEck kan kjøpes på ASK med spareavtale.

1 Like

@usainbolt
Hei,
Hvordan ble det annonsert at den var overtegnet? Jeg så aldri noen info om det.

Ihvertfall - jeg tegnet meg og fikk relativt mye tildelt. Det er jo så enorm pågang av investorer om dagen, så det blir ofte lite på hver. Jeg har fått mellom 2 og 12% av tegnet beløp på de siste emisjonene jeg har vært med på. Fikk 25% på OMAKEN og var fornøyd med det. Utfra det fikk jeg inntrykk av at emisjonen ikke var så veldig overtegnet. Men kanskje var det andre fordelingskriterier.

Jeg synes heller ikke det er så rart om det var noe mindre investorpågang på denne. Et moment er at det ikke er fastsatt noen konkret dato for notering på Growth ennå. Man vet da ikke når aksjen blir handlbar. Greit nok for meg, men de helt kortsiktige investorene er nok ikke like interesserte da.

Og så er jo selskapet relativt “tynt” foreløpig. Det er som noen sier her over; det består av en fremtidig plan. Det er ingen konkrete assets i selskapet, det er teamet og forretningsidéen man investerer i. Prisingen til 50 mill før penger synes jeg er ok. For min del var Noob (eier og daglig leder) et viktig moment for at jeg investerte. Jeg synes han er flink og troverdig. Så får vi se hva han får til.

Nå er jeg spent på utviklingen; både for selskapet og aksjekursen. Disse henger jo ikke alltid sammen; et selskap kan jo gå kjempebra uten at dette reflekteres i kursen og omvendt.

2 Likes

Kult kjøp det.

2 Likes

@colzjek,
Så bra :smiley:
Jeg er spent på utviklingen fremover.

Har du noen tanker om Omaken sin posisjon i bransjen?
Eller om andre har?

Du kan evt kjøpe av meg; jeg kan gjerne redusere min beholdning noe av diversifiseringshensyn. Sender deg pm.

Omaken noteres på NOTC idag :blush:

2 Likes

Er det noen som har fulgt med på generell overgang fra NOTC til notering på hovedlista og hvor mye de eksisterende aksjonærene pleier å bli vannet ut på slike overganger?

Man blir ikke vannet ut av overgangen i seg selv, men man kan bli det i emisjoner. I Omaken har det nylig vært emisjon, så det blir ikke det der på en stund ihvertfall.

For min del er jeg ikke så redd for utvanning. Om man får på plass en strategisk, solid investor kan det gi så mye verdi til selskapet at man vinner på det uansett.

Uten tvil en spennende sektor for fremtiden. Har litt vanskelig med å regne hjem både prising og verdisettelse av selskapet tatt i betraktning de har null å vise til, Noob med to konkurser bak seg på de tidligere e-sportlagene sine på to år samt en IP som var full av fluff. Har satt pengene mine på Nordavind som noterte på OTC i fjor. Ledelse med lang fartstid i bransjen, landets ledende e-sportselskap, sterke sportslige prestasjoner internasjonalt, en meget solid kommersiell modell med sterke partnere i tillegg til å levert på alle milepæler siden notering. Fundamentalt slår Nordavind Omaken på alle punkter.

1 Like

En del nyheter i finansavisene de siste dagene.

Hva tenker dere om selskapet Nordavind med Tor Olav Trøim i spissen?

Har dette noe med E-sport å gjøre?

SKADE er vel ranket nr 18 i verden i csgo i år og de er nr 5 i PUBG EU.

Ikke verst mao.

Nei, det er imponerende det de har fått til med sålangt begrensede ressurser! Må ærlig innrømme at jeg ikke var klar over at HQ var i Norge. Blir spennende å se hva de kan få til med brødrene Adolfsen på laget, men det er vel ingen automatikk i at økt kapital vil lede til bedre resultater på kort sikt. Nå har de jobbet godt i noen år, og med en klar plan, så jeg regner med det blir bra!

Jeg tenker de har vært flinke til å latt interessen og den økende markedsverdien til å jobbe for seg. IMO så er de pr. nå det klart ledende e-sport branded i Norge. Er det tilfeldig at du spurte om Nordavind istedet for Omaken/Heroic? Sistenevnte har jo unektelig bedre resultater internasjonalt det siste året, men Nordavind har vært veldig flinke til å markedsføre seg selv. Jeg har mista litt oversikten over hvordan organisasjonen ser ut nå etter 00Nation dealen dog. Investeringsmessig? Er det noe lag utenom TSM som faktisk tjener penger da? :smiley:

Det er en annen Nordavind. :stuck_out_tongue:
Sånn seriøst. Teit det har samme navn. Men selskapet det er snakk om i VG er sånn kommunegreie

2 Likes

Super league gaming virker som et spennende bet. Et selskap som satser på å tjene penger på plattform og events for esport. Og særlig på målrettet reklame mot gamere på sine kanaler. https://m.youtube.com/watch?v=GgRyg8ib5B4&t=2471s

Ikke bare jeg som har valgt bort Maskorama i kveld.

1 Like

Påfyll av isolasjon!