@usainbolt
Hei,
Hvordan ble det annonsert at den var overtegnet? Jeg så aldri noen info om det.
Ihvertfall - jeg tegnet meg og fikk relativt mye tildelt. Det er jo så enorm pågang av investorer om dagen, så det blir ofte lite på hver. Jeg har fått mellom 2 og 12% av tegnet beløp på de siste emisjonene jeg har vært med på. Fikk 25% på OMAKEN og var fornøyd med det. Utfra det fikk jeg inntrykk av at emisjonen ikke var så veldig overtegnet. Men kanskje var det andre fordelingskriterier.
Jeg synes heller ikke det er så rart om det var noe mindre investorpågang på denne. Et moment er at det ikke er fastsatt noen konkret dato for notering på Growth ennå. Man vet da ikke når aksjen blir handlbar. Greit nok for meg, men de helt kortsiktige investorene er nok ikke like interesserte da.
Og så er jo selskapet relativt “tynt” foreløpig. Det er som noen sier her over; det består av en fremtidig plan. Det er ingen konkrete assets i selskapet, det er teamet og forretningsidéen man investerer i. Prisingen til 50 mill før penger synes jeg er ok. For min del var Noob (eier og daglig leder) et viktig moment for at jeg investerte. Jeg synes han er flink og troverdig. Så får vi se hva han får til.
Nå er jeg spent på utviklingen; både for selskapet og aksjekursen. Disse henger jo ikke alltid sammen; et selskap kan jo gå kjempebra uten at dette reflekteres i kursen og omvendt.