Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

E-sports

Finale i Wild Rift. NAVI er jo et ok lag, har hørt at dagens motstander ikke er å kimse av heller! :laughing:

1 Like

Dette er solid vekst YoY! Avg. viewers økte med over 30%, mens peak med hele 60% og toppet rundt 70mill.

1 Like

Det er vel lov med bittelitt egenreklame? :slight_smile:

Spiller for gull i Telialigaen fra 19.00 i kveld på gamerno sin Twitch-kanal!

5 Likes

Trenden med overlapping av tradisjonell sport og e-sports fortsetter.

I tillegg bygger Beckham opp nytt HQ og storlag i London, Guild E-sports.

Og så benytter jeg anledningen til å oppdatere om Tekinvestors “eget” prosjekt, Formulation Gaming. (Vet mange dør av spenning etter å høre!) Vi sluttfører i disse dager en Series A, og får inn en ganske solid sum i norsk e-sport målestokk til en fin vurdering. Sportslig så går det som det suser, og vi debuterer i WEC Main division i dag 14.00.
Vi er sågar også tippet som favoritter i åpningsrunden!

6 Likes

Esport er allerede stort, men vil bli mye større.
Hvordan eksponerer man seg på beste måte mot Esport/gaming?

Kjøp pc, spill cs :wink:

3 Likes

Joda. PC har man. Ikke eldre en at jeg kan titulerer meg som en av den første gaminggenerasjonen. Commodore 64 og Amiga 500 :heart_eyes:
Så jeg har vært med lenge :love_you_gesture::v:

2 Likes

Personlig har jeg kjøpt litt Nordavind(nå 00Nation) i Norge, Astralis i Danmark og Modern Times Group i Sverige(var for eksponering mot arrangørdelen av esport, men den har de akkurat solgt, så kun gaming igjen der.)
Er sportsnørd generelt og i esportverdenen så synes jeg csgo er mest underholdende så valgene mine er nok farget av det.
Skulle gjerne vært med på 777 satsingen da det er veldig spennende med en fullnorsk lineup med internasjonale ambisjoner.
@colzjek Er det noen planer for å la oss småfolk få være med å investere også?:wink: Og gratulerer med seier idag!:tada:

2 Likes

Har du troen på Nordavind? Vil den børsnoteres? Føler det skjer lite nytt, hvertfall kurdmessig!

Jeg har troen ja. Har liten kjennskap til de folka som kom inn i forbindelse med at de ble 00nation, men har klokketrua på de som har vært der siden NVD tida.
Det satses mye i Brasil/Sør Amerika om dagen, som gjør det vanskeligere å følge all infoen siden jeg ikke kan språket, men esportinteressen der borte gjør markedet veldig interessant i mine øyne.
Den nye hovedlineupen i cs ser meget spennende ut sportslig sett.
Sånn rent økonomisk så er jo sportsklubber alltid relativt høy risiko, esport er vel intet unntak der. Dog tror jeg sektoren vil være i en så rivende utvikling neste 10 år og ta mer og mer av kaka til mer tradisjonell sport og underholdning så potensialet er skyhøyt.
Kursmessig så er jo ikke børsklimaet vært veldig kult for aksjer som ikke tjener penger i dag den siste tiden, så det blir spennende å se når de begynner å tjene penger😉
Såvidt jeg kan huske så har jeg ikke hørt noe spesifikt i forhold til børsnotering.

Takk for det! Nå blir det 8-dels neste den 4.mars, og et steg nærmere finalene i Barcelona! :slight_smile:
Har dessverre ingen planer om det enda iallefall, jeg er for grådig til å gi fra meg eierandeler enda! :smiley: Føler vi har en ganske god plan, og bygger mest med egne midler foreløpig. Men det er vel ikke utenkelig at vi både ønsker og må utvide litt senere for å kunne satse enda større!

777 er et gøy lag å følge ja, absolutt! Biter godt fra seg, og det skal ikke så mye til før de virkelig kan begynne å prestere godt utenlands i CS. Jeg er også en CS nerd selv, og synes det er en av de morsomste grenene å følge. Selv om både League of Legends og PUBG vokser veldig på meg jo mer jeg følger med!

2 Likes

Kult, blir spennende å følge med dere👍

Dette synes jeg var en artig ting fra Apeks, å sende talent laget i CS:GO til US for å høste erfaring!

Ellers så er dette en veldig spennende signering av Skade, blir spennende å se hva de kan utrette i Europa med dette PUGB-laget. Bør ha gode forutsetninger for noen gode resultater.

For vår del så vant vi forrige helg kvartfinalen vår i WREC Championship i overbevisende stil, selv om forhåndstipsene var 3%-97% i disfavør vår del. Vi har ligget i Paris for å forberede oss til semifinalene på Lørdag, hvor vi nok en gang er kraftige underdogs. Cinderella story in the making!

Bootcamp

3 Likes

Kul reklamesnutt fra Cola fra fjorårets finaler i Wild Rift. Kan melde om at det i kveld ryktes om at en norsk organisasjon er kvalifisert for årets 300.000USD finale i Barcelona som et av fire lag fra Europa!! :smiley: That escalated quickly!

Ellers så var dette ganske imponerende fra gjengen i fra nord!

2 Likes

Reisebrev fra Barcelona. Enkel 2-0 seier over Unicorns of Love i Play-ins. 6 lag igjen i WREC EMEA finalene i verdens største spill-franchise Leauge of Legends. (Dette er mobilversjonen). Begynner å lukte svidd! :smiley:

Oppsett : https://www.wildriftemea.com/en/home

2 Likes

Kult!

Ny serie på NRK om esports. Mye sentrert rundt 777, men noen fine innslag fra vår norske venn i NiP. og andre norske organisasjoner.

Så langt har jeg virkelig fått sansen for NRK`s nye gamingsatsing, LL35! Mye bra content om både spill og esports.

Hvor fett hadde det ikke vært om de heller hadde hatt en lærer fra Mosjøen der istedet, for å fortelle hvordan i alle dager han endte opp med et lag som nylig knuste både Vitality og CPH Falmes for å vinne Pinnacle Cup, samtidig som han sender CODM lag til Worlds, og har signa freaking Ibiza. Eller fått noe Bifrost og deres run i NLC i monitor, slike prestasjoner som er underkommunisert så til de grader ellers i spillmedia. Hadde jo håpet e 24/7 gamingstream faktisk kunne hatt tid til å fått frem litt av hva som skjer rundt om i landet innen gaming istedet for en PH Light utgave!

Passet på å skrive såpass langt at bare de mest interesserte skulle henge med til dagens sidenote. Som kanskje noen vet så står jeg i bresjen for en organisasjon selv som vi holder på å bygge opp, og nå har vi fått et tilbud fra noen skandinaver om litt capital raise, som var såpass godt at vi ikke kunne si nei. Passer godt mtp at vi må ruste opp for en kommende ligaendring og litt franchising som kommer til 2023, vi ønsker å være på ballen her. Grunnen til at jeg nevner det er at det muligens er plass til noen små poster til fra interessenter av esport, evt en storing som er interessert i å danke ut de utenlandske investorene. Brunost > Ikea. Uansett er man interessert kan man sende meg en mld for info. Kriteriene er at du er genuint interessert i esports og at du bare investerer “hurra-penger” (Du skal ikke engang tenke tanken på å ofre gode langsiktige investeringer for dette.)

Til slutt vil jeg sende en hilsen til alle de norske organisasjonene som snakker høyt om å bli et globalt merkevare, men sitter fast i Ring 3. Slik ser en internasjonal satsing ut :

Jeg har lært at slik friendly banter skal man drive med i dette gamet! :rofl:

6 Likes

Interessant å følge børsåpningen til verdens største organisasjon. Har snudd bra nå.

1 Like