Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Eidesvik Offshore (EIOF)

Neptun salget blir gjennomført i Q4 - vil gjøre gjelden betydelig lavere. Good times ahead!

EIOF – Presentation of Q3 2022 results

Ser ut som den biten nå er avklart:

"The seismic fleet are all in lay up at the end of Q3.
Seismic is not a focus area of investment for Eidesvik
going forward. "

Noen som vet cirka dagraten på Seven Viking ?

Den er vel eid 50/50 med Subsea 7 som også leier skipet, så det er nok en OK avtale men muligens ikke den aller høyeste?

EIOF - Eidesvik Offshore completes sale of CSV Viking Neptun

Nå er Eiof ekstremt spennende om den bryter 12,40 her nå.

2 Likes

Klart kjøpssignal utløst nå…

2 Likes

EIOF – Invitation to presentation of Q4 2022 results

Eier dessverre ikke aksjer i Eiof, men har det selskapet som en av mine 7 favoritter for 2023 og q4 vil vise at selskapet blir en vinner for 23 tror jeg.
Salget av Viking Neptun blir bokført i q4, valutagevinst, samt oppskrivinger og med ytterligere bedring på driften tror jeg denne rapporten vil gi en ytterligere boost for både selskapet og aksjekursen.
Eiof fikk dårlig uttelling på kursen i 2022 sammenlignet med flere av de andre.

1 Like

Burde bli en vekker for mangen, kan ikke se at driften budre legge noen demper på resultatet heller.

EIOF - Credit approved term sheet for refinancing of debt, secures long term financing and positions company for further growth.

EIOF - Eidesvik forms joint venture with Reach Subsea to own and operate subsea IMR vessel “Edda Sun” (to be named “Viking Reach”)

EIOF – Report for Q4 2022

  • Fra helt krise til emisjon for å kjøpe seg inn i nytt subsea-skip, det er en ny verden plutselig :smiley:

  • Er ikke så godt kjent med tall osv hos Eiof men inntektene i Q4 gikk fra 138mill til 161 mill-og da har de vel mistet Neptun i deler av (eller hele?) kvartalet? Syns det er bra jeg, opp 20% (eller mer da egentlig uten Neptun) må sies å være innafor i min bok. Hva tenker dere som følger de tettere?

1 Like

Hva mener du med emisjon? ahh…du mener denne? The main owner (Eidesvik Invest AS) in EIOF will guarantee for Eidesvik’s share of the equity contribution to the joint venture and a private placement is contemplated to be completed in due course. Eidesvik has engaged Pareto Securities AS as financial advisor and Advokatfirmaet Selmer AS as legal advisor

Ja- om begrepet emisjon er 100% korrekt vet jeg ikke men det er jo en emisjon slik jeg leser det?

I tilfelle ikke rare emisjonen 50-70 mill kr?

Utvanning på ca 10 prosent for å få på plass finansieringen av Edda Sun

Seismikkbåtene er også lagt for salg, spent på hva de kan få for de båtene

2 Likes