Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Eidesvik Offshore (EIOF)

EIOF – Presentation of 2nd Quarter 2022 results

Ja, det ble en dipp grunnet valutasmellen, men segmentet forholder seg sterkt så på dagens kurs kan jeg ikke helt se noe særlig nedside.
Men, markedet bestemmer, får se hvordan den utvikler seg utover.

Kjøpte meg inn igjen på 7,9 :crossed_fingers:

Tar litt eiof her , blir for fristende

EIOF - Contract award for PSV Viking Avant

1 Like

EIOF – Contract extension for Viking Princess

Kan vi forvente at Eiof begynner å løfte seg? Ser Spetalen sitt selskap drar inn 3 mill dollar i ebitda pr kontrakt på PSvene. Eiof har 8 PSV og 3 CSV/Subsea skip.
Siste PSV kontrakt Eiof fikk med Equinor var rater på 190.000 i 3 år. Det gir noen mynt i kassen. Forventet kost er 80-90.000 dagen for slikt skip.
Det fjerde CSV skipet Neptun er solgt og leveres nå i 4 kvartal til ny eier. Det skal vel synligjøres i regnskapet for 4 kvartal hvor de da bokfører gevinsten på 390 mill. ( om jeg ikke tar helt feil her)
Skipet hadde bokførtverdi i regnskapet før salget i følge finansavvisen på 770 mill. Det betyr at de fikk 1160 mill for dette skipet. Dette bør reduserer gjelden kraftig.

Siste måneden har Havila gått 64,3%, Soff 65% og Siem 50,4%. EIOF har kun løftet seg 10%

Hva med de 4 seismikkskipene? Kan vi forvente at de kan komme i arbeid, eller blir det skrap?

1 Like

Hvilke selskap er Spetalen sitt?

Ticker STSU

Standard Supply, verdsatt til 708 mill og har 9 PsVer - 3 store, 1 medium og 5 medium hvor de eier 51% av flåten

Eidesvik er verdsatt til rett over 500 mill

Så er det noko som heiter gjeld

Tenker du på gjelden til Eidesvik? Blir ikke den kraftig redusert i Q4 etter salget av Neptun?

Eidesvik selger «Viking Neptun» (skipsrevyen.no)

Før Neptun salget har Eidesvik 1770 MNOK i gjeld, hvis jeg har lest Q2 rapporten riktig.

Gjelda blir på rundt 800 mill etter salget av Neptun (tatt frå hukommelsen) og mykje av PSVane er på lenger kontrakter så vil ikkje få utbytte heilt enda av markedet. Same med CSV på lenger kontrakter. Men Eidesvik er mykje meir solid enn dei fleste andre rederia

EIOF – Invitation to presentation of Q3 2022 results

Sko ønska de fekk avklart seismikkbitrn, om det så va te skraping…

1 Like

Enig der :+1:

EIOF - Report for Q3 2022