Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Electronic Arts (EA)

De kommer vel med en ny oppdatering på spillertall for første uken i og med at spillet ble sluppet på en mandag?

Tror det neste de melder er 20m. Evt 25m siden det helg nå og vi mest sannsynlig er forbi det til mandag

Sa til 13åringen i huset at han fikk lov å game apex å at han måtte komme med synspunktene sine. I dag fikk æ ei kjapp tilbakemelding: “det e bra, det syns hele ungdomskolen mi også”. Ikke en utfyllende anmeldelse, men med tanke på at han er i puberteten og for kul før verden va det overraskende mye respons. Skal teste det selv i kveld =)

6 Likes

Jeg synes det er råmorsomt, selv om jeg er latterlig dårlig. De gode gamle cod refleksene er ikke der de engang var :sweat_smile: konamixx på psn om noen trenger buddys

Gjett når Apex var nede for vedlikehold :stuck_out_tongue:
D2334669-0568-4ADF-8E94-820EB6A271FD

2 Likes

25, and counting

2 Likes

Du traff ganske godt her, min EA skepsis gjorde at jeg missa toget

2 Likes

Jeg tenkte at @konamixx var inne på noe, men fikk aldri ut fingeren :stuck_out_tongue:

2 Likes

Ja ser bra ut med spillere. Så spørs det om de treffer på monetiseringen. Regner egentlig med det da jeg, som er relativt gnien, har brukt penger for å få tilgang til de to ekstra karakterene. Er mulig å grinde seg til de, men jeg får nok aldri spilt nok til å få det :slight_smile:

Det som er skremmende her er at EA akkuratt har bevist at ved nok tid og penger så kan de lage gode spill. Veldig gode spill med lite bugs og bra flyt.

Fant også dette bildet ganske dekkende.

Edit 25mill totale spillere og 2 mill concurrent er rimelig sterkt.

2 Likes

Det som også er interessant er CCU, som vil være en pekepinn på retention frem til de begynner å nevne MAU.
Fortnite nådde 800k CCU på 20M DL.

Ja, når de slipper tøylene og lar talentfulle studio gjøre jobben sin så kan det av og til gå bra :slight_smile:
Nå er jo Respawn i mine øyne det beste FPS studioet i verden. De gav oss MOH:AA som var helt epic når det kom. De “revolusjonerte” sjangeren med COD4:MW og Titanfall1 og 2 var hyllet av et samlet pressekorps, men nådde aldri helt opp. TF2 ble jo regelrett voldtatt, med lanseringen mellom BF og COD.

Spillet vil nok aldri nå høydene til Fortnite, da det er produsert på Source, som umuliggjøre porting til mobil. Spillet må isåfall bygges fra grunnen av i en annen motor. Kan jo være mulig at EA/Respawn gjør det om dette fortsetter. De har jo tilgang til Frostbite. Kanskje DICE kunne latt BF hvile et år og portet Apex over til Frostbite.

1 Like

Tror ikke Apex bør portes. isteden bør dette være en statement fra EA på at de skal bruke mer tid og levere mer kvalitet, tenk om BF hadde fått samme polish og kjærlighet.

Eller Battlefront.

1 Like

Apex kommer til å være populært frem til Anthem slippes. EA får et godt 2019 (sett at de fikser bugs funnet i demo)!

frem til Anthem slippes? Jeg tror nok Anthem må belage seg på å leve i skyggen av storebror Apex.

1 Like

Tror Anthem blir en flopp. Ser ikke bra ut, var mye derfor jeg nølte med å kjøpe EA…

Ikke i nærheten av samme sjanger heller, ikke PvP engang.

ville vært dårlig deal å lansere to like spill med 1 måneds mellomrom, så kan ikke se at det er negativt at de er forskjellige.

Ser ut til at apex momentumet (kursmessig) flater litt ut, så jeg solgte nå for å unngå å gjøre det om til en langsiktig posisjon. Er veldig usikker på hvilke forventninger markedet har til Anthem, og også hvordan mottagelsen til spillet blir, så da tenker jeg det er bedre å ta gevinst og følge med fra utsiden.

2 Likes

Jeg holder til 50m kommer. Passert 30m
nå så tror det kommer i god tid før anthem launch.

image

passerer 35m DLs straks.

3 Likes

Måtte gå inn igjen nå, men det blir med veldig tett stop loss.

1 Like