Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Electronic Arts (EA)

Ja, kan bli meget bra etterhvert dette. Er nok lurt med en thight stoploss nå. Kommer vel en pullback snart.

image

Still going strong.

2 Likes

var får du siffrorna från?

Basert på twitch subs. Opprinnelig brukte jeg også r/apexlegends subs, men ved 25m oppdateringen var det store endring på forhåndtallet så jeg har kuttet den (subreditten vokste mye saktere enn spillet), men twitch subs virker å være et greit nøyaktig mål så langt.
Jeg lurer på om vi er litt høyt da twitch rivals turneringen muligens gav et push i subs, men en plass mellom 40-45 er vi garantert.

CCU er bare det som er rapportert.

Edit: Imorgen er det 14 dager siden lansering. Spillet vokser fremdeles i 4x kjappere enn fortnite gjorde. Spørs hvor mye lenger det kan holde nå.

1 Like

Som forventet blir nok dette en skuffelse.

Yet still beneath all that there is the spark of something in Anthem - a glimmer in its Rocketeer-like jetpacks, or in the dazzle of its chaotic combat. As ever with a game designed to monopolise your free time, Anthem’s real merits won’t come into focus for weeks, when it becomes clear how quickly EA and BioWare can fight fires while catering to players’ demands. Then there’s the question of whether BioWare has enough to time to do justice to a fascinating, deeply flawed game.

1 Like

https://articles.finwire.com/FWM002F93E-tencent-i-diskussioner-om-att-lansera-ea-spelet-apex-legends-i-kina---scmp

jaja blir nok ikke mindre spillere :smiley:

Ja så den nyheten kom før helgen, men er veldig løse rykter. Kommer fra en anonym kilde og ingen av selskapene har bekreftet noe.
Men er jo ikke utenkelig. EA vil vel ha spillet dit og Tencent vet hvordan man gjør det.
Er mer fascinert over at EA bekreftet på earnignscall at mobilversjonen er på vei. Hvordan de har tenkt å gjøre det når dette er source motoren har jeg ikke peiling på.

1 Like

Da var Solo og Duo modes funnet i datafilene. Inkludert noe annet snacks.

Edit: Kommer også et nytt våpen idag.

2 Likes

Da var r/apexlegends rundet 500k subs
image
Til sammenligning :
image
image

Da har vi passert 50m
image

Twitch @25m er graf basert på forhåndstallet ved 25m. forhåndstallet falt med 2% fra 10 til 25m så jeg har laget en justert graf, tok litt i og reduserte forhåndstallet med enda 6% (fordi jeg da endte på et rundt tall) og vi har nå passert 50m med dette også. Jeg føler meg rimelig sikker på at vi ila dagen får oppdatering fra Vince.

Google trends derimot, tegner et litt annet bilde.


Apex: gul, Fortnite: rød, Pubg: blå.

Regner med vi får en spike på ny melding om spillere, men er usikker på veien videre etter det. Neste oppdatering kommer vel ikke før 100m og det kan være en god stund til. Det kommer oppdateringer til spillet og battlepass, men tviler på at det vil ha noen påvirkning av kursen.
Jeg vurderer å selge meg ut nå. Langsiktig har jeg tro på at EA vokser mer, Apex får kina lansering etc, men etter meldingen om 50m tror jeg det er lite som trigger kursen fremover, bortsett fra at anthem flopper.

1 Like

Synd at Anthem endte opp med å suge like mye som alle andre EA-spill. Hadde Anthem vært bra hadde jeg sikkert kjøpt EA rundt 100. Et vellykket Anthem ville for meg si at EA fortsatt har “The Magic Mojo” og “Skin in the game”. Å vedde penger på at Respawn skal klare å redde hele EA (Med Apex) tørr jeg ikke satse penger på… Enda.

Fortnite ble et veldig stort spill for et selskap som Epic Games når det kom ut (tenker på revenue-streams iht market cap og utgifter).
EA er alt et troll av et selskap med en grisk, umoralsk og uetisk ledelse som prøver å trykke gaming pass og loot-bokses ned i strupen på alle som presterer å kjøpe dems spill; jo yngre jo bedre.

Spørsmålene jeg stiller meg selv er:
1: Er Apex inntenktene nok til å holde EA i nok pluss til at EA kan floppe et par 5 spill til før de omsider sparker Andrew Wilson & gjengen?
2: Kommer Respawn/Apex suksesshistorien til å motivere EA til å gjøre endringer ift spillutvikling og managment?

3 Likes

Nice! Spillet er veldig morsomt for øyeblikket, men savner å kunne spille litt for meg selv også

Om de klarer å monetisere dette spillet i nærheten av det de klarte med fortnite så står Apex fort for 25% av inntektsstrømmen allerede nå.
For de som ikke kjente Respawn fra før, så er også Apex virkelig en eyeopener, og de har to spill til som skal ut døra i år Starwars + titanfall av noe slag. Det er klart, markedfører du dette som “from the makes of Apex Legends” så renner det fort inn preorders.
Har inntrykk av at Respawn får gjøre akkurat det de vil. Noe som er bra. Kanskje EA ser at dette muligens er måten å gjøre det med de andre utviklerne også.

2 Likes

Sålenge ikke EA selv rører Starwars eller Titanfall; så KAN det bli bra.
… Det er samtidig det som er hovedproblemet med EA nå. Alt de tar på råtner. Var jo derfor Respawn sa “hands off, fuckers”. Og derfor det ikke var marketsføring. Hadde EA sine 2, ekkle bokstaver blitt sett i sammenheng med Apex så hadde Apex automatisk floppet. :stuck_out_tongue:
Nei, Wilson må til galgen for å bøte for alle sine synder spør du meg.

Funfact: EA er Americas #5 mest hatede selskap i 2018.

4 Likes

Det har vel ligget høyt på den listen i mange år ?

1 Like


Anthem svikter som forventet. 40k UK retail første uke.

1 Like

Ai Karramba!

2 Likes

Skuffende nok ble det aldri noe annonsering av 50m.
image
Blå graf er multiplisert med multiplikatoren ved forrige bekreftet antall spillere (26,6). Oransje graf er med multiplikator redusert til 25 for å ta høyde for høyere vekst i twitch kontra downloads.

Begynner å roe litt ned nå iforhold til twitch abbonenter iværtfall.
Hadde troa på at vi skulle nå 75M ila første måned, men det begynner å se vanskelig ut nå.

Ellers ser det ut til at spillet er i ferd med å få fotfeste i Korea, der det faktisk enda ikke er lansert.
gametricks.com sier at spillet nå er det 20 mest populære spillet i korea, med 0,4% av alle spillere. Høres kanskje ikke så spinnvilt ut, men med tanke på dette, så er det relativt greit:

The best part about that is, TMK, Apex isn’t available in Korea. Unless they added it recently, you have to either VPN to Japan or have an account already created from a different region. When I went to download Apex for my PC, it wouldn’t let me as I was coming from a Korean IP address.

Meaning, all of those people playing Apex are either 1. foreigners like myself or the majority being 2. Koreans who have heard about the game and went through way more loops to try and get the game downloaded to the PC Bang computers (as it probably wouldn’t be there in the first place) and then getting out of country accounts just to play it.

I seriously think that Apex Legends can go supernova here in Korea. All of my students want to play it, but the loops necessary to get it are a bit too high for many of them. Plus, the game isn’t in Korean TMK, so they need to get an English or Japanese version and play with that.

Edit:

Jeg så på feb uke 2 rangering tydeligvis. Feb uke 3 har Apex hoppet fra 20, til 11 plass i korea, med 1,08% av spillerne.

1 Like

https://www.chart-track.co.uk/index.jsp?c=p/software/uk/latest/index_test.jsp&ct=110015
Debuterer på første plass UK til tross for en relativt laber launch. Hadde jeg ikke trodd.

Faktisk litt skuffet… Trodde det var mer.
Forholdt mellom Twitch og spillere har falt betraktelig, mens forholdet mellom reddit subs faktisk har holdt seg stabilt :stuck_out_tongue:

1 Like