Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Electronic Arts (EA)

:grin:

Fun opp 10 % i morgen?

Solgte meg dessverre ut under 100 :frowning:
Solgte når nedlastingstakten roet seg kraftig ned fra 25-50m.

Why? :open_mouth: Du hadde jo troen på Apex!
@Pablo minst! :star::star::star:

Har fremdeles troa på det. Tenkte bare det var lite triggere fremover når 50 var passert og det var laaaang vei til 100

1 Like

Anthem ligger jo godt an til å floppe like hardt som Fallout 76; så sånn sett forstår eg deg veldig godt :hugs:

1 Like

Apex Legends has the best launch month of any free-to-play game in history. Apex Legends generated an estimated $92 million from in-game spending across all platforms, with the majority coming from console. Despite this, Fortnite still came in above Apex Legends in the top grossing rankings.

Anthem makes over $100 million in digital revenue at launch. Anthem was the top-selling title by units on console in February, with an above-average digital download rate. In-game spending came in at $3.5 million across both platforms.

Estimater fra den Nielsen rapporten

2 Likes

Lurer på hvor mye de må bruke på å erstatte alle PS4’ene de har ødelagt som følge av fatale bug-crashes som ødelegger hardware :sweat_smile:
Nå har Anthem vært i utvikling i over 6 år så hvor mye $100m er ift break-even har jeg ingen snøring om. Når det er sagt så overrasker det meg at så mange kjøpte anthem ved launch til tross for alle de dystre advarslene om et uferdig produkt med lite innhold…! :open_mouth:
Personlig tror jeg det har noe med at det var BioWare(!) som var utvikler og ikke EA direkte.

1 Like

Rettet :wink:

1 Like
3 Likes

Denne hører vel med:

2 Likes

Respawn: single handedly saving EA since 2019. One game at a time.

1 Like

Veldig spent på hva de får til med dette spillet. Battlefront 2 har jo også kul story

Må si jeg er imponert over måten Respawn/EA driver Apex Legends på.
De har hatt et par feiltrinn med prising av mikrotransaksjoner, men viser at de hører på kritikk fra spillerne og endrer deretter.
I tillegg synes jeg måten de utvikler spillet videre på, med lore og endringer er helt fantastisk.
Season 2 har vært veldig bra. De har hatt noen skikkelig kule events:

  • Armed & dangerous - hvor kun shotguns og hagler var med (samt endel andre endringer til loot table)
  • Iron Crown - solo matches.

I tillegg til endringer gjort med kartet til starten av sesongen har de endret kartet underveis i sesongen også.

Nå avslutter de sesongen på skikkelig kultvis også.
Sesong 3 har kickoff 1 oktober, og det har lenge vært kjent at Crypto er neste legends som kommer inn. De har drevet å integrert karakteren i spillet allerede.

Det hele virker å kulminere i at kartet, kings canyon, blir destruert og neste sesong vil foregå på en helt ny planet/kart.

Nå har jeg aldri fulgt mye med på fortnite og hvordan de markedsfører nye sesonger, men jeg synes dette var skikkelig kult.

Ser de også hadde fokus på Apex i Q1 presenasjonen:

Let’s start with Apex Legends. We have a massive global audience continuing to engage in this high-quality free-to-play experience. Apex has
tremendous gameplay at its core and we’ve built it to have longevity as a live service that will continue to drive engagement over time.
In our live service, we’re delivering seasons of new content, a collection of new content and updates that begin to roll out at the start of each season
and continue throughout the course of several weeks and months. We launched Season 2 in early July, including a robust Battle Pass offering, a
new character and additions to the environment. And to date, it had outperformed our expectations with significant growth in daily and weekly
active players. In each season, there are in-game events that are additional drivers of engagement such as the event coming in the next few weeks
that will bring new content and deliver one of the most fan-requested features since the launch of Apex. There will be more updates and in-game
experiences in the weeks to come for Season 2 and Season 3 is shaping up to be even bigger. All of these elements, the fantastic core gameplay,
seasons of new content and additional in-game events are designed to continually excite and engage the Apex community over the long term.
We’re also expanding into additional growth opportunities for Apex Legends. Esports will bring new drivers of social interaction and competition
to the Apex ecosystem. Interest from teams, broadcast partners and sponsors is strong and we’ve had great success with our first exhibition event,
including a competition at the ESPYS that was broadcast on ESPN and ABC. We’ll have around 8 teams from around the world participating in our
first official competition in September. Our plan is to bring Apex Legends to China and a worldwide mobile launch are also on course, and we will
share more on our plans in the future.

We continue to expect The Sims 4 and Apex Legends to each deliver net bookings in the $300 million to $400 million range

The Sims 4 omsetter for 3-400MUSD?!?!

2 Likes