Michael König new CEO of Elkem ASA
Elkem ASA - Basel Chemie acquisition closed
Elkem ASA - Invitation to third quarter 2019 results presentation
Robust results in challenging markets
Elkem ASA - Notice of extraordinary general meeting 2019
Hørte på Hegnar i går hvor han nevnte Elkem som kom med kjempedårlige tall og at en burde holde seg unna Elkem. Nå har den tikket rolig opp dem siste dagene. Hør ikke på Hegnar !!
Hegnar er jo bare liten brumlebass
Elkem ASA - Disclosure of voting rights for the chairman of the board of directors, Michael Koenig
Fremgang i handelskrigen vil nødvendigvis gi positiv på Elkemkursen?
Elkem ASA - Minutes from the extraordinary general meeting 15 November 2019
Trade deal på søndag og en potent reise over linja.
No deal, suxx 2 be U. RR ser bra ut for meg, mtp fundamenta og utbytte neste år
Takket være en twittermelding fra trumpen om at dette går veldig bra. Så fikk vi en veldig stor candle opp. Nok engang blir det deal dere! Fallende linje er brutt, og close på ganske presist der gap ned startet nåværende tradingrange 13 juni 2019. (lilla linje)
Det er 581M aksjer i selskapet, T50 har akkumulert 3M aksjer siste uke (og det har vært trenden ei stund, men jeg tar ikke vare på listene, så jeg er ikke sikker på hvor lenge dette har pågått) T50 eier 84,47% av de utestående aksjene pr 09 des19.
Og noen ganger skulle jeg ønske jeg kunne mye mer og eksakt Wyckoff teori. @rosk82 Jeg vet du wyckoffer og har tatt noen brevkurs. Noen ord om en industri aksje; bare for å variere litt fra alle disse skinnene blanke bioteks og gaming stocks?
Evt kongen av twitter hype timen etter, rett opp i linja. For en perfekt rejection. Jeez. dårlig RR å kjøpe akkurat her. Misse litt oppgang og se om det blir tradedeal istedet?
Har faktisk fulgt litt med på denne. Har en bekjent som har swingtradet i bunnen innenfor de gule strekene.
Har fremdeles ikke helt funnet ut hva som er ytterpunktene i rangen.
Man ser en tydelig klimatisk volum helt i begynnelsen, og forsøk på rally, som så feiler og man finner bunn rundt 20kr. Man har så noen volumspikes som viser etterspørsel da pris beveger seg synkront oppover sammen med volum. Men etter å ha nådd toppen fra det første rallyet “stopper” det litt opp.
Etter testen på bruddet kan man se en akselerasjon til oppsiden på avtagende volum, klimatisk.
Etter prisen snur har du økende volum på vei ned, og prisen faller helt ned igjen til 20kr merket. Man kan se forsøk på å støtte prisen rundt 25 kr, som også er området hvor den prøvde å få fotfeste helt i begynnelsen av rangen. Begge gangen feilet.
Den går så inn i egen egen substruktur som kan potensielt defineres som en samling av sekundærtester. Denne ser du har alle fasene, A. B og potensielt C nå helt i slutten.
Det som er litt det store spørsmålet er om dette er bare er første del av en større struktur.
Den lille substrukturen (i gult) har nok p&f counts i seg til å gå helt til den øverste motstandslinjen.
Men dette betyr ikke at den vil nå det, da p&f counts kan brytes ned i faser av en struktur.
Et annet scenario er også at prisen kan gå til toppen, men bare falle tilbake til halvparten under reaksjonen. Og danner en ny substruktur.
Man har også et scenario som jeg tror var postet lenger oppe, hvor man har en kileformasjon fra toppen i august 2018. Brudd over ca27 kr vil avkrefte den.
Når du ser på ukentlig er det litt lettere å se alternativene. Man kan potensielt ha en mindre struktur mellom de 2 nederste hvite strekene, hvor SC, AR og ST er unnagjort rundt årskiftet 2019. For så å gå inn i en UTA, hvor prisen faktisk holder seg over motstandslinjen i 8uker. Faller så tilbake og man får en seire av tester mens volum avtar.
Andre alternativet er at man nå er ferdig med ST i fase A i en mye større range.
Svaret er det samme, man håper/tror på et rally og spørsmålet er om risk/reward er verdt det.
Hvis et rally kommer nå, bør det minimum komme seg til rundt 25-26 merket, neste målet vil være rundt 29-30 merket.
Lykkes den med dette kan man begynne å se på p&f counts for hele rangen bak til oktober. Og potensielle targets.