Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elkem ASA (ELK)

Men det burde jo ikke skape noen forventninger. Det samme var tilfellet for 3 mnd siden. 90% er spikret for mange mnd siden. Men det er de 10% som er problemet. Så spørsmålet er om man har kommet noe videre med de siste 10.

1 Like

Ingen tvil om at Elkem kan bli meget bra på lang sikt. Nå er bare spørsmålet om hvor billig det kan handles :slight_smile:

Burde er ordet :joy:

Kursen var jo utbombet, så ikke unaturlig med en rekyl ved et hint av optimisme. Hvis det ikke har skjedd noe til q tallene, så får vi nok en ny lav dog. Det kommer litt an på tidsperspektiv på investorene.

Jeg har forsåvidt sett samme rekyl i Fjord1 og lurer rett og slett på om dette kommer av at det skal mye til at solide selskaper blir dratt ned av tradere. Da kommer fundamentalistene på banen med 2 år+ perspektiv og kjøper.

jeg har kjøpt, og kjøper, med begge hendene her nede på lave 20. Har aldri hatt mer Elkem enn jeg har nå. fått snittet såpass ned at jeg er 1% i pluss nå. snart klar for 40 kr :smiley:

Kanskje litt risikabelt området akkurat nå.

1 Like

Invitation to Elkem’s second quarter 2019 results presentation

Gidder du oppdatere chartet? Tipper vi ligger i en EQ nå (ut fra hva jeg ser i ditt forrige chart)?

Elkem ASA - Grant of share options under share incentive scheme

Oppdatering av samme logikk som tidligere.

Min gjetning er at med forverring av handelssamtaler/mer makrouro/kinaproblemer så settes ikke en trippel bunn, men i stedet blir det ny all time low. Men dette er uansett ett interessant nivå å følge med på.

9 Likes

Spørsmålet er om denne støtten holder:
image

1 Like

Hvem er det som handler slik ??

Handelsroboter som vil presse kursen opp?

1 Like

Hva tror du her @Christian får mye juling i dag. Og generelt med handelssituasjonen.

Har target på 15 kr - gjorde en analyse av denne på mandag. Ikke sett på den siden men ser den fortsatt er ned. Kan komme midlertidig reaksjoner opp siden den er nær et støttenivå, men denne bunnen er testet en del ganger nå og vil ryke før eller siden (tror og håper jeg).

2 Likes

Jeg har tenkt å holde meg unna til det blir en handelsavtale som slår gunstig ut for Elkem, eller de viser at de kan drive med god gevinst uten. Sistnevnte vil man da enten få en profit warning på eller en kvartalsrapport som er bra. I begge tilfeller tenker jeg at kursen går 5-15% intradag og da er det bare å hive seg på toget. Inntil det, så synes jeg ikke risk/reward ser bra ut.

Jeg tenker jo egentlig at hvis Elkem closer under 21,02, så er støtten fra de tre tidligere bunnene brutt og vi får et nytt skrell nedover. Hvis den holder? Vel, da er vel target kanskje 24 kr sånn rent kortsiktig.

4 Likes

image
Ca 50 øre fall de første 30 minuttene etter nyheten over. Hvis noen lurte på om Kina/USA toll-tull påvirker kursen i Elkem.

2 Likes

Elkem begynner å bli veeeldig interessant nå! Men B2H er hakket mer interessant på disse nivåene så Elkem må vente litt

Elkem ASA acquires Basel Chemie

Financial calendar