Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Laila burde vel dyttet inn noen av millionene hun solgte for på høy kurs for å bygge litt tillit hos investorene… Det ville jo sett dårlig ut selvsagt, men det er jo ingen som kjøper…

Det neste blir vel at de utsteder masse opsjoner på lav kurs og beriker seg selv ytterligere

9 Likes

Nå må vi slutte å prate om hennes lille salg for flere år siden… Ja, det var uheldig, men get over it! :clap::clap::clap:

Over 500.000 aksjer har byttet hender på litt over 2t. Nå snakker vi…

2 Likes

“Never forget”

1 Like

Min forventning var heller ingen milestones i Q3. For lite «rød tråd» og presisjon i kommunikasjon er jeg helt enig i og det har dessverre vært faktum over tid.

Imidlertid sliter jeg konseptuelt(ift prinsipper IFRS 15) med å se rasjonalitet for hvordan en spesifikk «expansion contract»(som også har tillegg for nye ting, ref «accessories») som børsmeldt 11. november kan ha noen påvirkning på Q3 sine inntekter(og derfor resonnerer jeg i retning av «launch milestone» for seamless). Forvirrende at de har innlemmet kontrakt 9 i nevnte slide⬇️, men samtidig er de i både dagens børsmelding og rapport tydelig på at dette er hendelser etter kvartalets slutt*. Summa summarim er min forventning at vi har en milestone som blir inntektsført i Q4 på bakgrunn av «expansion contract» som børsmeldt i Q4. Jeg har ikke fasit, men samtidig kan det være noe de mellom linjene prøver å tydeliggjøre(jeg spekulerer) gjennom oversikten på slide 30⬇️(som er ny fra dere kvartalet)

• Events after the end of the quarter:
3 Likes

Skulle gjerne sett (mye) mer volum. Gjorde selv et lite unntak fra regelen om å ikke fange kniver i dag. Har man litt tro på fremtiden her så er det en no-brainer.

Jeg har ikke så mye å legge til det som allerede har blitt nevt. Q3 ble mye bedre enn fryktet og litt dårligere enn håpet. Men her lover vel Lars ett bedre Q4 og helheten her er at vi har en fin vekst i selskapet. med de kontraktene som allerede ligger i bunn, så tror jeg fort vi kan se ett par hakk opp i veksten også.
Laila snakker om kunder i flertall vedr. laptopvertikalen. Noe hun har gjort de siste presentasjonene. Jeg håper og tror at neste OEM ikke er for langt unna, men det begynner kanskje å bli litt tight med tanke på vår-release av laptops med denne nå?

Caset i mitt syn er ikke noe endret og lastet opp noen småposter på 9,49 og 8,66 i dag. Ikke nok til at det ble noen veldig bedring i snittprisen.
Tror ikke det er umulig at vi havner på pluss siden i dag. :thinking:

5 Likes

Hun snakket om forhandlinger om ekslusivitet, om det pågår kan de ikke lansere med en annen OEM før de forhandlingene er over. Så enten blir det ekslusivitet, eller så burde døren åpnes for flere OEM som da forhåpentligvis kommer fort på plass. Tar jeg feil her?

1 Like

Helt enig - men de forhandlinger må også afsluttes så man kan komme den ene eller anden vej.

Hun svarte vel på ett spørsmål om noen OEMs hadde forsøkt å få ekslusivitet. Jeg vil aldre tro at de går med på eksklusivitet på Seamlesss i seg selv, men gjerne enkeltfunksjoner.
Dette bør ikke være til hinder for å få ombord andre kunder.

I tillegg til dette har man jo HPD som jeg heller ikke regner med er oppe til diskusjon vedr. det temaet.

Om jeg husker riktig, så svarte hun på eksklusivitet mtp selve «tap funksjonen» og ikke seamless i seg selv. Men ikke lett å lese gjennom linjene her ja.

Da konkluderer vi med at de mest sannsynlig bokføres milestone for kontrakt 9 i Q4, hvilket bidrar til at vekstakten siste 12 mndr prosentuelt vil fortsette solid, til over 50%. (Q4-2023 mNOK 9,6…Q4-2024 blir kanskje noe omkring Q3 og i så fall er vi på 110-115mNOK for 2024 vs 68 for 2023 = 65% vekst). Dette bør ses som positivt i mine øyne.

5 Likes

Det er en del relevante inputs fra Q&A. Jeg har lyttet gjennom et par ganger og det er klart interessante elementer her utover den formelle presentasjonen. Det er rom for tolkninger og implikasjoner av dette, den enkelte får gjøre seg opp sin mening.

Improved contract terms for (assumingly both PC-laptop and mobile contracts) moving the timing of invoicing for fixed amount contracts from production/sales to the actual time of signing the contract. We will see the positive effects on this on working capital and cash flow starting Q4-2024.

Xiaomi:
We have more product launches with them this year than last year, nothing wrong, no complaints, we had 2 launches with them as late as this November.

When do you expect to sign product contracts with new PC manufacturers?

We cannot answer specifically on this, you will have to wait until we make the announcements.

We expect new customers to start with HPD + seamless (jumping the Lenovo first step of HPD only).

New products:
Q: Do you have more products ready for launch from the smart sensor platform?

A: Yes, we do. We are working very closely with our strategic customers (plural) creating new virtual sensors to meet their use cases, we cannot inform about these here as we cannot steal the thunder from the customers, they will announce them as they go to the market like Lenovo did with the Tap Sensor at the Berlin trade show.

On ownership to applications:
We own the rights to the tap sensor and can sell this to others than Lenovo. There is no exclusivity involved.
Customers do ask for exclusivity, they ask us to develop unique applications driven out of our smart sensor platform. We have not yet signed any exclusivity deals.
We expect that there will continue to be negotiations about exclusivity.
Exclusivity will imply significantly higher pricing. “We are fortunate in that position”
(phone customers: no new products on the horizon)

9 Likes

Eksklusivitet er evt kun for helt begrensede og skreddersydde applikasjoner, kan ikke se at det skal legge tidshindringer i veien for andre løp.

2 Likes

Slik jeg forstod det, så kommer aldri Elabs sin AI til å bli eksklusiv for noen. Men som skrevet tidligere, så kommer det nok skreddersydde løsninger basert på Elabs sin AI plattform. Dvs det kan komme mange versjoner/iterasjoner av Elabs forskjellige hovedversjoner med bruk av deres AI, som f.eks seamless,shameless osv…

Jeg kan egentlig ikke skjønne annet enn at det er et eller annet regelstyrt fond som skal ut og benytter momentet og likviditeten som nå skapes etter en forholdsvis god kvartalsrapport. Når de skal ut, så skal de ut, uansett hva kvartalsrapporten sier. Når ting begynner å skje og vi får en del gode bekreftelser på faktisk levert vekst og veksten som vi kan forvente med allerede inngåtte kontrakter, så går aksjen i all time low. Sånn er det i small cap selskaper og vi må vel bare takk og bukke for muligheten til å fylle på med aksjer på ekstremt lave nivåer.

2 Likes

Dette er helt feil. Sjekk cash flow oppstillingen.

Morsom du som mener at det påvirker likviditeten om en kostnad/investering blir aktivert eller kostnadsført. Belastningen på likviditeten er den samme uansett hva man gjør.

Hvis den var rettet mot meg, les om igjen. Ikke det jeg svarte på. Det du skriver er riktig.

Ja, men du svarer jo Fektis at han tar feil når han sier at det ikke påvirker likviditeten. Men så lenge du er enig med oss så lar vi det ligge der

1 Like

This topic was automatically closed after reaching the maximum limit of 7500 replies. Continue discussion at Elliptic Labs 2.