Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Leverte jo nettop rekord omsetning i Q1. Vi er på vei inn i en god periode for PC salg noe som bør vises igjen på tallene resten av året. Og er vel først nå fremover de kommer over minimums salg der salg per solgte enhet begynner å gi inntekter.

2 Likes

I mine øyne handler det nå om at de SNAREST må få inn laptop-kontrakt(er) med andre enn Lenovo. HPD og/el. Seamless.

Inntil det er det utrygt farvann.

2 Likes

Kontrakter har de jo med 4 av top 6 pc leverandør, men ja salg med nytt merke må snart starte. Tipper det kommer info i løpet av Juni når de nye modellene med snapdragon elite begynner salget

Kalleklovn, det er ikke nok å tippe. Det er bedre å sjekke for å vite.

Lenovo meldte 20-mai-2024 lansering av 2 maskiner med siste versjon av SnapDragon Elite. ELABS er neppe inne i disse, siden ELABS ikke har meldt noe (som de ellers har gjort innen 3-4 dager etter Lenovo).

Fra Lenovo´s press release:

• Lenovo Yoga Slim 7x will be available starting June 2024, with an expected starting price of $1,199.
  • Lenovo ThinkPad T14s Gen 6 will be available starting June 2024, with an expected starting price of $1,699.
1 Like

Shippes ikke før 18. Juni.

2 Likes

som det sies her så er det ingen av de Snapdragon PCer som har startet å shippes.

Qualcomm has already said most of the big-name PC makers, such as Lenovo, HP, and Dell, are all planning to ship Snapdragon X hardware this summer.

Her er en liten oversikt. These are the first Snapdragon X Elite laptops, shipping June 18 (9to5google.com)

1 Like

ser her du: fra 1:15. Sier det er in hands on users from June 18

Snapdragon Computex 2024 Keynote: The PC Reborn (youtube.com)

2 Likes

Hva er den store saken med disse? Hvis det ikke er ELABS inside så spiller det vel ingen rolle? ELABS har ikke meldt noe, hvilket de vanligvis gjør få dager etter at Lenovo går ut.

Jeg ser en nedside ift egen analyse hva gjelder maskinene som har vært i salg vel 1 år for første halvparten av kontrakt 2 og ca 10 mndr for andre halvparten. Hvis jeg legger til grunn salg av 1 mill enheter til 5kr per stk for ELABS de første 12 mndr, så er det noe som ikke stemmer. Up-front ca 23 mill tilsvarer ca 300.000 enheter i snitt før variabel inntreffer. Hvis de har brukt over 9 mndr (ut Q1) for de første 9 modellene uten å ha brukt opp “milestone-kvoten” så er jo salget kanskje bare det halve - ca 500.000 per år. Og da er også inntjeningen bare det halve - ca 5 mill per maskin i dens levetid. Kanskje dette er noen “B-modeller” hva gjelder volum, ikke vet jeg…utover at dessverre nesten halvparten av kontrakt #2 var tvillingmodeller (forskjellig prosessor, intel og amd - alt annet likt) - dersom vi har kombi “B-tvilling” så blir det jo enda mindre attraktive modeller. Dette er jo avtaler fra våren 2022 og CEO´s entusiasme og selvsikkerhet har jo vært bygget på disse…så hva skjer? 2023 var 15% ned fra all-time-high-volumene fra 2022, men DET er ikke årsaken til slike mulige store utslag vi ser her. 1 mill enheter minus 15% er fortsatt solide 850.000 i snitt.

Det skumle med dette kursnivået er vel også oppkjøp? Og at vi ender på skarve 20kr?

Alt vi vet er dette : Elliptic Labs Launching AI Virtual Smart Sensor Platform™ on New Snapdragon X Elite

Elliptic Labs Launching AI Virtual Smart Sensor Platform™ on New Snapdragon X Elite at Snapdragon Summit 2023 | Business Wire

De meldte noe liggnende i 2021 som var rettet mot mobil markedet og det har gitt mange kunder slik jeg har forstått det.

1 Like

Tydelig at markedet er like skeptisk som deg. Ned over 17% på en uke.

1 Like

Ser dessverre ut til at største aksjonær (tidligere styreleder) har solgt ca. 0,5% av sin beholdning siste uken. Det er jo ikke akkurat positivt så jeg håper vi får noen innsidekjøp på disse nivåene!

1 Like

Var noen som sa at det var en av grunnene han ga seg. Så ikke elabs skulle bli pepret med innside-salg-meldinger…

1 Like

Ingen logikk i disse salgene. Engebretsen vet at “alle” får det med seg hvis han selger, sånt sett ikke noen stor endring fra å være innsider. Ekstremt underlig at han som største aksjonær selger noen få k aksjer over børs. Det kan jo selvsagt være utlån, men da ville jeg trodd at MP var den som la aksjer i potten. Så kan det være skattemotivert, men det virker enda mer usannsynlig. Så kan det være at han vil fortelle noe til management med disse salgene, og det er kanskje mer sannsynlig. Men fortsatt usannsynlig.

Er vel på tide med et innsidekjøp fra Laila før en kan ta selvsikkerheten rundt at det ikke er et spørsmål om, men når de når 500?

Tviler på at CEO kjøper noe. Hun eier allerede 4 millioner pluss masse opsjoner som bare fornyes

Avslører Laila her at seamless er med Lenovo? Hør fra 1-1:10

Ser ho biter seg i leppa når ho har sagt dette…

1 Like

Ikke godt å si, men la merke til det samme. Om man skal tolke ansiktsuttrykk kan man tro at hun vet noe vi ikke vet.

Ja, har vel også blitt diskutert tidligere her (el. Shareville) at den snutten gir god grunn til å tro Lenovo er Seamless-kunden.

2 Likes