Tja. Rentene betaler seg ikke selv selvom du har aksjer i xplora.
Xplora har i praksis null likviditet, så derfor Elabs er det klare valget
Kommer fra en som er god til å spekulere på tråden her om Passesta:
Står du fortsatt ved at dette virker som en barnslig “hevn”, hvis det viser seg at Passesta er selgeren av posten på 2mill aksjer? At de bare har trykket ned aksjen flere kroner, for så å selge en større post billig? Morsom hevn å tape mange millioner kroner på
Godt salg i NOD i forhold til ca. bunn på 80. Slikt kommer an på hvordan man ønsker å fremstille det. Kan likegodt si at et salg på 115 ikke var så genialt når kursen stiger stødig, i skrivende stund 133.
min utfordring var å se rasjonalet ved å selge over børs og presse kursen betydelig med fillebeløp, fremfor å selge større poster direkte. Forstår fortsatt ikke hvorfor Passesta har solgt over børs i mange dager fremfor å søke å ta alt direkte. Først presse ned kursen via småposter, så evt plassere til en kurs som kanskje er unødig lav hvis den reflekterer rabatt til børs, en børskurs som er ned 25% siden Q1. Det som interesserer meg langt mer å belyse på dette forumet, er solide diskusjoner og argumenter knyttet til inntjeningssiden i selskapet. Jf mine mails vedr dette i etterkant av Q1, hvis hensikt er å forsøke å skape et bedre beslutningsgrunnlag for investering i ELABS. Det er jo DET som bør være hovedhensikten til et bra forum, slik jeg ser det.
Nettopp det at det ikke er noe rasjonale åpner jo veldig for spekulering, da. Og det har jo mye å si om de selger fordi sjappa er illikvid, eller om caset er død. Eller?
Joda, enig med deg…fasiten har nok Passesta. Min referanse til Xplora var med tanke på en kommentar om at Elabs var eneste likvide aksje og derfor måtte ut, men jeg sjekket litt og den påstanden var jo feil. Slik sett kan man hevde at kanskje Passesta vurderer kurspotensialet i et gitt tidsperspektiv til å være bedre i Xplora, hvor han IKKE har trukket seg som styreleder, enn i Elabs hvor han kaster inn håndkleet for deretter å selge. Skal man først spekulere, så er det jo om det er en sammenheng mellom styre-exit og aksjesalg. Osv.
Jeg skrev ikke at Elabs var den eneste likvide aksje, jeg skrev at det var den mest likvide aksjen de kunne selge i. Så påstanden var definitivt ikke feil, i motsetning til mye av det du har kommet med her siste tiden
Har selv etter salg av ~2,7m aksjer i ELABS de siste ukene fortsatt en ~45 MNOK større posisjon i ELABS enn XPLRA.
Jeg kjøpte nylig en Samsung Galaxy S24+ og opplever at låseskjermen blir bare verre og verre. Nå har de i tillegg lagt til en mulighet for “nødanrop” som igjen gir mulighet til å trykke inn på “nødnummer” hvor alle alternativene er listet opp. Det medførte at jeg lommeringte 112 og måtte beklage meg.
- Er det innstillinger her jeg kan endre for å unngå dette?
- Ville teknologien til Elabs gjort tastelåsen og låseskjermen tryggere?
- Er Samsung en aktuell kunde på sikt eller har de alt slik “inhouse”?
Spekulasjon
Tore Engebretsen er styreleder og Passesta eier 13% av smart cylinders som ble slått konkurs 03.06. Eiendeler - gjeld ≈ 24 mill. Oppkjøp av konkursbo passer relativt greit med antall aksjer solgt i det siste.
Om nedsalget er over står vi kanskje foran en skikkelig rekyl.
en svært god spekulasjon
Espen er ikke bull, og Åslaug solgte til 13.3 de aksjene hun tegnet for 13.4 kr. Tjohoo!
Espen Klovning har bare solgt hele veien.
Ifølge proff så eier han litt under 170k aksjer. Kjøpte de 300k aksjene for litt siden og tjente ca 1m på noen dager….ikke værst
Al disse insider salg - bearish
Altså ikke første gang han gjør en trade, men jo gjør litt vondt å se at noen faktisk tjener på aksjen nå om dagen
Hvordan skal vi tolke dette da: Kjøper de tilbake rett over 12 kr i morgen, eller er det helt krise i leier’n?