Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Tror de er intr, men ifølge Laila tar det tid å få landet avtalene på lanseringer i forhold til betalinger etc. Men hun sa vel på Q1 at hun forventet minst 1 til i 2024.

2 Likes

Antageligvis veldig sammensatt. Men har hørt at flere OEMs har hatt store nedbemanningsrunder, som bl.a. forsinker prosesser for Elabs. Så kan man legge til masse annet makro …

3 Likes

Tror ikke man skal nedtone trenden med mindre co2 - se blot landmændene i Danmarks nye co2 aftale med regeringen z

Nest beste børsmelding man kunne få etter launch med ny PC OEM. Dette betyr med all sannsynlighet at de får extension med eksisterende modeller, samt at man er inne i enda flere modeller når Seamless kommer

8 Likes

Ja uavhengig av hvordan kursen reagerer direkte så var det en deilig melding å få sånn for egen del :slight_smile:

5 Likes

Imponerende at den klarte å avslutte dagen på +6,56% og en omsetning på 1,7mill + evnt blokker. Det er sterkt!

2 Likes

Nå som Fredly kanskje er ferdig bør kursen tilbake til 15kr+. Desperat Passesta som ligger bak siste ukers dipp og ingenting annet. Knall tall i Q1 å nå ligger vi ann til bra Q2 også

3 Likes

Apollo solgte 318.000 på de siste listene.
Jæderen AS kjøper 50.000 i tillegg til mange nye aksjonærer som kjøper 10-20-30 tusen aksjer…

Vil nok se mye mere salg de nærmeste dagene. I dag var det virkelig fart.

1 Like

Takk for info :ok_hand::blush:

Jeg har fulgt selskapet i flere år. Ser de gikk en smell når de meldte om utsatt guiding sist. .

Ned fra ca 15-16 kr til 10 kr.

Er det andre røde flagg?

Har folk mista troen på de andre oem i pc?

Syntes var rimelig nå og kjøpte meg inn igjen idag.

Vel for å presisere. Historisk rimelig blir vel mer korrekt. Spørsmålet er vel om det har vært overprisa i ti år snart.

Elliptic Labs Launching with vivo on V40 Lite Smartphone

8 Likes

Da hadde han under 2mill igjen på Tirsdag og det er omsatt 3.475m aksjer Tir/Ons. Da er det naturlig å tro at han er helt ute. Da kan oppgangen starte tenker jeg.

1 Like

La oss håpe :pray:

1 Like

Røde flagg er det garantert, du har investert i det de kaller en lottoaksje. Her skjer ting brått, du kan gå fra +25% til -40% på et par uker.

Hvorfor syntes du aksjen er rimelig nå, forresten?

1 Like

Skjønner egentlig ikke at det blir kalt en Lottoaksje. Se hvem de skriver kontrakter med og hvem de har som partnere. Hatt omsetningsvekst i mange år. Har over 200 patenter. Partner med AMD,Intel, Qualcomm, ARM, Vivo, Mediatek, Transsion, Honor, Lenovo, Dell, ++++++++++

Og ikke minst så selger de software med en sykt høy margin.

3 Likes

Historisk rimelig var det mer korrekte. Det er vel alle enige om

1 Like

Kalle, jeg deler din oppfatning. Personlig betrakter jeg ikke Elabs som en lottoaksje, jeg spiller ikke lotto. Derimot risiko finner man her, jommen sa jeg smør!

En som har fulgt selskapet i flere år tenker jeg bør ha et litt mer nyansert syn på selskapet, men spørsmålene sa meg noe annet, men samme det.

1 Like

Smellen var nok ikke ne og alene utsatt guiding, men også at Passeta solgte seg kraftig ned i selskapet. På en såpass lite likvid aksje går det hardt utover kursen.
De røde flaggene er at det tar mye lenger tid enn først håpet vedr. utrulling på laptops. Tror nok også det er noe misnøye med ledelse som gang på gang lover gull og grønne skoger og at de ikke leverer i forhold til det. Mange vage ord og fremstår vel litt amatørmessige ved presentasjonene og Q&A. Det spekuleres også i om de får noe mindre betalt for hver laptop enn det som ble signalisert en tid tilbake.
De lover at det kommer på en laptop oem nr. 2 i løpet av året, samt Seamless i H2 2024/H1 2025, så er det vel opptil hver enkelt å velge om man skal ta det for god fisk.

Kursen er historisk rimelig og jeg tror den er rimelig med tanke på det bildet som er nå. Kontrakten som ble meldt i går de-risker caset betraktelig og tatt høyde for at det virkelig shippes til konsumer i 2024/2025, eliminerer man frykten for at Elabs trenger en emisjon. Omsetningen er stadig økende og som @Kalleklovn nevner har de flere gode partnerskap, patenter osv.
Q2 tall + guiding blir som alltid spennende.

Update: Vedr. lottoaksje, så anser ikke jeg selv dette som en lottoaksje. Men at det er en forhøyet risiko på lik linje med alle andre vekstselskaper er det vel liten tvil om.

6 Likes

En som har fulgt selskapet i flere år tenker jeg bør ha et litt mer nyansert syn på selskapet, men spørsmålene sa meg noe annet, men samme det.

Jeg tenker at hvis du ikke vil svare ordentlig på det noen lurer på, trenger du ikke svare i det hele tatt

1 Like

Jeg setter pris på at vi kan ha en åpen diskusjon her, og jeg ser poenget ditt.

Når jeg sa at spørsmålene virket unyanserte, var det fordi jeg synes det er viktig å stille kritiske spørsmål og gjøre gode vurderinger helst før man investerer, spesielt i volatile aksjer som denne.

Mitt poeng var ikke å avvise spørsmålene, men å oppfordre til en mer helhetlig vurdering før man investerer, men det kom kanskje ikke så godt frem, den skal jeg ta, men det må være lov å gi uttrykk for slike meninger her på forumet, det kan også bidra til en mer nyansert diskusjon.

Ha en ellers fortreffelig dag.