Trekker tilbake tidligere utsagn angående milestone. Var helt sikker på at jeg hadde lest dette/ hørt det på en presentasjon.
Siden jeg ikke klarer å finne tilbake til det må jeg anta at jeg har tatt feil hva gjelder uttalelsen. Hvis kontrakter inntektsføres når de blir inngått kan vi utlede følgende: Hvis seamless kontrakten er inntektsført i Q4 2023 er så er den en av 3 kontrakter som er inntektsført: 1 PC, 2 mobil. Hvis vi sier at dette er seamless kan vi anta den står for hvor mye av de 9 millione? Virker for meg rart at en kontrakt for et dyrere og nytt produkt som lanseres på toppmodellene kun skal dra in maks 6-9 millioner i fixed fee?
Inneværende q3:
Er meldt om 3 kontrakter i Q3 på selskapets sider, 2 i mobil og 1 i PC.
Mobil: Oppo 1. Juli og transsion 26. august, Mulig noe Fixed her som kommer inn, men er generelt veldig lite hvis en sammenlinger med q42023 med to kontrakter i mobilsegmentet.
PC: Commercial segment lenovo 3.juli, men denne skal fixed delen skal være inntektsført i Q2 hvilket er rart spør du meg, men opplyst om i q2 rapporten.
Da kan vi i Q3 regne med kun fixed inntekter fra 2 mobilkontrakter + hva en som er for shipped unit over fixed fee. Det kan jo bli interessant å se hva disse inntektene er, ettersom det ikke er sannsynlig at seamless kontrakten har nådd disse nivåene.
Vil også si at jeg lurer på om det kan være noe i kontrakten med lenovo angående seamless suksess eller lansering? Inntekten fra fixed fee inntektsføres når kontrakten signeres, men kan det være en forskjell i hva som omtales som fixed fee og milestone? Innktekten fra seamless i q4 2023 slår meg som forsvinnende liten i Q3 2023 gitt at det er snakk om et dyrere produkt. “In Q4 2023, a significant portion of the revenue originated from contracts with
fixed minimum license fees. However, there was an increased contribution
from license fees on shipped units, a trend that is expected to continue in
future periods.” Det er her snakk om 2 mobil kontrakter som bidrar + noe shipped.
Jeg er likevel positiv og tenker å se om jeg får plukket litt mer fram mot slutten av året og q3 pres da de neste 15 månedene kan bli veldig spennende uansett.