Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Ja, skriveleif :joy: Hvem er konkurrenten?

Intel, bland andre.

Leverer Intel til mobilprodusenter? Noe jeg tydeligvis ikke har fått med meg. Dette har så langt jeg husker blitt diskutert tidligere, og konkurrenter var det få av.

Fint om Dere legger ved en link til kilden for deres påstander, ellers er dette bare luft.

Nei, til PC.

Akkurat. Det ble diskutert ang mobil, derfor hang jeg ikke med. Når har Intel lansert HPD kun basert på software?

Apropos pc, noen som har funnet ut noe om den nye pc-kunden? Har prøvd å grave litt. Men ikke funnet noe solid. Begynner jo å haste litt hvis den nye pc-kunden skal lanseres i år.

Hvilken nye PC-kunde er det du snakker om? For øyeblikket er det kun Lenovo som er kunde.

1 Like

I forrige kvartalspresentasjon så var ett av spørsmålene om vi kan forvente en ny pc kunde snart. Så sa Laila, at vi kan forvente launch med en ny kunde dette året her. Se på forrige QA.

Vi kan ikke legge til grunn at Laila lyver. Da burde du selge aksjen.

2 Likes

Da må du se den på nytt, for jeg så over de minuttene nå. Det ble aldri nevnt Launch med ny pc-kunde der.

1 Like

Siden du lurer, så har jeg vært investert i Elabs før IPO, og har fulgt selskapet siden 2018. Og når det kommer til spørsmålet om jeg tror på Laila, så har ingen ett annet valg med mindre vi vet mer enn ledelsen…noe jeg tviler på noen gjør med mindre man jobber i selskapet.

Før noen blir krenket, kan vi kalle henne … optimistisk :slight_smile:

Du har helt rett, gikk gjennom QA for forrige presentasjon og det ble ikke nevnt der. Man er 100% sikker på at det ble nevnt ett sted. Lurer på nå om dette ble nevnt på investor presentasjonen med han Oliver fra carnegie. Skal prøve å finne det, med link utover dagen.

2 Likes

Det ble nevnt i q&a q4 presentasjonen i februar at de forventer å lansere med en ny pc oem i løpet av året. Dette var før de kuttet 500 millioners målet - noe de gjorde i q1-presentasjonen. Min vurdering er at noe kan ha skjedd med forhandlingene med denne OEMen mellom q4 og q1 presentasjonene.

Det ble ikke nevt noe om når på investordagen. Det ble vel sagt noe om at kontraktene med andre OEMs ikke er «gone cold».

Ble også hintet om at de eksisterende kontaktene med andre OEMs ikke nødvendigvis er bare for HPD lenger.

Ble også sagt mener jeg at Lenovo og andre virderer hvilke features seamless skal dekke fremover.

Så kan man alltids diskutere om dette er smålekasjer fra Laila sin side eller klønete kommunikasjon.

26 % ned siden “hero feature”. Har du hørt noe så dumt.

Markedet har vel tatt på seg de korte brillene siden da og priset inn en forventning om svakt q3 basert på antakelsen om null milestones

Jeg synes dette forumet hittil har vært relativt seriøst, hvor det blir diskutert frem og tilbake om teknologi etc. Men noen utpreger seg med å være konsekvent negativ, som regel uten innhold i kommentarene. «Aksjekongen» er verst i så måte. Han har dumpet negativitet i mange måneder, og hans siste kommentarer hører ikke hjemme her. Da tenker jeg bl.a. på «Hva ga du for dritten før IPO?», eller «Du må være ny investor hvis du tror du kan stole på det hun sier?» Slike kvalmende utsagn uten innhold er der åpenbart kun for å skape kvalme, og skape negativitet rundt aksjen i det korte bildet. Og det ødelegger forumets seriøsitet.

4 Likes

Det er nok veldig urealistisk med Launchpad med en by PC-Oem ila 2024.

Kontraktene så langt har minimum 6-12 måneder fra de blir annonsert til det lanseres modeller. Tror nok derfor det er veldig urealistisk at vi ser lansering med noen nye PC leverandører Ila 2024.

Selvfølgelig mulig at det er inngått en avtale hvor de ikke har fått lov til å annonsere den enda, men holder det for usannsynlig at noe mer skal lanseres innen 2024. Tror også de fleste PC-OEMs har lansert det de skal i år uten at jeg er sikker på det.

Det vi heller får håpe på er annonsering av en kontrakt innen slutten av året, helst innen Q3 rapporten.