Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Vanskelig å si med xiaomi så lenge ikke selskapet gir en breakdown, men ikke alle var/er like fornøyd med inner beauty

Obs, fra 2022 og det ble vist bedre etter en software update

https://www.reddit.com/r/Xiaomi/comments/v9wnu7/virtual_proximity_sensor_in_midrange_phones/?rdt=42652

Men virker som de har landet på å bruke hw på falgship produktene i hvertfall

https://www.aliexpress.us/item/3256805407684835.html?gatewayAdapt=glo2usa4itemAdapt

Ser at AMD skal lansere en ny chip på torsdag. Er det noen som har noe kunnskap om dette som vet om det er sannsynlig at det kort tid etter lanseres nye PC-er fra flere produsenter, og om elabs da muligens kommer på noe? AMD’s Ryzen 7 9800X3D gaming CPU arrives on November 7th for $479 - The Verge

Vil tippe at det ikke kommer noen nye pc’er, amd har desverre ikke en veldig stor del av laptop segmente.

Kan komme en amd utgave av eksisterende lenov maskin ( med elabs software) men ville ikke forventet nye produsenter/ maskiner som ikke allerede kjører elabbs på intel utgaven

Husk at en PC typisk genererer inntekter over ca 24 måneder. Elabs er inne i over 30% av Businessmodellene, med d.s. på consumer over tid er vi på ca 60% eller ca 35 mill PC-laptops lansert årlig. Sier vi NOK 8/enhet i snitt (noen kun HPD, andre med mer), vil vi over tid ha fortløpende ca 70mill modeller som genererer inntekter (CF-messig annerledes enn “løpende” pga upfront) - ca 560mill/år. Dette understøtter uttalelsen fra Elabs i sin tid at med “full bredde” i Lenovo ville man kunne nå 500-målet (den gang kun fokus på HPD) når man i tillegg hadde mobilinntektene.

4 Likes

8NOK per maskin høres veldig mye ut :thinking: Kan jo vare det som gjør at det går veldig tregt på PC-siden: Elabs vill ha før mye betalt?

Denne video ble lagt ut i forrige uke. Så denne Lenovo ballen skal nok rulle videre.

8 Likes

Er basert på ca 6kr (USD 0.5) pr HPD - et tall brukt av SB1 over tid - og at ca 1/4 av PC-laptops m HPD også får Smart Share eller annen app fra Elabs i tillegg. Husk at NOK har svekket seg 20% mot USD siden pre-Covid. Så NOK 8 nå = ca NOK 6.5 før kursfallet. Og NOK 5 på HPD.
Hva som er riktig tall for Lenovo akkurat nå, i nye kontrakter, aner jeg like lite om som SB1 og alle andre utenfor den indre Elabs-sfæren. At det gis større rabatter for større volumer er nok en rasjonell tanke, og særlig ved “bundling” av flere apps i samme maskin.

2 Likes

Det er greit at Elabs ikke er den mest likvide aksjen på OB for tiden, men må si jeg er ganske overrasket over den store forskjellen på de positive hendelsene i Elabs i 2024 og utviklingen i aksjekursen.
De signerte consumer kontakt tidligere i år og følgte opp med “Smart Share”. Det ligger i kortene (underbygget av videoen som @Goldy postet) at veien videre er staket ut og at det kommer mer.

8 Likes

Den ble lagt ut for noen uker (16. okt) siden på fb-siden deres.

“Keep yout eyes open for more news and updates”

Har hatt øynene åpne i 4 år. Definitivt mye positivt i det siste. Håper det vises på regnskapet etter hvert🙏🏼

1 Like

Jeg begynner å bli sleten i øya nå …

2 Likes

Jo, er forsåvidt enig i det at det er muligheter for å få opp mot 500 i omsetning basert på Lenovo. Det hvis du regner 6-8 kroner basert på HPD og si 12-14 på seamless er jeg enig i at det kan gå.

Ønsker bare at selskapet ikke skal ha et hele fokuset sitt kun på lenovo, slik at det kun har en betalende klient. Ønsker at de skal fortsette å prøve å ekspandere til å få med HP eller Dell som betalende kunder på PC siden.

Er det noen som har noen oversikt over hvem det er som selger om dagen? Er det institusjonelle/profesjonelle eller retail?

Fått plukket litt mer i dag og igår på gode kurser.

Lite å tolke ut fra listene. Tynt volum og høy volatilitet.

Utover det sier gikta at selskapet kan være i spill allerede. Det får i så fall bli en (forhåpentligvis) gledelig adventsoverraskelse.

Oversikten over eiere i nordnet-appen har gått fra 2220 til 2177 i løpet av de siste dagene, altså nedgang i 43 stk der

Slik jeg har tolket listene i det siste, har flere småaksjonærer som kjøpte seg opp på Lenovo nyheten solgt seg ut. Blandt de store institusjonelle er det kjøp og salg hele tiden.

I spill, som i salg av selskapet?
Jeg begynner selv å få den magefølelsen. Uten at jeg har faste holdepunkter.

Men ble litt forundret når hele ledelsen i Lenovo dro til Oslo ifm lanseringen av Seamless. Endten var det for å hilse på alle sammen (altså en stor greie for Lenovo) eller så var det for å se på mulig oppkjøp. Bare spekulasjoner, som vel egentlig har vært oppe her tidligere.

Alt. 3: Besøke vårt vakre fedreland …med en liten tur innom Elabs for å si “hei”?

Mye tyder jo på at dette kommer med Seamless

1 Like

Med fare for å mistenkes å spy eder og galle (jeg er fullastet i Elabs); opplever det er særdeles LITE som tyder på noe som helst med andre PC-OEMs om dagen!

1 Like

Om så er tilfelle, hvorfor kan det ha seg slik? Tror vi at caset ble svekket etter den overveldende positive mottakelsen av Smart Share? Og/eller at andre deretter mistet interesse av det Lenovo (og alle anmelderene for den saks skyld) omtaler som sin Hero Feature? Eller kan det være helt andre årsaker til at det er nyhetstørke. Jeg har blitt mer bull etter launch, ikke mindre. Nyhetstørke tolker jeg derfor som at ting kan skje i kulissene, mer enn at andre OEMs ikke lenger er interesserte.

1 Like