Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

" seamless tech fungerer angivelig på alt …" For å ta en gang til fra begynnelsen.

Lenovo har et program som heter smart connect, dette gjør det mulig å dele og fungere på alle Lenovo sine pc’er også de uten seamless. (det finnes også mase alternativer)

Det seamless gjør å starte overføringen, som skjer via Unison

“And yes, it works with both iPhones and Android phones: all you need to do is download the Intel Unison app on your phone and then pair it with your laptop.”

Unison gjør det tunge løfte med å sørge for at det fungere mellom ios/android/windows og på ulike modeller

https://www.intel.com/content/www/us/en/products/docs/unison/overview.html

Man er dog ikke avhengig av Unison, siden det også finnes alternativ til Intel sin løsning ( så Laila lyver ikke) men man må ha “noe”. Seamless alene kan ikke stå for overføringen

Eller kanskje du kan gi litt voksenopplæring og forklarer hvordan du mener å spille av ultralyd (som er kjernen i alle elabs sine produkter) skal gi tilgang til filsystem + overføre?

seamless er et alternativ til å trykke dele/connect/ whatever på skjermen

Tar gjerne også eksempler på “AirDrop killer” fra en samlet tech verden, ikke bare 1-2 stk eller selskapet selv. Har vel stor sett gått stille forbi siden dette ikke er spesielt nytt. ref google nå gjør mer for å promotere quick share og Unison har eksistert siden 22

Hvis quick share kommer til å fungere med ios, blir det et enda bedre alternativ til unison - for Elabs seamless kan sikkert skrus til å fungere med dette programmet også, men det vil da fortsatt ikke stå for overføringen og det er viktig å skille på

Takk for linken. Leser at Smart Share muligens vil støtte overføring til ios…

Seamless fra Elabs støtter også sømløs støtte for alt tilbehør, så det er ikke bare filoverføring.

Når Seamless ble lansert hos Lenovo var det ikke bare 1-2 tech-guruer som klappet…

1 Like

Det ble helt dødt på LinkedIn etter innlegget om “Hero feature”, som de for øvrig fikk hele 44 likes på. Det sier vel det meste om interessen.

1 Like

Mange der ikke tror på Elabs herinde, eller mener at seamless allerede eksistere som andet produkter .

Jeg spørger af nysgerrighed : hvorfor skulle Lenovo implementere seamless i deres produkter om det allerede eksistere, eller de ejer licenser til bedre alternativer ?

2 Likes

Sikker litt moro å kunne tappe telefonen på skjermen 3-2 ganger, før man går tilbake til å dele med å swipe høyre

Men ( og der er derfor jeg prøver å være veldig tydelig) Hva tror/mener du seamless gjør?

For min del har jeg aldri hevdet et likt produkt som elabs sitt seamless eksistere:

Det produkte er software som sendere ut ultralyd - reflekteres tilbake av telefonen- gjenkjennes- og gir instruksjon til (i dette tilfelle) smart share som videre sender instruksjon over wifi/Bluetooth til unison om å starte overføring . Verken mer eller mindre

Uten seamless måtte man sweipe til høyre på telefonen for å oppnå det samme

@aght - Du nevner flere ganger at Seamless ikke kan overføre filer. Så vidt jeg vet er det vel ingen her inne eller noen andre som påstår dette. Elabs driver med detektsjon og tilkobling (handshake) og vil tro de aldri kommer til å drive med filoverføring. Det virker som du bruker det mot dem?
Seamless kommer til å bli en viktig brikke for å koble enheter sammen, enten formålet er bileoverføring, Teams eller andre ting uansett hvilket OS som gjelder.

Her snakker du om en spesifikk filsendingstjeneste som kanskje engang skal få støtte for iOS.
Mitt syn er at disse tingene ikke kan per nå sammenlignes og heller ikke smart connect som er bundet til Lenovo mot Motorola.

Lenovo og andre vil trenge denne type sømløse sammenkoblinger hvis de skal kunne konkurrere med ett populert og lukket økosystem som apple besitter.

PS! Det er sikkert morsomt å tappe, men hvis du blir lei dette, kan du legge tlf ved siden av laptopen og trykke F11 istedet. dette er en gimmick som er litt sexy. Uansett kan jo ikke ting bare skje helt automatisk. En ønsker jo ikke at bildedelingen popper opp på skjermen hver gang du er ved siden av pc med mobilen. Litt usikker på hvor du vil med denne “automatiseringen”.

4 Likes

Hmm, jeg vet ikke helt hva jeg henter ut fra innleggene dine og eller om jeg er helt sikker på konklusjonene dine. Personlig klarer jeg ikke se hvorfor Lenovo skulle fremheve noe hvis det bare er en gimmick.

Uavhengig av dette så vil jeg tro at de to nye kontraktene med Lenovo som kun er for HPD kan etablere en solid inntektsbase da jeg ref. tidligere poster tror de kan være store, med mindre andel some Milestone revenue. Casen til Elabs avhenger sterkt av disse kontraktene uavhengig av seamless.

Hva seamless vil vise seg å bli får vi vell egentlig vente å se på. Dersom det skulle vise seg å være kun en gimmick vil de være veldig trist for selskapet og aksjonærene sin del, men føler innstillingen din er litt vell negativ. Hvis du bryter det ned er kun airdrop deling via et midlertidig hotspot mellom iphones. Mye teknologi høres veldig lite banebrytende/spesielt ut hvis du bryter det ned på den måten.

Casen til Elabs er slik jeg ser det avhengig av de to inngåtte kontraktene med Lenovo er av en viss størrelse i det korte bildet. Dersom de ikke er større kontrakter trenger selskapet flere kontrakter for seamless,

For å nå målet om 500 Mill må selskapet ha begge deler, eller en ny PC-OEM. Tror det er litt urealistisk å forvente 100% integrering i Lenovo.

Uavhengig tror jeg at selskapet i 2024 burde kunne nærme seg å gå i null regnskapsmessig, basert på de PC’ene som er lansert, sammen med inntekter fra mobil. Vil si et software selskap som går i null, har en topplinje som vokser og er veldig skalerbart er relativt billig gitt nåværende aksjekurs.

Så får vi se da, hvem som har rett.

4 Likes

“Det virker som du bruker det mot dem?” Nei, egentlig ikke🙂 Beklager dette blir litt langt, noe må man gjøre en våt og kald søndag morgen

“Lenovo og andre vil trenge denne type sømløse sammenkoblinger hvis de skal kunne konkurrere …” Er ikke helt enig, kan ikke si deteksjon og handshake er en utfordring for alle andre Bluetooth/wifi enheter som gjøre dette uten bruk av seamless (utdype gjerne, for det er interessant)

Også usikker på hvordan gjøre pairing prosessen mer sømløs enn å trykke f11 skal tilføye noe særlig verdi for forbrukere/produsent (hens litt gimmick)

Men vi snakker i hvert fall om det samme; for sitter med et litt annet inntrykk av som er folks gjengse oppfatning av elabs ( kanskje seamless spesielt) sin kapabilitet

(Ikke for å henge ut noen,finnes flere og dette er bare et eksempel fra ikke så langt tilbake i tid)

"universiell overføring mellom alt av os og maskinvare vært etterlenktet i mange år. Elabs har laget det. Ingen andre! "

Sammen med bruken av “AirDrop killer” gir meg inntrykk av mange der ute tror dette dreier seg nettopp om filoverføring.

Mener å huske (arrestert meg gjerne) at også selskap selv har bruket denne beskrivelsen, noe som er uheldig

For sammen med “Laila nevnte på CMD at seamless ikke må brukes sammen med Intel/Unison” (som er veldig å si A uten å si B) bidrar det til skape det ullent bilde av hva seamless faktisk kan gjøre

“Seamless fra Elabs støtter også sømløs støtte for alt tilbehør, så det er ikke bare filoverføring”

Elabs kunne i det minste lagt ut en 2 min video som forklarer deres rolle i smart connect prosessen - de tar “stille” kred for en mye større del av kaka og det funker

Alt dette betyr ikke at selskapet ikke er spennende, det blir bare et annet case.

For at jeg mener 1 milliard + er for høyt - selv basert på tro, håp og kjærlighet (fremtidige inntekt) - spiller liten rolle hvis hundrevis av andre som mener noe annet så kommer den fortsatt til å gå som kule

(forum som dette blir et proxy for markede. ikke et bra, men det beste vi har)

Men hvis man skal investere i aksjonære, og ikke i bedriften, er det viktig å avklare at vi alle har samme forståelse av hva selskapet leverer- hadde det vært skrevet mye om Mowi torsk ville enn lurt på markede hadde riktig oppfatning

Faren er at skulle casual aksjonærene f.eks “oppdage” at elabs ikke driver med filoverføring kan det går fort nedover.

Har vært noen interessant innlegg om økonomi biten i det siste (takk blant annet Barcelona1986) regner med blir mer spekulasjon rundt tech frem mot ces25

1 Like

Det er ikke dumt å bruke en kald og våt søndagsmorgen på å diskutere aksjeinvesteringer! :wink:

Jeg er enig med deg i at det er en misforståelse rundt hva Elabs Seamless egentlig gjør. De driver ikke med filoverføring eller selve oppkoblingen, men de bruker sensorene på laptopen til å forstå at nå skal den koble seg til mobilen. Gjennom en “tap” (som ikke nødvendigvis må være en fysisk “tap”) skjønner laptopen at den skal slå på Bluetooth og koble seg til mobilen.

De bruker ikke ultralyd i denne funksjonen, men flere eksisterende sensorer i enheten (sensorfusjon). Så kan man diskutere om markedet trenger en slik teknologi eller om F11-knappen vil være tilstrekkelig. Lenovo, verdens største PC-produsent, har den oppfatning. Teknologisk fremskritt handler om å gjøre livet enklere for forbrukerne. De fleste vil aldri finne F11-knappen for å gjøre det samme, men de vil gjerne “tappe” mobilen mot skjermen – det er enkelt og kult.

Markedet “trenger” heller ikke ultrasonisk nærhetsdeteksjon, men likevel har Lenovo inkludert dette i over 60 laptop-modeller fordi det gjør hverdagen litt enklere for forbrukerne.

Så hva er viktigst: At noen i et lite norsk aksjeforum mener at denne teknologien ikke er noe spesielt, eller at verdens største laptop-produsent har implementert den i over 60 enheter, reklamerer for teknologien, og fortsetter å utvide porteføljen med den?

9 Likes

Ser du bruker en av mine uttalelser i innlegget ditt. Jeg har aldri påstått at Elabs driver med filoverføring. For meg er det ganske irrelevant hva Elabs tech gjør, eller ikke gjør. Det som er viktig for meg er hvordan de lager løsninger som gjør hverdagen enklere for alle!
Se til Apple. De har laget løsninger som funker og blir applaudert. Hvem bryr seg om hvordan de gjør det. Det bare funker og alle er fornøyde.

Det er ingen så langt jeg har funnet ut som lager en løsning på filoverføring (ja, jeg vet de ikke overfører filer, men lager løsningen som får det til) som dekker alle OS. Si gjerne ifra hvis jeg tar feil.

“… hva er viktigst: At noen i et lite norsk aksjeforum…” hvis man er investert i aksjen med håp om at vibes/psykologi skal få nestemann skal kjøpe til en høyere pris

(og ikke pga fundamentale verdier som pris pr enheter/ antall modeller etc- siden jeg mener selskapet pt er priset for høyt ut i fra et slikt perspektiv, i overskuelig fremtid)

Så er sinnsstemning blant norske små investorer viktigs - da jeg mener de kommer til å styre mye av utviklingen fremover

Beklager hvis jeg har misforstått deg Hagbart, og tilegnet deg en mening du ikke har - tolket “universiell overføring” som universell overføring (av filer) for vet ikke hva annet som i praksis kan overføres mellom data enheter

Tror ikke jeg helt skjønner denne heller:

"(ja, jeg vet de ikke overfører filer, men lager løsningen som får det til) "

For i mine øyne er dette en selvmotsigende; hvis de ikke overføre filer (korrekt) hva slags løsning er det elabs lager som får det (fildeling) til ?

Vet det virker veeldig prikkete, bare det gjør det vanskelig å vite hva du mener Seamless gjør

For samtidig etterspør du løsninger på filoverføring mellom all os. Antar du sikter til potensielle konkurranse, men det er jo nettopp slått fast at Elabs ikke driver med filoverføring- så en “universal filoverfører” (nærmeste er nok unison) er ikke en konkurrent, da de ikke er i samme kategori som Seamless

Du mener den er priset feil basert på inntjening etc. I overskuelig fremtid. Det er ikke nødvendigvis unisont (phun intended) med hva andre investorer mener, og kan derfor fortsatt være årsaken til at andre investerer. Tror også du bør ta en runde til og sjekke hva seamless egentlig er/gjør og hvilken del av det hele i forhold til Lenovo løsningen elabs faktisk står for. Laila sier også at ultralyd spiller mindre og mindre rolle i de virtuelle sensorene for tiden så dette ‘lille ultralyd selskapet’ er direkte feilskriving.

1 Like

Jeg må bare beklage her. Sliter litt med å følge med på tankegangen i innleggene, og hva du mener eller ikke mener. Eneste jeg har fått forståelse av fra din side, er at Elabs ikke har noen spesiel tech, og at det finnes mange løsninger på markedet. Derav for høyt priset.

Som skrevet tidligere er jeg mest opptatt av at det fungerer og etterpørsel fra markedet, og ikke hvordan sånn teknisk det fungerer.

Jeg venter fortsatt på svar ang konkurrentene…

3 Likes

Elliptic Labs AI Virtual Seamless sensor:

Discovers, Identifies, Initiates, and Connects Devices Using a Multi-Modal Approach

1. Discovers
    Finds nearby devices based on features like location and distance.

2. Identifies
    Securely and uniquely identifies a device.

3. Initiates
    Smoothly starts experiences and device-to-device behaviors.

4. Connects
    Establishes connections between devices for desired data communications.

Kilde: https://ellipticlabs.com/products/seamless-sensor/

5 Likes

Elliptic Labs Signs New Expansion Contract with Existing PC Customer for more Laptops and, for the First Time, Accessories

12 Likes

Spennende! Trengte en god nyhet i porteføljen :chart_with_upwards_trend:

4 Likes

Hvad betyder “accessories” her? Er det keyboard og mus/mouse eller kan det være tablets, ur, etc?

1 Like

Elliptic Labs on LinkedIn: #aivirtualsmartsensor #aivirtualsmartsensorplatform #elabs #ellipticlabs… - listes to the end of the video. This enables users to work across devices, operating systems and even application. This will lead to fundamentally new ways users will interact with their devices.

Virker jo som ett sinnsykt potensial her!

5 Likes

https://www.facebook.com/share/v/19RPat9318/?mibextid=WC7FNe

2 Likes