Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Javel, skal vi tippe rett opp og rett ned igjen.

1 Like

Det var voldsomt optimistiske toner, har jo selvfølgelig hørt optimismen før også, men her er det backet opp med en kontrakt.

Tar sikkert tid før aksjen tar av ettersom navnet på kunden ikke oppgis (det er vel Lenovo?), men noen inntekter må det jo generere etter hvert og da kan den vel omsider ta av på alvor.

1 Like

Hvis vi nu tænker accessories er tablets, ur, etc., så er Lenovo vel i gang med at køre bredt ud i porteføljen? Alt afhængig af hvor meget der er omfattet selvfølgelig…

1 Like

accessories er normalt sett ikke tablets, men tastatur, mus, headsets etc.

2 Likes

Ved du hvad “applikcations” kan være, som Laila henviser til i video?

Tenker funksjonalitet som de har vist før, som feks hvis du er på teams på telefonen på vei til jobb. Når de setter deg ned kommer teams automatisk opp på PCen og spør om du vil øverføre møte. Samme med Spotify ect ect.

3 Likes

@aght - Beklager, men jeg må innrømme at jeg sliter litt med å fange opp hva du tenker her annet enn du skulle ønske at ting er mindre ullent. Vi skulle vel alle visst mer konkret hvordan ting virker under panseret, men ikke sikkert at det hadde gjort ting klarere, da det er avansert teknologi og algoritmer.

@Steve1 sin post tok iallefall de konkrete hovedpunktetene, så tenker jeg vi lar det ligge med det.

så merker jeg at ordet filoverføring fortsatt går igjen og har blitt “word of the weekend”. Håper vi kan begrave dette. Skal jeg være pirkete, så gjelder “Smart Share” bildeoverføring og ikke filoverføring.

En liten oppklarende definisjon på interoperability:

Interoperability refers to the degree to which a software system, devices, applications or other entity can connect and communicate with other entities in a coordinated manner without effort from the end user

Det er dette @Hagbart78 er inne på i sitt svar. Bruke technologien til å gjøre hverdagen enklere for alle.

Dette er essensielt @aght. Det som er viktig for LEnovo (…og andre) er å forsøke å bryte mønsteret at har man en iphone, så velger man mac og holder seg innenfor Apple’s verden. Dette er alle forbrukere tjent med.

5 Likes

Denne børsmeldingen virker for meg å være signifikant. De kan nå tjene betydelig med gjennom sin seamless sensor og dette viser at lenovo virkelig går all inn på denne teknologien. Så er det såvidt noe omsetning av aksjen. Tror noe av problemet er at de som ikke kjenner selskapet godt ikke skjønner noe av hva dette betyr. Virker hvertfall mer og mer tydelig at de vil fint nå omsetningsmålene med Lenovo alene og overrasker meg ikke om OEM nr 2 kommer snart. Da er det bare å lene seg tilbake.

5 Likes

Ser at flere av dere mener at dette er utvidelse av kontrakten med Lenovo. Mulig det, jeg har ikke kunnskap til å vurdere det. Men ut fra videoen med Laila, så stiller jeg meg litt tvilende. Hun snakker først om utvidelse av kontrakt med eksisterende PC-kunde, og senere nevner hun Lenovo-kontrakten - nærmest som en understrekning av hvor store mulighetene nå er. Det virker merkelig hvis dette er utvidelse av Lenovo-kontrakten synes jeg. Tar jeg feil?

Dette registrerte jeg også, og er enig i at det kan virke som om det er en av de andre PC- kundene.

1 Like

Det er selvfølgelig Lenovo det dreier seg om.

2 Likes

Has Laila used this type of strong positive wording before?
Video from sec. 0:53 sec.

… tremendous momentum…

2 Likes

Hun må passe seg for store ord. Mange har brent seg på dette tidligere. Men det er lov å håpe at det er annerledes denne gangen.

3 Likes

Yes, her wording is nothing new.

3 Likes

Denne er stor! …og potensielt den største enkeltkontrakten Elabs har signert noensinne. Her er det flere subprodukter innenfor AI Virtual Smart Sensor platformen som skal til livs. Håper når vi får mer kjøtt på beinet og tiden er inne at @Barcelona1986 kan leke litt med tallene.

I løpet av 2024, har Elabs fått på plass flere brikker innenfor laptop vertikalen:

Elliptic Labs Signs PC License Contract with Existing PC Customer in the Consumer Segment

June 26, 2024

Elliptic Labs Signs Expansion Contract with Commercial Segment of PC Customer

July 3, 2024

Elliptic Labs Launches AI-Powered Innovation with Lenovo™ for True Device-to-Device Interoperability with a Simple Tap

September 5, 2024

Elliptic Labs Signs New Expansion Contract with Existing PC Customer for more Laptops and, for the First Time, Accessories

November 11, 2024

Så får de som vil fokuserere på Q3 tallene. Jeg tror 2025/2026 blir noen gullår for Elabs og er enig med deg @Quickup at det virker mer og mer sannsynlig at omsetningsmålet kan nås med kun Lenovo.
Noen tenker 1mrd. er for høyt, selv på fremtidig håp, jeg tenker verdien på mellomlang sikt kan ganges med 5.
Tenker den eneste måten på dette tidspunktet at Elabs sin verdsettelse kan synliggjøres er ved ett bud på selskapet.

7 Likes

Jeg prøvde å finne noen tall for kategorien Tilbehør for Lenovo, men fant intet. Men de må selge enormt med PC-mus og tastaturer? Hva annet inngår her av duppedingser?

1 Like

(Kjedelig?) respons fra SB1, 1 av de 2 husene som følger aksjen “litt” - dog bra med respons fra SB1 til bred kundebase da vi ønsker bredere interesse for aksjen:

Elliptic Labs (+): Earlier today, ELABS signed a new expansion contract with a existing PC customer for more laptops and accessories to bring user experience with the AI Virtual Seamless Sensor and is set to launch new models and applications in 2025 and 2026 (our best guess would be that this is Lenovo). We do not know the ASP on accessories, but in our modelling, we use NOK0.5 per smartphone and NOK5 per laptop and hence, even a expansion agreement for PC is worth commenting on (smartphones is therefore of less importance when it comes to financial figures, as illustrated below). Indeed, our 2025 and 2026 revenue estimates is based on the scenario analysis below, in which i) ELABS needs to have 12.5% market share on key smartphone customers at an ASP of NOK0.5 and ii) 20.5% market share on key laptop customers at an ASP of NOK5.0, to reach our NOK300m estimate. These figures exclude accessories (what we refer to as IoT below) and only include one sensor per smartphone- and laptop device. Nevertheless, positive to see another expansion contract in general and that it include accessories in particular

1 Like

…og aksjen er ned 30% siste 6 mndr…dvs et dårlig fungerende marked?

Forhåpentlig blir fokus under og etter Q3-rapporteringen ikke på et antatt inntektsmessig kjedelig Q3 dersom vi ikke har milestones - og mer på hvordan 2025 kan bli.

4 Likes

Er ikke 50 øre per smartphone altfor høyt å estimere?

Det er vel snarare sånn at kursen har anpasset seg bedre til virkligheten isteden før førhåpninger? Dvs markedet fungerer helt OK.

1 Like