Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

HPD er human presence detection. Sier ingen ting om HW eller SW. Du blander nok litt terms nå.

Her snakkes det om Hardware

Jeg har kun kopiert utifra børsmeldingen…

Det er her du kommer med ditt poeng og det var det jeg kommenterte på…

HPD er ikke kun software slik du skriver her. Jeg kan utdype siden hvis det trengs.

2 Likes

Dette er vel ikke en veldig stor nyhet i seg selv og noe vi egentlig visste?

Vi visste om Virtual tap sensor på denne og HPD har jo vært i de forrige generasjonene av denne modellen og det var vel lite sannsynlig at denne skulle bli tatt bort.

Men alltid fint med en bekreftelse

1 Like

Greit å få bekreftet at Elabs fortsetter å kommunisere lite profesjonelt - i tidligere presentasjoner legger de ut kontrakt #6 uten HPD. Kun seamless. Flere av oss har stusset på det siden X1 har gått med HPD i flere generasjoner. Nå er altså kontrakt #6 med både HPD og seamless. Da er vi der vi skal være. Jeg legger til grunn USD1 per maskin for denne komboen.

10 Likes

Novelda bites the dust. Kan jo sees på som en validering på at Elabs-tech er preferert?

1 Like

Ble nok utkonkurrert av selskaper som elabs.

Hvorfor hardware når det finnes Software som er langt mer kostnad effektiv?

2 Likes

Nå er det vel slik at de fleste sensorer i verden er HW sensorer, så det er nok litt mer sammensatt en det. Det er nok kombinert inntog av SW sensorer + at det nok er utrolig stor konkurranse på HW sensor fronten i tillegg.

Er alltid synd når ansatte mister jobben, men her må det vel være mulighet for at Elabs kan plukke opp noen smarte hoder?

1 Like

Prøvde å finne ut hvilke kunder de har, men så kun at de har hatt Lenovo rundt år 2020, men de mistet vell dem. Vet noen om noen andre?

Noveldas hovedfokus var komplekse sensorer for automotive. Svært lite overlapp m Elabs…Lenovo-sensor var et ikke-fokusert spin-off fra kjerneteknologien og ikke satsingsområde. Så dette betyr ikke noe for Elabs.

Tja, behøver vell ikke være i samme kontrakt må det vell?

De kan jo ha en kontrakt på at de leverer HPD til en et visst antall spesifiserte modeller + en annen kontrakt på at de seamless leveres til spesifiserte maskiner i en annen. Vil tro det er det som er casen, uten at jeg kan si dette sikkert og at i dette tilfellet overlapper de.

Ellers ville jeg regnet med at de hadde inkludert at at det var HPD i kontrakten for seamless. Gitt hvor strenge regler de har for hva de kan gi av info om kontrakter holder jeg det for mest sannsynlig.

Det kan være, vi har vel vært inne på det tidligere. Utfordringen er at Elabs ikke alltid er så konsekvente i måten de kommuniserer på, selv innen de rammene de pålegges av kunder…de sliter litt med å tenke på hvordan bidra til at investorer og analytikere kan estimere best mulig fremtidig inntjening og timing…så derfor blir det ofte en god del gjetting og produksjon av parallelle hypoteser som man kanskje får svar på en gang i fremtiden. Av spesifikasjonene på Aura, ifm publisering av modellen i september, med pris etc., vil jeg anta det var klart om den inneholdt HPD, og i så fall burde Elabs kunne informert få dager etter om dette også (dual HPD og “tap”) , evt i tillegg om HPD omfattes av tidligere kontrakt (kan være kontrakter som er 1-2 år gamle). Kan ikke forstå at dette skulle være i strid med kunderestriksjoner, når maskinene er i markedet er jo spesifikasjonene kjent.

1 Like

De melder HPD i tråd med salgstidspunktet til maskinen, som er omfattet av en annen kontrakt.

3 Likes
8 Likes

De må sette omsetningsrekord i morgen, om de skal klare Carnegie´s mål på 150mill for 2024. De har omsatt for 56mill H1, så Q3 bør ligge en plass imellom 35-55 mill, skal de klare de resterende 94 mill.

Q3 er flyttet til den 29. nov, «due to conflicting travel arrangements». Mulig det kan bli vanskelig å nå Carnegies mål. Når det er sagt, tror jeg ikke tallene for 2024 isolert sett har så stor betydning for kursen. Det viktigste er at de kan sannsynliggjøre et vendepunkt der alle annonserte kontrakter omvandles til inntekter og vesentlig vekst. Sånn sett burde vi være på et bra nivå for å kjøpe seg inn, eller kjøpe seg opp.

2 Likes

Noen la inn et kjøp på 100.000 aksjer ca 14:35. Samtlige ble slukt av en eller flere ivrige selgere på minutter. Momentum er ikke godt om dagen, men selv er jeg mer positiv enn aldri.

Selskapet har flere kontrakter, høyere inntjening og bedre fremtidsutsikter enn noen gang, likevel er kursen nært ATL. Caset fremstår mer derisket enn noen gang.

2 Likes

Er jo utvilsomt spennende at markedet er så til de grader uenige med oss om at dette er en derisket case med en potensielt eksplosiv pipeline. The world belongs to the brave! :duck:

3 Likes

Det er veldig interessant. Det er ingenting som biter på det negative momentumet som er i aksjen. Nå har ikke jeg noen tilgang til endringer i topp 20, men regner ikke med det er veldig store endringer, da kursen egentlig har falt jevnt og trutt for det meste på veldig lavt volum.

Kan virke som investorer kun ser kortsiktig på dette kvartalet der forventningen ikke er all verdens. Så det blir spennende å se hvordan kursen utvikler seg når Q3 blir lagt fram.

Jeg har fortsatt hvilepuls og tenker å plukke noe på vei ned på 9 tallet etter presentasjonen. Forhåpentligvis begynner også andre investorer å løfte blikket sitt.

1 Like