Ergrer meg stort over ikke å få snittet ned kraftigere om dagen
Noen som har oversikt over aksjonær endringer den siste perioden?
Ingen av topp 50 som selger seg ned som er verdt å legge merke til. Kun trading fra dag til dag
Jf tidligere kalkyler, og uten PC milestones, tror jeg Q3 havner mellom 15 og 20 mill, med sikkerhetsmargin 10-25 mill. På basisinntjening bør Q4 havne høyere, gitt flere PCer på pay-as-you-go, og i tillegg antatt Milestone fra den blandede kontrakten som ble offentliggjort i Q4. Da er jeg på linje med et par andre her som er rundt 110mill for året. 100-120 som range. Carnegie og SB1 har ikke “regnet på caset” siste året eller mer…SB1 har sine tall kun fra gamle markedsandelantakelser og har ikke justert for lanseringstidspunkt, andel up-front etc. Så deres tall for 2024 bør ikke vektlegges.
Forøvrig, når man kan lese på andre fora at Q3 blir “make or break” for Elabs…da vet man hvor noen aksjonærer står. De kjenner ikke selskapet og har et kort perspektiv.
Ja, Q4 ser betydelig mer spennende ut. I tillegg ser vi jo at markedet er på vei å snu. Lenovo skriver i sin siste rapport at «The Pc market is expected to steadily recover and enter a new refresh cycle driven by AI PCs». Laila sa ifm CMD at de nå ser at flere kunder begynner å kunne gjøre forecasts igjen. Blir interessant å se om noe av dette vil resultere i upfrontbetalinger i q4-rapporteringen.
Nogle, der vil dele deres tanker om, hvorfor at det tager så lang tid for ELABS at komme i de PC OEMs, som de har PoC og license agreement med? Kommer de nogensinde i dem?
Lukter mer og mer utsettelse. Lite tro på kansellering. Men utelukker det ikke.
Under kan dere se bilde av en side fra forrige q presentasjon. Det virker for meg at ting burde begynne å skje fra neste år.
Jeg tror det handler om timing. Det virker som Lenovo er ganske alene om å pushe på med ny tech. De andre virker å vente på nytt Windows OS og AI-syklus.
Hva er rart med disse små volumene? Om Vinterstua evt. vekter om etter en svært god geskjeft i XPLORA så er det bare å gratulere. Burde mildt sagt være et interessant nivå å øke eksponering på.
Vinterstua har en tendens til å treffe på de riktige tidene. Jeg tenker det er positivt å se han inne igjen (bonden fra Larvik).
Men dagens prising tenker jeg det er flere som begynner å ta et lodd.
18-10-24 gjorde Vinterstua sitt siste nedsalg. Blir spennende å følge med på om kjøpene fortsetter.
Jeg er ikke kritisk til det, bare veldig overrasket …hvis han nå ender med å gå hardt inn igjen. Virket jo som han var drittlei av hele sjappa, siden han pøste ut over en lav sko.
Han gikk inn i Xplora, og har vært med på oppturen. Nå kansje han ønsker å være med på oppturen som kansje kommer hos Elabs. Men det er bare spekulasjoner.
Der fikk vi kjøpssignalet ja
Gjenstår å se. Spennende å følge med på listene de nærmeste dagene!
Tydeligvis ikke bare småfiskene som selger …. kan det handle om et ønske om å ta ned risiko rett før q3-rapporteringen? Noterer ellers at Fondsfinans kapitalforvaltning går motsatt vei og øker posisjonen. Blir jo også interessant å følge med på Vinterstua.
Men hvilken konto er dette? Ser ikke Handelsbanken Fonder i listene …
Stusset også på det, ser kun Svenska Handelsbanken AB som nr 35 på listen med 500k +
Ser det nettopp gikk en post på 400k utenom børs