Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Ligger under Largest Shareholders på Elabs sine sider: https://ellipticlabs.com/investors/share-information/

Jaggu. Ingen mellom Passesta og Horne på listene hos E24+.

Ok takk, sjekker bare investorlistene på E24 og ligger ikke inne der. Noen som kan forklare hvorfor ulikt?

Litt uvanlig, men de kan være fordelt på mange enkelt fond og finnes nedover på listene. Normalt vil en utenlandsk forvalter benytte en stor bank som depotholder for alle sine fond og du ville sett det samlet, og Handelsbanken i Stockholm er den naturlige “parkeringsplassen” i dette tilfellet.
Flaggeplikten er samlet for hvert forvaltningsmiljø/beslutningstager og gjelder dermed samlet for alle de enkelte fondene.

Ville ikke lagt stor vekt på dette. Snaut 200k aksjer? Usikker på tallet/perioden for salg ift hyppigheten i oppdatering på selskapets investorside…noen som har konkret kunnskap om dette? Jf 64k gitt fra Hagbart78 nedenfor. Gjenstår å se om dette følges opp av flere salg…forstår at det ikke har vært store endringer i fortid gitt info her fra Hagbart78 tidligere.

1 Like

De solgte 64.000 aksjer.
Eier nå 4,99%. Fra 5,05%

1 Like

Vinterstua fortsetter kjøpet. Ikke veldig store kjøp. I overkant av 12.000.

2 Likes

Ble litt nyskjerrig på at dette fondet valgte å redusere posisjonen sin til 4,99. De ønsker tydeligvis å være rett under flagg-grensen.

Fant dette: Ved å redusere sin eierandel kan fondet unngå flaggeplikten og de tilhørende administrative, strategiske og regulatoriske ulempene. Dette gir fondet mer fleksibilitet og mindre synlighet i markedet, noe som kan være i tråd med deres investeringsstrategi.

Tenkte det kunne være nyttig info for andre også.

Ellers, god helg!

Elliptic Labs: Invitation to Q3 2024 presentation

1 Like

1 uke til Q3, kan ikke komme fort nok. Blir bra å legge bak seg.

3 Likes

Slik jeg tolker konsensus; alt under 10MNOK inntekter er katastrofe.

Enig eller uenig?

Forøvrig er jo kursen er rævkjørt i forkant - i motsetning til selskapets fundamentale forhold. Så strengt tatt gleder jeg meg litt :sweat_smile:

Har denne gang virkelig på følelsen at det kan komme overraskelser …men har tatt feil mange ganger før :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like

Ja det er KATTA-strofe. Men de bør vise vekst, og vekst iforhold til Q2, bør jo da være over 34 millioner. Men mhp Q3 2023, trenger de ikke mer enn 23 mill, for å kunne vise til vekst. Håper på ca 30% vekst for året, og de klarte 69,6 mill i 2023. så Da bør de klare minst 91 mill for 2024. De har omsatt for 55,9 mill YTD. så da kan de fordele 91-55,9/2 på resterende Q, for å klare 30% vekst. Som blir faktisk så lite som 17,5 mill i omsetning for Q3 og Q4 2024, så er de i mål for 30% vekst og 91mill totalt for 2024. DA er jeg fornøyd, men hva markedet er, det bryr jeg meg ikke så mye om, så lenge de går med litt profitt også, da slipper de å be om penger. GOOD ENOUGH for now.

3 Likes

Ja, 10 mill er vel det som @Barcelona1986 har som en absolutt bunn. Det virker jo ellers være konsensus her (og kanskje i markedet for øvrig) om at det ikke kommer milestones i q3. Aksjen er rævkjørt - men vi vet jo at det ligger store inntekter i pipeline for 2025. Så det spørs hvor langt ned markedet kan presse verdien på et selskap som bygger en AI-plattform i samarbeid med verdens største pc-produsent. For egen del er jeg ikke helt sikker angående milestones i Q3. Smartshare ble lansert med bulder og brak i september. For Lenovo må det jo ha vært helt avgjørende å få dette lansert til i hvert fall Lenovo Tech work i oktober da Lenovo CEO omnevnte dette som en «hero feature». Jeg kan ikke helt forstå hvorfor de i kontrakten med Lenovo ikke skulle finnes noen form for «success fee»/milestone som ble utbetalt ved markedslansering. Vi snakker jo tross alt om utvikling av helt ny teknologi der Lenovo har hatt sterke meninger om brukergrensesnitt med tapping mot skjermen.

4 Likes

Dersom vi ikke får milestone i q3 er mitt tips 25 mill i inntekter.
I q4 kommer det milestone.

Løpende inntekter fra mobil ligger i underkant av 40 MNOK per år de siste årene.
Det har også vært bra aktivitet på mobilfronten i kvartalet og 10 MNOK for mobil alene burde være oppnåelig.
Det er egentlig ganske interessant dersom det ikke er noen milepælsbetalinger i Q3 fordi vi da kan få en viss oversikt over de løpende inntektene fra laptop.
Umulig å utlede, men Laila formulerte at running licens fee gjalt flere modeller. Antageligvis er det også flere som har krysset «grensen» i kvartalet

1 Like
5 Likes

Lava Mobiles :heart:

Er dem nye på kundelista? Kan ikke huske å sett dem før.

Nesten små utrolig at vi er under 10kr mtp alle de positive selskapet har fått til.

Synd at jeg allerede er fullastet :sweat:

“Noen vet”.

Noen vet at dette går dritt mener du?

Personlig hadde jeg aldri trodd at vi skulle under kr 10 igjen etter avtalen med Lenovo. Men lite ante jeg :man_facepalming:t2:

Kan heller ikke huske å ha sett Lava mobiler før…