Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Lykke til i Stockholm Lars :pray: Det må være krevende i en tid når selskapet er i ATL.

2 Likes

Det er ikke Lars investorene har interesse av å treffe, men det er ikke meningen å starte den diskusjonen igjen nå. Akkurat nå handler alt om morgendagens tall, og bakteppet er ATL på aksjekursen.

Hver gang noen i dette selskapet åpner munnen, synker kursen, så jeg tror ikke det er store forventninger til dette, nei.

1 Like

ATL - mulighet for å snitte ned ytterligere. Det fundamentale har vel ikke endret seg, så her er det bare å være tålmodig litt til

1 Like

Jeg har aldri vært med på et hopp på over 50% ila 1 børsdag,med et selskap. Om det ikke dukker opp noe uventet negativt i morgens Q, og Selskapet viser til ca 30% vekst eller mer,ser jeg for meg prisingen vi har hatt den siste tiden, kan føre til nettopp dette. Spennende blir det uansett.

4 Likes

Bare 50 %?

Ingen tro på 30 eller 50% vekst med mindre man ser en fundamental forbedring. Om det f.eks er en milepæl som havnet i kvartalet og dermed gjør forskjellen så endrer det veldig lite med selskapet. Om vi ser 30% YoY vekst uten milepæl, men fordi vi begynner å se PAYG penger fra PC så vil jeg si det er en fundamental endring som kan forsvare mye høyere prising.

2 Likes

Ja, sikter til 30% årlig vekst. trenger bare 17,5 mill på Q3, for å ligge an til å nå en omsetning på 91 mill ( 30% vekst ifra 69,6mill -2023 ). Dette vil da akkumulere i en så lav P/S som 11 !! med dagens kurs. Så Om den ikke hopper 50% i morgen på 20 mill omsetning for Q3, så bør den stige mot 17 nok,- ( P/S 20 ) ila kort tid. Skal den prises nogenlunde riktig.

2 Likes

Satser på at det ikke blir så ille, så øker litt her.

Tror du har rett, sjekket andre pc’er de er lansert i. Da står ultrasonic presence detection opplyst. Alle utenom X1, hvilket er rart da den jo er meldt av ELABS. Det er vell kanskje ikke så overraskende at de fortsatt kun er i de samme modellene, da det er snakk om fortsatt samme kontrakten fra sommeren 2023. De er jo da fortsatt kun i Thinkpad serien, da henholdsvis T, X1, X og P-serien. T14s og X1 faller begge inn under disse alternativene. Blir mer spennende å se ila våren når de nye kontraktene sannsynligvis begynner å komme i spill, da er det mulig at det nye bokstaver eller modeller som skal erobres. Consumer kontrakten er jo også mest sannsynlig enten Ideapad eller Yoga.

Forsåvidt er de også i fire yoga slim modeller, men det virker å være kun smartshare på de. Sikkert derfor det ikke er meldt at HPD og smartshare er i begge slik det ble gjort med X1. Men det er jo en annen produktserie enn thinkpad. Av de lanserte COpilot pc’ene er de ihvertfall i 8/29 i en eller annen form.

1 Like

Det er litt rart og kan gjøre gravearbeid litt vanskeligere. Heldigvis vet vi at de er i den :wink: Det som er gjengangere i alle tidligere modeller er at Virtual HPD er kun i de modellene som har IR kamera.

Ett godt tips er å gå på denne linken: https://psref.lenovo.com/
Last ned hele produktkatalogen i pdf og søk deg igjennom

Syntes det var litt rart at det ikke er kommet noe på ThinkPad T14 Gen6 (Snapdragon) da vi allerede er godt inne i den serien. På den står det:

Computer Vision-based User Presence Sensing including lock on leave

Litt usikker på hva som ligger i dette, men tror dette omhandler sensing direkte på kamera.

2 Likes

Ja, må si jeg er enig med deg der. Vet ikke helt hva det innebærer men virker som snapdragon versjonen ikke har ELABS. Jeg vil gå ut fra at siden Pc’ene som lanseres nå alle er i kontrakten annonsert ila sommer 2023 vil de fortsette å være i de samme pc’ene.

De er jo i stort sett alle Thinkpads’ene etter å ha gått gjennom mange av de. X1 er toppmodellene, T-serien er de minste modellene for bedrifter. P-serien er maskinene med mer prossessor. X/serien beskrives som stylish and affordable. Da er det kun E, Z, og L serien igjen. E serien er billig linjen, Z vet jeg ikke hva spesifikt er, og L serien som er en chromebook serie som skal v’re ukonvensjonell. Regner med at mesteparten av volumet er i de 4 de er i og muligens E serien.

Selskapet har da tikket under 1 milliard i verdi. Blir liksom litt usikker på om det er jeg som misser noe markant i mine analyser på fremtiden til selskapet, eller om det er markedet som foreløpig er irrasjonelt.

Blir å prøve å plukke en større post mot slutten av dagen når kursen faller litt til.

Det er vel en «rounding error» som Laila ville sagt😂

Lars har vært “på lufta” ja, skjønner jeg.

Konstant salgspress siden ca 15. oktober uten at aksjonærlistene viser at noen store selger. Ser mer ut som trading. Merkelig.

Enig i at det er spesielt, attpåtil knapt volum på bevegelsen - ATL på bøss, til forskjell fra i juni.

Så langt er det trading blandt de store (JP, Storebrand osv.) De kan fint presse prisen. Nå kan det hende jeg er barnselig, men det kan hende de følger med på forumer (de er tross alt mennesker) og hjelper oss godt med å få mindre og mindre tillitt til selskapet.
Ikke lenge siden Storebrand Vekst gikk ut å sa at dette var en kjempesepennende aksje. Siden den tid har det bare kommet flere børsmeldinger og de trader hundretusner av aksjer i Elabs.

Det var 200-tusen-something aksjer som ble flashet på salg ved close i går, så noen skal ut til enhver pris. Om det skyldes skattehensyn eller noe annet vet da fåglarna. Presset nedover avtar nok når disse er solgt.

Hej sorry har ikke fulgt
Med herinde , men hvad hendt med 2 oem som skulle launce i 2024 ??