Haha, var ikke ordrett det hun sa, men du tar det på kornet, det skal du ha. 
Apple airdrop killer?
Capability to break through the Apple barrier?
Where in the Q2 slide deck? Show me, anyone? What happened to seamless hype?

Anyone?
Siden jeg er fan av redelighet, så har jeg skrevet av utsagnet hennes verbatim her.
Vet ikke om hun kommer noe bedre ut av det …
"Ja, så, eh, vi, det som, det som skjedde… vi jobber jo, vi jobber jo veldig, veldig tett, dette er jo Lenovo. Eeeeeeeh, og vi, eeeeeh, i begynnelsen av året så ønsket Lenovo - og de brukte en tredjepart, eh, applikasjon (markant innpust) som de skulle egentlig rulle ut bredt med, sammen med oss, med vår teknologi. (markant innpust) Eeeeeh, og da gjorde de en strategisk endring, der de ønsket å migrere inn til sine interne applikasjoner, altså sitt ekosystem internt. (markant innpust) Og selvfølgelig fortsette å jobbe med oss. (Markant utpust) Og det … så hadde vi lange diskusjoner på det, også sa vi det at vi kan hjelpe dere med det, fra den tredjepart inn til deres egen applikasjon (markant innpust) - og så sa de sånn at, da har ikke vi helt, da må vi, da klarer vi ikke få inn den kontrakten i kvartal to. (markant innpust) Og da sa jeg, det blir jo veldig kjedelig, for det blir jo påvirkning av tallene våre, så da sa jeg ‘er det greit at jeg da kan få lov å annonsere de kontraktene vi signerer nå (markant innpust) fremover? I alle fall de par første da’. Og da sa de ‘det kan du gjøre på kvartalsrapporten, men ikke når du signerer kontrakten, for da deler du det så veldig ut i BusinessWire og LinkedIn og alle de, så det vil ikke vi, men du kan gjøre det internt’ " (og så begynner hun plutselig å prate om Lenovo på CES i januar :D)
Ja, faktisk. Så bare verre ut når jeg leste det. At hun deler det ut i alle kanaler😅
Mon tro, da, hvem som fant det opportunt å kjøpe minst 600k aksjer av CEO i dag utenfor børs. Må være noen som hater penger.
Lurer på om hun deler salget på 2 millioner aksjer på linkedin?
Nei, det var jo bare verre 
" … for da deler du det så veldig ut" 
Bare jeg som tror Elliptic Labs betaler utbytte neste vinter?
“Hallaien peeeps! Lailaen her - det går godt i labben for tiden! Q3 blir helt killar, pengene rennar inn fra Lenovoene. Håper dåkke alle hamstrar godt på børsen, for eg har benyttet anledningen til å banke ut 2 millisar med aksjar. Best av alt: De ble kjøpt til røvarpris! Sist eg solgte kostet det han så kjøpte næsten dobbelt så mye. Løp og kjøp, søtisar!”
Nå sitter Laila fortsatt med over 35mnok i ELABS, så hun sitter jo med en betydelig del. Jeg gikk faktisk inn å sjekket LinkedIn’en hennes og da kom jeg over saga robotics. Nå heller jeg sikkert bensin på bålet, men det ser ut som de har hatt en stor kapitalinnhentning i august. Se hvem som sitter i styret. Det er vel vanlig at ansatte og styrer får delta i slike runder, evt. i forkant.
Du er bipolar, du. Det der var ikke tonen på Shareville for et par dager siden, så jeg!
For ordens skyld: Nei, jeg tror ikke på det.
Om enn det kunne blitt utdypet noe som helst. Det er ikke eksponeringen til CEO etter salget som er problemet isolert sett, den er større enn de fleste, det er signalet og fraværet av forklaring på det som har mer eller mindre god begrunnelse.
Har full forståelse hvis det dreier seg om kapitalisering av et annet selskap og/eller exit-skatt. Det blir bare storm i vannglasset eller badekaret åkke som når man må spekulere.
Ja, jeg er selvfølgelig enig med deg. Tror noe av forklaringen ligger i dette:
Saga Robotics, the company behind Thorvald, the leading autonomous platform for grapevine and strawberries, has raised USD 11,2 Million in equity capital to scale its commercial operations in the UK and US.
Hun er i styret. Det kan skyldes kjøp i ny runde, ny prising osv. bare spekulasjoner fra min side såklart😅
Ja, hvis det er dette, så er jo utsagnet i børsmeldingen blank løgn.
Hvordan tar det seg ut, synes du?
Dårlig (Selv om jeg skulle ønske jeg hadde aksjer i Thorvald-konseptet selv).
Hadde jeg vært ansatt Elabs der jeg hadde en god del aksjer og opsjoner hadde jeg vært rimelig forbanna når CEO gjør slike krumspring uten noen forklaring. Hun gjør vel noe med arbeidsmoralen og irriterer på seg ansatte? Mulig jeg tenker helt feil, men ved første øyekast ville jeg blitt forbanna 
Ansatte med eksponering óg aksjonærer. Forklaringen er «skatt», men stående alene/ikke-utbrodert blir det tynt. Mulig legalesiske greier begrenser anledning til å utbrodere, men hva vet jeg.
Si at alle 2 millioner aksjer gikk i én blokk, ikke usannsynlig, så blir kjøper relevant.
Skatt er den perfekte grunn å gjemme seg bak (hvilket gjør det til en ofte valgt grunn) - fordi man kan alltid svare at “skatt er et privatanliggende, og selskapet har derfor ingen kommentarer til dette”.
Noen som kan følge med de neste dagene i aksjonærlistene? Forhåpentligvis så har hun opprettet ett nytt selskap i Cayman, for skattefordeler😂 håper i hvert fall dette er tilfellet
Ja, det kan være alt fra helt «sant» til bullshit. Det er så. Synd hvis man må vente helt på T+2 lister for å finne ut hvor aksjene tok veien. Om de gikk til kvalitet i en enkelt blokk er det vesentlig. Ingen tar en slik blokk vel vitende om kortsiktig støy og med et ønske om å tape peng.