Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Ble gjort som et blokksalg etter dagens handel.

1 Like

Det må ha vært mye utenfor børs i en eller annen variant gitt at salget var 2 millioner og omsatt volum var 1,4 inkl. synlig off-books (i alle fall i DNB-traderen - ser ikke noe etter close der).

1 Like

I følge listene ser det ut at hun har eid alle de 4,3 millionene privat sant? Så det har ingen ting med slettet selskap å gjøre… veldig spent på hvem som har kjøpt aksjenne. Blir sitte rolig i båten for min del, selv etter 5 år i den dritten her. Hadde håpet en reprising mot GAV sikkert 20

2 Likes

‘Vil tro’ at det er ganske dårlig tax planning dersom du må flekke ut 20 kjappe mill på to ukers varsel.

2 Likes

Skulle hun solgt litt og litt over tid i evt. takt med at % for innføring (dersom det er en årsak) økte? Hadde vært meget utrivelig det også hvis ikke verre.

1 Like

Neida. Selvfølgelig ikke. Men hun kunne sannsynligvis solgt 2 mill tidligere i år - eksempelvis noen uker etter Q1 - og komt langt bedre ut av det enn 11,52. Så jeg synes fremdeles det er noe underlig over denne skatteplanleggingen.

Så kan vi heller undre oss litt over hvorfor Q2 kom 5-6 uker senere enn vanlig? Kanskje det ikke bare var for å aligne ferie og Q-sykluser?

1 Like
Building momentum 

🫶

3 Likes

Laila Danielsens selvbiografi: “Building Momentum: How to properly plan for taxes and flash sales”

3 Likes

Laila hadde en lønn i 2024 på ca 4,9 mill. Hadde hun hatt kontroll på økonomien og troen på Elabs måtte ikke disse aksjene vært solgt.

Base case er:hadde hun hatt klokketro hadde ikke salget skjedd.

2 Likes

Mr tweed koser seg gløgg idag :rofl::sweat_smile:

2 Likes

Do you remember when Apple was forced to open up their ecosystem? I wrote about it also here as i believe elabs lost their most important sales aspect. Some months have passed, still no sign of 2nd PC OEM. It could be she is seeing the pipeline or lack of it 🤷

1 Like

Of course we remember, t. That was the second-most memorable flash sale this year, only surpassed by this. And we haven’t heard from you since! :smiley:

1 Like

En ting er sikkert (og jeg får inludere meg selv til en viss grad). Folk her er bipolare.
Snart er det eufori her igjen​:innocent::rofl::joy:

4 Likes

Kommer til å koke når Lailaen går av - og Engebretsen + Svenn-Tore Larsen kjøper aksjer.

Hvad blev der sagt om 2 pc oem idag ?

Stadig at de ryster af nervøsitet over lenovos brede implementering ? :stuck_out_tongue:

De sa at det kommer når det kommer og at de ikke har noe mer å tilføye utover det.

(Kvartalspresentasjon, 28. august 2025, Q & A)

Retail investor:
-Øøøh, hæææv ju enni njuus or øppdeits on æ sekkend piii ciiii oh e emmm?

Laila Danielsen
-Det kommmer når det kommer.

(sjekker mobilen)
-Vi fokuserer ikkje på dét no.

(innkommende sms, Pareto):
“Aksjene dine er solgt. Bra jobba med å pitche Q3, Laila!”

1 Like

Hvor stor sjokkbølge vil dette sende inn i kursen mon tro. Ser stygt ut, selv om jeg prøver å være rasjonell.

1 Like

Lailaen på Finansavisen i dag: - Vi spurte Lenovo om vi kunne offentliggjøre tallene for avtalen, og da sa de “Ja, men ikke før kvartalsrapporten. For da legger du det bare ut på BusinessWire og LinkedIn og sånn. Så vi måtte vente til rapporten.” *

Med andre ord var nok dealen på plass i god tid før dagens presentasjon. Hvorfor kom da meldingen om kontrakten for forbruker-segmentet ut kl. 1200 i går? Den kunne sannsynligvis kommet tidligere, enten på morgenen - eller dagen før - altså dagen etter meldingen om kontrakten for business-segmentet.

Det SER i alle fall JÆVLIG dårlig ut i etterpåklokskapens lys, dette.

*ikke transkribert, kun etter egen hukommelse

2 Likes