hva er det du tenker spesifikt Elabs kune løst / bidrat med her ? er det ikke bare en generell oversik for hp på ces 25
…man skal selvfølgelig aldri si aldri, men det er ikke noe som er gitt utifra de opplysningene i linken som sier at dette er Elabs. Ja, de kunne selvfølgelig håndtert funksjonene.
Regner med du sikter til wake up via thunderbolt docking og paring av headset. Det nevnes lite om funksjonene, så dette kan være hva som helst egentlig.
Skal slutte å spamme, men klarer heller ikke la være å post nyheter;
Men dette er jo børsmeldinger, her har kanskje @pdx glemt å koble på Elabs børsmld til Elliptic Labs 2 kanalen?
Da er vi oppe i 30 mill ( 20 + 10 nå ) tot.kun for signerte kontakter på Mobil, hvis vi tar utg.pkt i tidligere antagelser her på forumet for Q1 alene. Husk at Shipped unit på pc og mobil kommer som en sterk “skjult” bidragsyter til omsetningene for fremtidige Q nå, må se et stykke tilbake i tid mhp hvor mange forskjellige og hvor lenge de har vært i markedet. Men der “shipped” vil bidra mest pr. enhet, er nok når enheten har vært i markedet en stund og pris reduseres litt.
Ja før første hele børsuke er halveis har det blitt signert kontrakter for nesten halvparten av totale utgivelser i 2024 (som forøvrig var toppnotering) så foreløpig er 2025 greit i rute
Børsmeldinger av viktige kontrakter er ikke Spam!
Hva gjelder HP sin proximity løsning for dokingstasjon hadde det vært utrolig kult om det er ELABS, får bare vente på mer info og håpe det er Elabs.
Av andre interessante eventer på CES har både ASUS og Lenovo presentasjoner ila dagen.
En fornøyd Laila;
“Stay tuned for new and exciting updates from Elliptic Labs”
Du også hørte det ja… Fikk litt inntrykk av at hun ga oss en liten smakebit på noe stort her
Tror ikke du skal ha for mye håp, HP sin løsning er Bluetooth og ser ikke ut til å bruke elabs
.Asus har vel også sendt ut mesteparten av pressematerialet om de nye pc’ene, uten at i hvert fall jeg kunne finne noe som kan knyttes til elabs
Vi får se. Ingenting er skrevet i stein. Jeg håper på HP, men frykter at de kanskje har gjort dette in house eller med en annen partner. Jeg kan for lite om teknologien dette bygger på. Selv om de sier de bruker bluetooth, så ser jeg for meg at det må ligge noe annet bak som gjør denne funksjonen noenlunde smart. Jeg har egentlig mer tro på at det kommer noe mer kjøtt på benet vedrørende Lenovo og accessories.
Satser på det pøses på med nyheter med Elabs tech og at det snakkes om at dette skal bredt! Bakdelen er vel foreløpig at det står “your aure is limitless” som kanskje peker mot at de holder funksjonene i aura modellene foreløpig.
Støtter dette, ALT av info rundt Elabs, positivt såvel som negativt er hjertelig velkommen her. Og setter ekstra stor pris på de som gidder å samle historiske tall, og presenterer dette. For når mye skjer, så er det greit å få en oversikt/kompilering av diverse data. som greit viser hvordan det står til på diverse faktorer.
Jeg har egentlig ikke noe tro på at det kommer noe annet enn fra Lenovo. Ville virke rart uten forvarsel at det skal dukke opp ett knippe laptops fra en annen OEM innen 3-5 mnd.
Her er det Lenovo som teller. Hvor bredt går de ut med “Aura editions”? Vil disse ha både HPD, Tap&Share og Tap&Pair og evt. om disse funksjonene havner også utenfor Aura. Og kommer det ett kinderegg med en ny funksjon som Elabs ikke har fått lov til å melde enda.
Får vi vanlige business modeller med HPD og ett godt knippe med Aura editions med 3 funksjoner, begynner det virkelig å balle på seg
Det har tidligere blitt kommunisert at Elabs ikke bare er et ultralyd software selskap. Det ble nevnt på en av de siste q-presentasjonene, at de beveger seg i en retning om å bli et komplett AI selskap som tilbyr mer. Husker ikke ordrett hva de sa, men det var vel budskapet. Men ville ikke hatt store forventninger nei, siden forventningene til mange ikke har blitt oppfylt så lenge jeg kan huske😂
Jeg kan ikke noe om teknologi selv, ettersom jeg har bakgrunn fra finans og jus, men er ikke seamless tap sensoren også kobling med bluetooth?
Det de leverer er vell deteksjonen og tilkoblingen, men TAP sensoren som er lansert med lenovo gjør jo koblingen med bluetooth? Hvordan den finner ut av at mobilen tappes skal jeg ikke uttale meg om, for det blir over min teknologi forståelse.
Hvor står det foresten at det gjøres med bluetooth for HP sin løsning? Klarte ikke finne noe på det.
PS: har ikke så store forhåpninger om at det er Elabs i den, hadde kun vært en bonus. Men mener å huske at det ble postet en del Screenshots av linkedin poster med en del likes fra HP ansatte.
Personlig er jeg bare fornøyd med å ha ca 10% avkastning i Elabs nå og kan sitte å vente til Q4 pres uten å være ekstremt stresset.
“HP Quick Connect found in the docks utilizes Bluetooth to detect a PC as it’s approaching, instantly waking the ecosystem of displays and accessories to start work immediately.”
Tap “sensoren” er at høyttalerene sender ut ultralyd, som bli plukket opp av mic, kjent igjen av programmet ( derfor funger det ikke med alle mobiler) som så inisier Bluetooth kobling og starter intel Unison
https://support.lenovo.com/us/en/solutions/ht516736-introduction-to-smart-share
Det finnes også Bluetooth range detection, som HP bruker her- men det har ikke noe med elabs å gjøre🙂
Ja, da ser det ut som det ikke er Elabs da vil jeg tro. Skal ikke hausse opp uten grunn, når det virker som det er annen teknologi.
Vet jo at du er negativ til Elabs generelt, så ville bare ha bekreftet at det ikke bare var negativitet basert på egen oppfatning.