Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Det er korrekt som du sier. Jeg tror dog “tap” sensoren vil være mer basert på bluetooth fremfor ultralyd. Det tror jeg fordi eksempelvis muser og tastaturer ikke har innebygde mikrofoner/høyttalere som er den store fordelen for å benytte ultralyd.

Slik jeg har forstått det er det også mye mer energieffektivt å bruke elabs sin proximity-detection som deretter kobler på bluetooth fremfor å ha bluetooth aktivt til enhver tid.

Har du lenke til presentasjonen?

Ikke så negativ, bare litt forsiktig/realist🙂Norsk tech aksjoner er ganske overoptimistisk noen ganger

1 Like

Husker jeg rett så uttalte CEO på CMD at tap sensoren ikke er basert på ultralyd

nei. Tror ikke det er mange hoder som har tilgang til den før kl. 17:00

Moro om du finner utsagnet🙂 (villig til å legge meg helt flat) for etter min oppfatning bygger det på ultralyd; oppriktig spørsmål, hva ellers skulle det være?

Mesteparten (all så vidt meg bekjent) av Elabs tech f.eks gestures og AI Virtual Connection Sensor fungere ved å tolke ekko av ultralyd (det er her ai kommer inn) for å så initiere et eller annet. Det er derfor man slipper proxy sensor, enn kan bruke allerede eksisterende høyttalerene+mic

Dette er feil. De har vel sagt at de ikke begrenser seg til ultralyd.
Mener de bruker ultralyd til å detektere at smarttelefonen er innen rekkevidde. Husk at man ikke trenger å tappe telefonen, du kan legge den ved siden av Aura laptop-en og deretter trykke F11.

The software-only AI Virtual Smart Sensor Platform leverages Elliptic Labs’ technological leadership in AI/machine learning, ultrasound, and sensor fusion, with full-stack expertise in technology development. As the latest addition of transformative capabilities of this platform, the AI Virtual Smart Sensor Platform delivers device interoperability enabling laptops, smartphones, accessories, and other devices to seamlessly find, identify, and automatically connect with each other — all with just a simple tap.

AI til Elabs kan i prinsippet benytte seg av alt av hardware inne i Pc/mobil. Ultralyd kommer av en type hardware som elabs bruker. De kunne like gjerne brukt et gyroskop til noe eller induksjons-komponent til noe annet osv… men akkurat i de siste har fokuset vært avstandsmåling/rotasjon på forskjellig vis.

Nei- hvis du bruker f11 benytter man seg ikke av elab sin tech i det heletatt. det er bare en keybord shortcut

Elab er begrenset til dektetering av tlf ( via ultralyd) og initiere intel Unison.

Unison kan bruke av alle windows pc og android + iphone, men da må det startes manuelt - se måte 3 å starte smart share på i linken

De trenger ikke å bruke Unison. Det var Lenovo som ville ha det. Så kan en spørre seg hvorfor ville Lenovo dette?

Sanhet med modifikasjoner- ja, elabs sin tech kan brukes til starte andre programmer: f.eks kunne apple ha implementert tap for å starte AirDrop. Eller MS med phone link, Samsung med quick share etc.

Men man må ha “noe”, for tap, som dektere og initiere Bluetooth kobling, alene gjør det ikke mulig å dele filer

Det ble sagt under q&a på Capital Market Day (delen med Oliver Pisani). Hvis dere ser foil 18-19 i den siste presentasjonen er det tydelig at Elabs visjon om contextual intelligence ikke begrenset til ultralyd. Caset til Elabs handler mer om etableringen av AI Smart Sensor platform enn om ultralyd som teknologi.

5 Likes
1 Like

Lest det? Står det noe bra Elabs stuff der? Har ikke 29min å sette av akkurat nå :joy:

Fant dette når jeg skummet mellom;

Smart Share: Developed in collaboration with Intel®, Smart Share facilitates rapid photo transfers between Android™ or iOS devices7 and the ThinkPad X9, creating a seamless, integrated experience across devices

Kan disse muligens bruke Seamless?

• Lenovo Multi-Device Wireless Mouse (X9 Edition): Designed for multitaskers, this mouse supports connection to up to three devices via Bluetooth®0 or USB-C dongle, with a quick-switch button to toggle between them. The AI Now trigger button can be customized for quick AI actions on selected text, and a long press opens a Quick Chat window. With silent buttons, an ambidextrous design, and a fast-charging USB-C port, this mouse is a flexible tool for professionals working across multiple devices.
  • Lenovo TWS Earbuds (X9 Edition): Designed for seamless integration with the ThinkPad X9, these earbuds offer auto-answering, seamless device switching, and clear call quality with Bluetooth 5.3, hybrid active noise cancellation (up to -40dB), and voiceprint noise-cancelling technology for clear call quality. They’re ideal for professionals seeking uninterrupted, high-quality audio throughout the day.

ThinkPad X9 14 Aura Edition
ThinkPad X9 15 Aura Edition
ToF Human Presence Detection

ThinkCentre M90a Pro Gen 6
Human Presence Detection 2.0
Hva er 2.0?

Smart Share nevnes litt her og der i de ulike publikasjonene som del av «AI-pakken» til Aura. Generelt positiv mottakelse av de nye X9 modellene.

Ser det står ToF, men dette er vel de 2 neste (av de meldte 6) i aura serien som kommer med HPD og seamless? Regner med en børsmld i morgen eller senest februar på launch. Ellers tror keg (basert på hva jeg leser) at accesories ikke er med Elabs tech enda.

Så også det stod 2.0 der, lurer på hva det er/menes med.

vil anta at de i det miste kommer med smart share og tap ,
Unison er på plass -moro hvis tof også var elabs, men det kan være optisk så får vente å se

https://www.notebookcheck.net/Going-straight-for-the-Apple-MacBook-Air-Lenovo-ThinkPad-X9-Aura-Edition-without-TrackPoint-announced.942127.0.html

1 Like

Et godt forum skal og må ha en god dose dyktige skeptikere/realister for å skape de gode diskusjonene, så lenge alle bidrar på en god og saklig basis, blir 1+1=3.

2 Likes

Har gått gjennom Lenovos press releases av i dag.
Alle de 4 AURA-versjonene (ThinkPad X9 Aura 14 og 15 tommer, Yoga 9i 2-in-1 AURA, samt Yoga Slim 7i AURA) har selvsagt smart-share installert. Det påpekes at det KUN er AURA-modeller som tilbys med smart-share.
Hva gjelder mus, ser jeg ingen indikasjoner på at den nye knyttet til TP X9 har noen markedsførbar nyhet hva gjelder connecting. X9-klare Earbuds henviser til “seamless integration with X9”…kan være hva som helst.

5 Likes

Da er jo dette trolig de 4 siste i 6 modeller kontrakten så da er det bare å vente på nye i de nye kontraktene :slight_smile: