Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Jeg er gla jeg ikke sitter med aksjer her nå. De har endret ifra garantert 2 sifrert vekst i 2025, til avhengig av, slik at de kan skylde på dette om det ikke skjer. Som igjen øker usikkerheten på at de vil klare dette. Uansett MYE dårligere vekstutsikter fremover enn jeg trodde,før Q3 pga denne formuleringen. De har klart å økt kostnadene en del mer også, så spørs om de klarer profitt i Q4. Ikke at det har så mye å si lengre, men om de deler andel av den store kontrakten mhp omsetningen for Q3, så gjerne del her. Ser vi bort ifra engangs-summen, klarer vi å se vekst her for Q3 ? ( ikke tid å sjekke akkurat nå )

1 Like

Her :point_up:

Her har det skjedd ting, eller så har Laila ført oss bak lyset. Jeg tror på det siste.

Har redusert posisjonen min kraftig og er usikker på om det er riktig å beholde resten.

Dette kan komme til å ta lang tid. Alle PC OEM avtalene utenom Lenovo har strandet. Det bekymrer stort.

I etterpåklokskapens tegn ser jeg hvordan Laila har hypet og jeg bet på. For en dust jeg er :flushed: Lært mye, selv om det kostet meg mye penger.

2 Likes

Laila kan ikke ha ført deg steder styret ikke har latt henne føre deg

Kansje derfor Laila røyk? Hun hadde ikke styrets velsignelse til å hype?

Syntes de klarte seg bra jeg.
Skal bli godt å se fremover.

1 Like

Fikk bare se de sisteminuttene av casten, men det er ihvertfall en oppgradering! :slight_smile: Noen som har sett alt som har noen tanker ?

Lower top-line estimates med 5-10% høres ikke dramatisk ut. Blir nok også en nedjustering av kurstarget. Target nå er kr 16,00, så etter nedgraderingen vil de nok fortsatt anbefale et kraftig kjøp.

1 Like

Iflg Lenovo Press Room (press releases) er det kun lansert gaming PCs og noen få tablets i Q3, ikke relevant for ELABS.

2 Likes

Mulig de hoppet over i Oktober da?

1 Like

Her har ting tatt lengre tid enn forespeilet, som skyldes omsetningsmålet på 500 millioner. Gammel ledelse er ute, og ny midlertidig ledelse er på plass. Å bygge opp igjen tillitt er ikke gjort over natten. Dessverre har de ikke så mye støtte i Q3-tallene til å berolige investorene. Men de gjorde en god figur, synes jeg.

Ellers har de ingen gjeld og har så vidt begynt å etablere seg i laptop-vertikalen. De er under panseret og klar til å bli pushet ut i markedet, både bredere hos Lenovo, men også direkte via Intel til andre OEM. Jeg ser begrenset nedside her.

1 Like

Jeg holder fast på aksjen fortsatt, dog med en vesentlig mindre posisjon. Vil jo tro at det er begrenset nedside, men det tar vel også tid før tilliten er tilbake, så kanskje oppsiden også er begrenset på kort sikt. Så er det jo verd å merke seg at den nye ledelsen har en helt annen fremføring enn det som kom fra Laila. Haussingen hennes har kun hjulpet henne selv til å selge aksjer. Som jeg har skrevet flere ganger her, burde Finanstilsynet sett på det første salget hennes kun noen uker før hun tok bort den første guidingen på 500m i omsetning. Haussingen hennes i forkant av det siste salget var også helt hinsides. Og burde også være noe for Finanstilsynet.

1 Like

Elliptic Laboratories ASA: Mandatory notification of trade of primary insider

7 Likes

Nei så dæven!

Kommenteret de på de øvrige laptops oem ?

Hva mener DN med siste avsnittet? Elliptic Labs med sterk vekst
I tredje kvartal i år hadde Elliptic Labs inntekter på rett i overkant av 42 millioner kroner.

Dette er en økning på 50 prosent fra tilsvarende kvartal i fjor, skriver selskapet i en børsmelding.

Selskapet utvikler KI-basert programvare som gjør at telefoner og PC-er kan «høre» og «forstå» omgivelsene sine gjennom ultralyd.

Hittil i år har de hatt 93,5 millioner kroner i inntekter, også det bedre enn samme periode i fjor med omtrent ni millioner kroner.

Driftsresultatet før av- og nedskrivninger endte på 12,7 millioner kroner. Resultatet før skatt endte på 5,5 millioner kroner.

Nyhetene kommer etter det som har vært ni seige måneder på børs for selskapet. Hittil i år er selskapet ned 20 prosent siden inngangen til 2025. I går stengte aksjen til 8,4 kroner.

Da venter vi på innsidekjøp fra Svenn-Tore Larsen

1 Like

Litt positivt med et symbolsk kjøp, trengs mer skinn.