Den perfekte verden;
*Laila har fått solgt aksjene sine utenfor markedet i dag.
*InnsideKjøp i tiden fremover.
*Tidlig julegave: Intel m/Elabs software inkludert i så og si alle nye (AI) pc’er. Derav nye kunder.
*Synlig kontrakt i Ceva
hva gjelder det Ceva greiene?
Hentet fra digi.no;
Nå, hvor blir det av deg, h1-et-eller-annet?
Sikkert greit å gå for ortodoks jul, da - sånn at starten av CES (6.-9. jan) inkluderes i perioden som kategoriseres under ‘jul’ 
Du er ikke alene, har selv tapt 1-10 mill her. Pleide å ha 100% rett , 80% av gangene jeg fant et selskap
. Nå har det blitt lavere pga Elabs… Så lenge pengene ikke noe du har jobbet for selv, så er det ikke så galt å tape, men surt okke som. Tjente like mye på PLT, for noen år tilbake, solgt på rundt 74-70 kroner (noen emisjoner siden hehe).
Hvor kommer det frem at de har strandet?
Skal korrigere litt. Å skrive strandet er kansje litt bombastisk. Poenget mitt er at etterlatt inntrykk for en tid tilbake var at OEM stod i kø, noe som ikke viste seg å stemme. Det ble hypet av Laila og jeg bet på… Vi får jo håpe de får flere avtaler enn Lenovo, men så langt har det uteblitt.
Lenge siden jeg har giddet å bry meg om å legge ut analyser for dette fiaskoselskapet, men vi kan jo ta en titt. Med forbehold om at det kommer en ny i morgen eller om noen dager.
Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 14. nov 2025
Investorene har over tid godtatt stadig lavere priser for å komme seg ut av Elliptic Laboratories og aksjen ligger i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette signaliserer økende pessimisme blant investorene og indikerer videre kursnedgang for Elliptic Laboratories. Det er ingen støtte i kursdiagrammet og en videre nedgang indikeres. Ved reaksjoner opp har aksjen motstand ved cirka 9.00 kroner. Negativ volumbalanse viser at volumet er høyere på nedgangsdager enn på oppgangsdager. Det indikerer at optimismen er avtagende hos investorene. RSI er under 30 etter kursnedgangen de siste ukene. Aksjen har et sterkt negativt momentum og videre nedgang indikeres. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Selg
For nye aksjonærer så syns jeg dette er gode nivåer å komme inn på.
Skjønner at de som har vært med lenge kan bli utålmodige.
Likevel, psykologi er facinerende.
Noen som hørte presentasjonen; Sa de noe om AI/AR briller?
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20251120_3
fra ca 27 min
" Continuing a bit on that, I did touch upon in the presentation, for instance, smart glasses. We are in the market where we are delivering our technology and our features to smartphone vendors. If you do your research, you’ll see that a lot of these vendors are now stepping in or have already stepped into other verticals or other device categories, smart glasses being one of them. That is a really exciting position for us knowing that Elliptic Labs is fully integrated with the likes of Qualcomm, MediaTek, Intel, AMD, and Nvidia, these type of companies that form the basis of the devices that go to markets.
That position, a Norwegian tech company living inside the inner parts of these chipsets, is a great position to do even more innovation. I’m really happy to look into the future on the things we’ll talk about on the capabilities with our existing customers, but maybe new products. Let’s see."
Borde ha kommit noe resultat før nå hvis dette var interesant før andre enn Lenovo. Nå har det gått så lang tid at de kommer med egne løsninger eller fra noen konkurent.
Q3 raskt oppsummert
Faktisk veldig tillitvekkende presentasjon hos PAS. Det å høre disse to kostene vs Laila og Lars er som natt og dag. Men nå må jo tilliten bygges opp på nytt igjen, etter at Laila har ødelagt alt av tillit til selskapet. Men det kan bli en spennende reise fremover, og jeg tipper at både CEO og CFO får bli værende i sine nåværende stillinger. Så får vi håpe at styreleder Larsen finner anledningen inne til å kjøpe restbeholdningen av løgnhalsen sine aksjer. Så er vi kvitt henne for godt.
Det tok sin tid, men godt å se at du omsider forstod hvilken type hun var.
Hadde du kommet med noe faglig og saklig underveis, så kan det jo være noen hadde hørt på deg. For øvrig er det vel ikke mange her inne som har kritisert Laila mer enn undertegnede.
Nei, håper de finner en CEO i stedet for denne MCEO
Bra Q-pres. Er vel ATL nå. Likte da han på slutten av presenasjonen nevnte “help each other move this forward into a successful journey ALSO in 2026” på en måte som skulle tilsi at de har hatt suksess tidligere år… Han glemte vel at det var aksjonærene han snakket til. Tror ikke det er mange som ser på dette som en suksess.
Også morsomt hvordan de skulle trekke frem tillit, å dele med aksjonærene, transparency bla bla bla. De kjører virkelig på med det narrativet nå.
Og strategic review… Som om Laila satt og la strategien alene før og ingen under CEO på salg/marked/produktutvikling etc ante hva som skjedde i selskapet… I stedet for å sende Q3-tallene ut for tidlig og stå der uten noen news nå, burde de kjørt vanlig schedule og kommet med både tall og ny strategi/plan i samme slengen på Q3. Et par uker er nok av tid.
Det er bra vi har noe å le av i disse tider.