Aksjekongen har fått seg en skrivepause i 2 uker. Negativ og gjentagende trolling bryter med forumreglene.
Rettelse, etter å ha sett gjennom tråden er pausen permanent.
Aksjekongen har fått seg en skrivepause i 2 uker. Negativ og gjentagende trolling bryter med forumreglene.
Rettelse, etter å ha sett gjennom tråden er pausen permanent.
Takk. Var på nippet til å ta meg en pause selv fra denne plattformen utelukkende pga han.
Var det ingen lanseringer av mobil i november? De har kommet med en liste i starten av hver måned, men ser ingen nå.
Ingen lansering i November.
Han var jo en parodi og personlig syntes jeg han var tragikomisk. Men for hans selv beste, er det nok best å ikke la ham få mate OCD-en.
Investtech sin liste over potensielle “nyttårsraketter” nevner Elabs på en 16. plass med rakettscore 49. Lav MCAP nå, så det bidrar vel til at man kan komme inn på listen, samtidig med at det er gjort insidekjøp og at kursen har potensiale oppover etter en solid nedgang.
Så er dette da kun teknisk og ikke nøyaktig vitenskap., uten at de fundamentale forhold ivaretas.
Likevel noe som kan skape oppmerksomhet.
Nå er jeg ute av aksjen, men kom over denne. Mulig den er diskutert før…
Det mest sannsynlige er at elabs tapte denne kampen og at tap to share funksjonen mellom android og apple ikke vil komme fra elabs i det hele tatt over det totale markedet. En annen historie kan være at Google velger å ha denne funksjonaliteten ekslusiv for sine Google telefoner, men virker vært usannsynlig basert på at det er snakk om at det skal ligge standard i operativsystemet. Det er vel ingen samarbeid annonsert med google, så det er svært usannsynlig også at elabs er med i det hele tatt. Kan være enda en årsak for at det er snakk om strategisk gjennomgang. Satsningen på mobil kan vel kun gå nedover. Så spørs det om de lander flere PC kunder, men svært usannsynlig det også.
Interessant vurdering, men jeg lurer litt på grunnlaget her.
Kan du utdype hvorfor du mener mobilsatsningen nødvendigvis skal gå ned, og hva som konkret tilsier at Elabs er ute av bildet i OS-nivå-implementasjonen? Det er mye spekulasjon rundt “tap-to-share”, men lite håndfast info om hvem som faktisk leverer hva.
Samtidig skriver du at det er “svært usannsynlig” med nye PC-kunder – har du noe mer konkret på dette? F.eks. markedssignaler, uttalelser fra OEM-er, eller noe annet enn at det bare ikke har skjedd ennå?
Det hadde vært fint å høre litt mer om hva vurderingene dine bygger på, slik at man kan forstå resonnementet bedre.

#bitter ? 
Det er noen åpenbare misforståelser her! Elabs har aldri sagt at det er de som står for overføringen mellom android og iOS! De er «enabler»!
Poenget er at Elabs kan detektere andre enheter i nærheten, og ved spesifikke handlinger (eks. Tap) initiere kontakt.
Selve overføringen må gjøres via en app som er på begge enheter. Eksemplifisert av Laila med Spotify, men mange kan brukes.
Disse artiklene refererer til at man kan sette opp en ny telefon og overføre data fra et annet operativsystem via manuelle handlinger. Som tidligere også var mulig med spesifikke apper.
Den gamle artikkelen (21.nov) sier at man kan overføre data på tvers, men også her med manuelle innstillinger (iPhone må settes til motta fra alle i AirDrop)
Dette bommer fullstendig på det Elabs forteller at de kan løse.
Hvorfor skulle ikke Elabs fungere sammen med disse, og nettopp hjelpe dem med å gjøre initieringen enklere?
Vi har ingen info om at nye modeller på telefoner er på vei ned. 2025 er i rute til å havne på samme nivå som 2024, et år hvor det var høy vekst i mobilbeient
Takk for oppklaringen. Men det kan nok være at Google og Apple lager en slik app, og at andre kaster seg på? De har vel kompetansen til det? Jeg vet ikke. Skal heller ikke mene så mye. Mange andre som kan dette mye bedre enn meg.
Jeg holdt på å gå av skaftene den gangen de lanserte AirDrop killeren. Var ganske overbevist om at dette kom til å bety mye for selskapet. For å si det forsiktig tok det ikke av.
Når det kommer til mobiler var del vel en forventning om at 25 skulle være bedre enn 24? Å holde seg på 24 nivå gjør ikke til at dette selskapet tjener masse cash.
Poenget er at dette ikke utelukker Elabs. Det kan gjøre funksjonen enda enklere å bruke.
For øvrig riktig at hovedpotensialet i Elabs ikke er mobilene, men de tilfører dog viktige inntekter.
Ser gjerne at de blir ubetydelige fordi andre inntekter stiger kraftig, men enn så lenge er de viktige
Hva tenker vi om ingen nye telefon-kontrakter meldt… Skulle vel tro det ble inngått noen nye avtaler snart?
10 December 2025: Passesta AS (“Passesta” or the “Vendor”) has today sold
1,200,000 shares in Xplora Technologies AS (the “Company”), representing 2.68%
of the share capital and votes in the Company at a price of NOK 50 per share - Kan vi håpe de har lyst å kaste bort litt mer penger i Elabas istedenfor? 
Lov til å håpe. Uansett, hvis de holder i ELABS, så er jo det et godt tegn. De er vel ikke meldepliktige her lengre, så blir spennende å se hva listene viser på fredag kveld.
Er Laila ferdigsolgt?
Holder stadig 874150.
Avtalene i fjor kom mellom 27.des og 7.jan
Den første med en ny OEM og de andre to som utvidelse av lisensavtaler.
Året før kom det utvidelser 4.des og 3.jan
Det er naturlig å se for seg samme mønster i år. Tenker vi venter til litt utpå nyåret før vi burde bekymre oss for manglende fornyelser