Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

ThinkPad T14 G3 locks screen after ~60 seconds? Elliptic Labs ultrasonic presence sensor is the culprit

Tested on T14 Gen 3 AMD (Ryzen 5), Win 11. Likely affects other ThinkPads with Elliptic Labs (T14s, X1 Carbon Gen 10+, etc).

Hvor vanlig er slike problemer med Elabs sin programvare? https://www.reddit.com/r/thinkpad/comments/1qqzykl/thinkpad_t14_g3_locks_screen_after_60_seconds/

1 Like

Bra funn, sånne problemer kan jo være litt av grunnlaget til at det har stoppet opp med nye kunder i denne vertikalen. Dette MÅ jo dere stille spørsmål rundt kommende Q.

Er kanskje ikke voldsomt utbredt all den tid Lenovo har gått bredt og dypt / aldri har vært løftet som tema før. Du kan jo stille spørsmålet selv, som forhenværende, men potensielt fremtidig aksjonær.

1 Like

Interessant funn!
Dette er en 3 år gammel modell, og det er lite annet om temaet å finne. Dermed er det naturlig å tro at problemet ikke har vært særlig utbredt.

Som nevnt over er det også utvidede kontrakter med Lenovo, som igjen antyder at Lenovo er fornøyd.

Nå er jeg selvfølgelig evig optimist, til tross for kursraset. Men det å tro at Elabs’ produkter ikke fungerer, etter mange år i millioner av produkter, det blir feil.

Det er sikkert greit å spørre om på Q for å få avklart.

1 Like

Jeg hadde presence sensor på en laptop… det var lite brukervennlig da den skrudde seg så fort av og det var ingen mulighet å stille inn hvor lenge det skulle gå føre den satt seg i dvale… Det burde jo helt klart vært mulighet å stille på selv.

Jeg har en aura. Der kan jeg stille hvor lenge og den låser seg aldri når den ikke skal. Så Hpd’en fungerer upåklagelig. Hadde en HP før med fysisk sensor og den var faktisk dårligere…

8 Likes

Hatt det «beste» av HP gjennom jobb flere av år. Aldri funket whatso-fucking-ever. Madammen sin gjennom jobb og Lenovo funker fint.

1 Like

Takk for info. Jeg så bare at Reddit-posten kun var fem dager gammel. Men jeg gikk ikke i dybden på modellene. Jeg bruker ikke Windows lenger, og da kjenner jeg ikke noen av modellene, etter at Microsoft begynte å kødde med å ikke tilby oppdateringer til neste versjon, fordi AMD-prosessorene mine, som var ganske nye, ikke var på listen deres. Er nå på Linux Mint, savner ikke Windows. Lurer på om noen av produktene til Elabs er tilgjengelig til Linux også? Regner jo ikke med det, altså.

Positiv børsdag for elabs. Lenge siden sist. Skål og god helg!

1 Like

Jeg kjøpte en deilig hvitvin fra australia igår, skål!

Elliptic Labs Ships Five Smartphone Models with vivo and HONOR for January 2026

1 Like

Elliptic Labs Signs New Contract with Current Laptop Customer to Expand AI Virtual Human Presence Sensor Across Consumer Laptop Segments

9 Likes

Det var en etterlengtet godnyhet!!!

1 Like

Mye opp i dag?

Caset er aldeles ikke like dødt som kursen, selv om visibiliteten på tallene er og blir utfordringen. Tror de er innforstått med behovet for å bedre sikten og gjør tiltak.

Veldig god og forventet nyhet, dette endrer derimot ikke fremtidsutsiktene,mest pga dette kommer ikke til å bidra stort før uti 2027. Det trengs mer av dette eller en ny kunde, eksisterende er allerede meldt skal utvide,som nå begynner å tikke inn. Kursen kan være hopper i dag, men jeg biter ikke på dette, snart kommer Q4 med fasiten og kursen får en korrigering deretter, og ørken vandringen starter igjen, såfremt det ikke kommer none fundamentalt gode nyheter. Positivt men endrer ikke det store bildet her.

Fascinerende at du ikke ser at dette gjelder faktiske lanseringer i en OEM som ikke er Lenovo. Men jeg er enig med deg at presentasjonen for Q4 vil vise et skuffende 2025.

Hvordan kan du påstå det med sikkerhet?

1 Like

" Contract with Current Laptop Customer"

Litt usikker hva du mener her?

Står i overskriften at dette er eksisterende, og det er kun 1 eksisterende kunde, Lenovo. Denne meldingen er bare en mer konkretisert nyhet av den tidligere " store" avtalen med Lenovo.

2 Likes