de har signert enterprise med top 4 av 6?
Jeg skjønner at timing og språk kan indikere laptop kunde nr 2, men det lar seg ikke si med sikkerhet basert på børsmeldingen, etter min mening
de har signert enterprise med top 4 av 6?
Jeg skjønner at timing og språk kan indikere laptop kunde nr 2, men det lar seg ikke si med sikkerhet basert på børsmeldingen, etter min mening
Lisensavtaler med flere OEMs er tidligere meldt - ref. også tilstedeværelsen av ELABS-tech i Acer Swift-maskiner.
Da må du nesten se tilbake på hvordan de meldte Lenovo, altså da Lenovo tok steget videre ifra Lisensavtale meldt ( som de andre ), til noe mer konkret. Om det gjøres likt, så tenker jeg dette er Lenovo 99%, og kanskje 1 % en annen.
Ingen stor grunn til at det nødvendigvis skal gjøres likt. CEO og IR er byttet ut siden den gang.
Står i klartekst at dette gjelder en “global laptop manufacturer where Elliptic Labs’ technology is already in production”.
Hadde HP eller Dell allerede vært i produksjon… ville ikke da Elabs ha meldt dette tidligere?
Vi får se. ELABS ligger allerede og surrer på Acer-modeller (Acer Swift SFG14-73 and SFG16-72).
Sliter også litt med å se at lansering på flere Lenovo-modeller et år frem i tid “represents a significant step in further scaling our AI Virtual Human Presence Sensor within a major global laptop portfolio”, som det står i meldingen.
Of course it’s Lenovo. What’s good about this news is that the Elabs HPD sensor tech has matured to be 1. functional enough and 2. desirable over other technologies for Lenovo for a large portion of their laptop range. I was worried previously that the Elliptic Labs HPD might be on it’s way out. But now I think it’s pretty good, maybe it can be sold to others too…
Markedet tror feilaktig her at det dreier seg om ny kunde tror jeg. Men digg med så stor oppgang etter lang tid i øde.
Mange er uenige om det er Lenovo eller ny PC OEM. Kva trur du?
0 stemmegivere
Da snakker vi en potensielt sett fryktelig dyr misforståelse på høye volum …
Hvorfor menes det at dette er ny pc leverandør?
Hehehehe. Det har skjedd før skal jeg si deg… en misforståelse førte til at den gikk opp til 29 kr
Tror oppgangen skyldes selvfølgelig også traders som skal raskt inn og ha noen prosenter før de er like raskt ut.
Selv om dette ikke nødvendigvis er en ny OEM, er det uansett klart positivt og forsvarer oppgangen i aksjen. En utvidelse hos en eksisterende stor kunde viser at teknologien fungerer i praksis og skalerer i porteføljen. Det er en viktig kvalitetsbekreftelse.
Dersom dette er videre utrulling hos Lenovo, styrker det også caset mot andre OEM-er – suksess hos verdens største PC-produsent øker sannsynligheten for gjennomslag hos flere aktører.
2026 er allerede litt “kjørt”. CES var ganske dølt, og det er nok en viktig grunn til at aksjen raste. Historisk har CES ofte gitt en tydelig pekepinn på hva vi kan forvente, nettopp fordi utrullinger tar lang tid.
Spørsmålet er derfor om dette er et godt sted å plassere pengene sine når eventuell vekst kanskje først materialiserer seg i 2027. Risikoen er fortsatt høy: fare for emisjon, risiko for et svakt Q4 der mye kan forklares bort som “one-offs”, og restrukturering skaper sjelden særlig god stemning internt.
Alt i alt: Hvis man ikke aktivt gambler på at selskapet lander PC-kunde nummer to, så fremstår en rentesparekonto som et bedre alternativ enn denne aksjen i 2026.
Har noen andre enn Lenovo vært i produksjon tidligere? De melder "…a global laptop manufacturer where Elliptic Labs’ technology is already in production. "
Tror folket her overser denne delen
Det er Lenovo, baser deg på det PT.
Vi får se hva som kommer ut av dette til slutt - og se hvor definisjonen av ‘in production’ viser seg å gå.
Sannsynligheten for at dette ikke er Lenovo er vel større enn noen gang. Hvorfor mener jeg dette?
ordlyden i denne meldingen, spesifiserer nøyaktig x antall modeller. (Ordlyden i denne meldingen virker veldig forsiktig, nesten som en ny aktør starter stille og rolig)
nå med den nye plattformen til Intel, så var det vel forventet at noe må komme. (Nå eller aldri mtp hvor lang tid alt har tatt)
multi year agreement for consumer laptops and accessories for hele virtual sensor plattformen. (27.08.2025)
En tilsvarende melding 25.08.2025 for commercial laptops.
Jeg klarer personlig ikke å tolke meldingen i dag i forbindelse med at dette er Lenovo, når de har skrevet x antall enterprise og multi year agreements rundt spesielt HPD.
Ikke umulig jeg tar feil, så kom gjerne med innspill. Jeg er fullt klar over at selskapet tidligere har annonsert på en lignende måte som i dag.
En annen ting er at språket i meldingen gir rom for positiv tolkning og da blir spørsmålet om det er tilfeldig eller bevisst…nå like før Q4 fremleggelse…som kanskje er skuffende!?
Hadde dette vært annen OEM enn Lenovo, ville ordlyden i meldingen vært klarere og presis.
Men for all det, så lenge det er momentum i aksjen så gleder alle seg…og det kan vare lenger enn logikken tilsier 
De modellene her er fra Acer 2024, tror du ikke laila ville meldt det hvis det ikke bare var lenovo som betalte dem?