Hva tenkte du ny ledelse skulle kunna som nuvarande ikke kan?
Att skifte fra interim til noen ny gjør at man tapper enn mer tempo og hvis dagen gjør jobben finns egentlig ikke noen grunn til å bytte.
CEO og CFO som er nå får ju den otakksamme oppgaven at rydde opp etter tidligere opoenbart useriøse CEO.
De gir ingen finansiell guiding, trolig fordi det de vet er sikkert av inntekter ikke er så oppløftende. Så da er det håpet i AI-briller og smart tv det går i.
42 millioner kr I cash er veldig lite, de må.ha en emisjon, mistenker de ikke vil si det sammen med en dårlig kvartalsrapport. Men det kommer.
Kort svar: Redusere risiko
- De har ikke min tillit pga de har ikke noe “track record/erfaring” på slike selskaper de kan vise til.
- De har ikke levert før, så vi vet ikke om de klarer å løse dette.
- Vi vet ikke om de klarer å holde det de lover.
- De har ikke opparbeidet seg nettverk som trengs.
Jeg sier ikke at de ikke klarer det, men jeg vil ikke sette mine penger på det, da vil jeg heller sette penger på en ledelse som har klart dette tidilgere.
Smart-TV har de snakket om i mange år. Men det har stoppet vid snakk.
Venture, mulig at den som ikke eier aksjer i et selskap er objektiv i et selskap, men det gjelder vanligvis ikke noen som har solgt seg helt ut av en aksje i skuffelse. Da er det ikke mye objektivitet igjen. Når det er sagt, er heller ikke jeg veldig positiv til fremtiden. Her er det nye koster, og nedskrivninger i “hytt og pine”. Blir litt spesielt å skryte av back-log når vi kjenner bakhistorien til disse kontraktene. Og 16m i 2026 og ditto i 2027 spiller ikke veldig stor rolle. Så for første gang synes jeg det lukter litt av en emisjon. Jeg er ikke helt ute av aksjen, holder en liten post just in case. Blir nok å fylle på når kriseemisjonen kommer. Noe lystelig å se frem til i det korte bildet ser jeg ikke. Det måtte være å våkne opp til melding om at økokrim har hentet inn Laila. Det hadde hjulpet litt.
SB1M: Elliptic Labs reported its 4Q24, in which they had already pre-announced restated figures and is why the deviation table below looks a tad strange. However, revenues landed at NOK42.3m and on a like-for-like basis with previous revenue recognition, revenues would have landed at ~NOK50m according to our calculation, which compare to our NOK66.5m estimate. Opex also landed at NOK41m and compares to our NOK32m estimate, but we see in Note 4 that this is related to a NOK7.7m write-down on trade receivables (most likely related to the USD0.5m adjsutment of the contracts with Lenovo highlihgted in the pre-announcement). Adjusted for this, opex would have landed at ~NOK33.5m and hence, the company continue to demonstrate opex control. With cash at NOK43m vs. our NOK35m and the 15% cost reduction program, they should be home-free on cash as of now. Bottom line, we expect another round of negative consensus earnings revisions (smartphone revenues of NOK60m in 2025, pay-as-you go laptop revenues of NOK12m in 2025 and announced milestone revenues of NOK29m makes it tough to reach consensus at ~NOK200m) and argue the -NOK90m tax expense from a derecognition of derred tax assets sends a signal.
For min del litt bedre Q enn antatt. Ellers er det mye usikkert. Noe som burde være greit priset inn på 4 kroner og 450 mcap. Ender vel fort med at det forsvinner av børs, noe verdi er det det tross alt i patenter/tech og avtalene (og laptop øker).
Positivt at SB1 mener at emisjonsspøkelset fortsatt bare er et spøkelse.
«With cash at NOK43m vs. our NOK35m and the 15% cost reduction program, they should be home-free on cash as of now»
Lyttet gjennom Q-presentasjonen, om ikke annet synes jeg Sandstad gir et robust inntrykk. Han er også ned 50 % siden første kjøp, så god anledning til å snitte ned.
Jeg er helt enig. Jeg har fornyet tro på selskapet på mellomlang sikt etter presentasjonen. Jeg var veldig nervøs i forkant. Jeg er ikke enig med SB1 om at emi spøkelse kan legges dødt for nå, men det er foreløpig min eneste bekymring for å sette inn mer penger. Økte likevel noe i dag etter presentasjonen.
Hvordan skulle dett forsvinne av børs? Att avnotere seleskapet skulle væl ikke vare bra før noen? Eller så er det bra før noen uten at jeg beriper hvorfor (mye mulig!).
En avnotering kan være en raskere vei til lønnsomhet og vekst, fordi selskapet kan omstrukturere seg mer fleksibelt uten børsens krav og kvartalspress. Så ikke umulig det. Føles litt som om selskapet står fast på rute 1 når det gjelder videreutvikling . Nå snakker man om smartbriller og tv. I flere år har man snakket om bilbransjen - uten at man har presentert et eneste initiativ mot den sektoren, bortsett fra generell synsing.
Man har snakket om smsrtbriller og TV lenge. Skjer ikke noe der.
Litt merkelig att ikke fler laptop-tillverkare er interesserte. Kanskje ser de ikke noe behov før produktet?
Det skjer nok mer i kulissene i dialog med potensielle kunder enn vi er klar over
Ikke mer komplisert enn at noen kan anse nevnte verdi av IPR, produkter og avtaler som verdt minst dagens mcap + attåt.
Hyggelig å se at tidligere CFO typper tåen i vannet. MWC til uken også, så kanskje man får satt seg ned med noen av kundene igjen
Hva med tidligere CFO?
Ser ut som CFO (Ghibli) før Holmøy har kjøpt litt aksjer på siste liste
Ah nå er jeg med
trodde du tenkte på Lars og det fikk jeg ikke helt til å stemme. Ghibli økte med 100k på meldingen om at bøkene ble endret ser det ut som.
Talhaug (Ghibli) var også svært aktiv på presentasjonen. Og positiv.
Har vært inn og ut av Elabs aksjen siden den kom på børs. Jeg støtter VentureCap, er det noen som har kommet med fornuftige innspill så er det han, selvsagt andre også. Han kommer med konstruktive innspill både positivt og negativt. Tror oppriktig han deler informasjon for å opplyse andre aksjonærer.