De sendte ut melding 25. desember i fjor om at Q4 2025 kommer 26. februar. Så ikke noe brudd på regelverket vedr. dette.
Klart det må være børskrav, alle som møter opp på presentasjonen kan muntlig få informasjon som ingen av oss andre kan få ( altså fordeler ) pga vi kan ikke delta pga ikke sendt ut link f.eks.
Nei, men de må jo invitere. Oppgav de hvor det skulle være og klokken ?
Det er ikke noe børskrav at de skal holde presentasjon.
Det er riktig,etter noe mer graving, så fant jeg ut at det er faktisk ikke et juridisk krav,kun offentligjøring av selve rapporten er det.
Men det sier jo sitt, da får vi ikke mulighet til å stille dem spørsmål ei heller utfyllende forklaringer til raporten osv… og det at det er vanlig praksis. For meg bekrefter dette nok en gang at de må få tak i en ny permanent ledelse.
Finansiell kalender er meldt, de slipper rapport med melding på angitt dag. Der vil link til webcast og whatnot fremgå. Og det kan formidles spørsmål under seansen. Det er vanlig å sende en påminnelse en ukes tid i forkant. Kan hende de gjør det i dag eller i morgen. Men et krav er det ikke, slapp litt av.
Antar at vi får en invitasjon til presentasjon. Enten etter børs i dag, eller i løpet av morgendagen
Smeller sikkert til med en liten spontan-emisjon rett før kvartalspresentasjonen, Huddly-style.
Der kan Alden garantere for litt, slik at Austbø ikke vannes ut - og så kan styreleder garantere for et lite beløp, sånn at han slipper å høre på at Babba klager på at han ikke kjøper. Blunkefjes.
Eneste skumle med det er at man da driver knivfanging i en veldig etablert nedtrend. Men noen er det jo som treffer planken på bunn
Mykje som skjer rundt elliptic labs, verdien er veldig usikker.
Kva har du gjort med Elabs aksjer hittil i år?
- Ingen endring
- Kjøpt
- Solgt
- Solgt alt
- Har ingen aksjer
0 stemmegivere
Oslo, Norway – Elliptic Labs (OSE: ELABS) today announced that its AI Virtual Proximity Sensor INNER BEAUTY® is deployed on Transsion’s TECNO POVA Curve 2 5G smartphone.
The TECNO POVA Curve 2 5G launched on February 13 in India and is now available globally.
By running Elliptic Labs’ software-based proximity sensing solution on the MediaTek Dimensity 7100 chipset, Transsion replaces traditional hardware proximity sensors with a scalable, cost-efficient AI alternative. This approach enables greater industrial design flexibility, cleaner front-facing device designs, and optimized component layout — while maintaining the reliable proximity performance users expect during calls and everyday use.
The contract for this deployment was announced in January 2025, and shipments are now underway.
With this launch, Elliptic Labs continues to expand software-defined sensing across global smartphone portfolios — reducing hardware complexity while delivering consistent, high-quality user experiences.
Nærmer oss 500 millioner
Men faktisk positivt overrasket over Q4 inntekter
Hyggelig å se NOD på lista, hva skjedde med CEVA?
EDIT:
Forbedring i oversikt og infoflyt i nye slides (ikke at standarden var satt så veldig høyt
)
a liability of mNOK 2.3 recognized in connection with a severance agreement with the
former CEO
![]()
![]()
…enablement of targeted content and advertising models for smart-TVs.
IOT vertikalen borte
Smartphone vertikalen kraftig synkende
Laptops økende.
Cash on hand 43.1 mill nok,-
Ebit 2025 - 45.4 mill nok,-
Om 2026 blir omtrent likt, så blir det emisjon ila 2026… Det kommer skatt i tillegg…mer minus
Ellers så krymper omsetningen mye mer enn “regnskapsfeilen”, så selv om den ikke hadde blitt rettet,så ville omsetningen ha krympet for 2025.
Første RØDE flagg Laila solgte stort for ca 24 kroner.
Andre RØDE flagg CFO fikk sparken ( Og “regnskaps tullet” er nok resultatet )
Tredje RØDE flagg CEO går ( Q4 begynner å vise hvorfor,mer kommer nok ).
Måtte le litt da jeg leste på side 22 i presentasjonen : Expanding into new verticals , jeg ler, hva med å beholde eksisterende vertikal ( IOT ), hvordan skal de klare å komme inn i nye, når de ikke klarer å beholde de som de har ?
Hvordan i He…lsike har de klart å øke konstnadene med OVER 30% ( 36 mill til 48 mill ) !!! ? Javist, her bør de begynne med spare tiltak. Selv om de klarer 15%, så er det helt hinsides økning.
Dette var som ventet dårlig Q, og det blir sikkert flere og dårligere om de fortsetter sånn. Har ikke regnet på hvor kursen skal, det kommer etterhvert. Men Tenker den skal vel ned eller ?
Jeg må si keg er positiv etter denne. De rydder opp i alt nå og tar alt av tap inneværende selv om det smeller veldig. Jeg tror vi ser på en ny æra fra 2026 av, eneste jeg er bekymret for er om de må kjøre en emi. Håper de sier noe om det på presentasjonen. Jeg tror denne operasjonen interim gjengen holder på med nå, gjør at 2027 blir god stemning igjen 
Venture, du har ikke klart å si noe positivt siden du solgte deg kraftig ned. Om du kun skal få kursen ned så kan du gjerne finne deg ett annet forum . Prøv å vær noe objektiv.
Kommer ikke til å kjøpe meg inn her, sånn det er nå. Det har jeg sagt tidligere også, gjenstår ny ledelse av det jeg skrev tidligere. Så om kursen blir mye lavere, kommer jeg fortsatt ikke til å kjøpe. Jeg skrev da at laptops er økende, det er jo positivt ?
Men rent generellt nå for Elabs, så ser det ikke så positivt ut. Det kan snus, men det trengs som sagt ny ledelse til dette, og det vil ta tid. Tid er penger. De pengene jeg solgte ut av elabs, skiller nå over 70% i positiv retning, enn om jeg hadde beholdt de her. Så om de skal snu skuta, så sett heller pengene en annen plass enn så lenge,og følg med.
Husk at hvis du er tungt inne her, så er jeg mye mer objektiv enn deg. Sånn har det alltid vært. Eier man aksjer i et selskap, så er man Subjektiv, står man på utsiden er man Objektiv. Jo tyngre du er inne, så mer subjektiv er du.