Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Elliptic Labs: Private placement successfully placed

Ca. 50 øre. Ikke så uvanlig for aksjonærene, det - men denne gangen får de 60 mill cash til selskapet som plaster på såret.

50 øre, det blir det samme som emikurs på 2,85. Det blir spennende å se om du får rett i morgen.

Vi får se hvor det bærer. Sannsynligvis kommer aksjene til å være raskt i hende på deltakerne i første transje - og for de som ikke er interessert i å holde, vil det bli et fryktelig renn for å losse aksjene. Det er nok greit å være mentalt forberedt på at kursen kan gå lavere enn 2,85 også, men sentimentet vil hjelpes av at styret og innsidere deltar (om enn noe symbolsk). I tidligere nevnte Nordic Mining-emisjon var det ikke noe tegning fra innsidere, kun større eiere, og der lider kursen fremdeles - godt under hva emisjonen ble satt til.

2 Likes

Elliptic Labs: Key information regarding Subsequent Offering

1 Like

Apropos ex-CFO: Var ikke klar over at andre nøkkelpersoner var ute i 2025, trodde disse hadde blitt avviklet i Q1-26. Så det er en antagelse på usikkert grunnlag (som det meste ift tåkelandet ELABS dessverre).

Hva gjør dere nå på kort sikt?

• Avventer rep-emi og klargjør kapital
  • Selger unna
  • Kjøper mer på lav kurs, samt avventer rep-emi
  • Foretar meg ingenting

0 stemmegivere

Elliptic Labs: Notice of Extraordinary General Meeting

Det var veldig lenge til GM. Kursen er nok langt under 2,85 da. Blir jo kun en teoretisk øvelse.

Hva er årsaken for at du tror at kursen er langt under 2.85 kr?

Jaja :upside_down_face:

Elabs er en kniv som faller. Den har falt bratt, og har stor fart. Stopper ikke med en liten emisjon. Det er en gedigen reprising av selskapet. Vekstaksje med negativ vekst tilsier lav verdi.

1 Like

Hjelper ikke at verdens børser er på vei ned også, den høye oljeprisen vil først skape noe inflasjon, så begynner økonomien å kjølne.

Definitivt dårlig klima for en emisjon. Det nye de satser på med smarte briller høres uprøvd og lite overbevisende ut. Er redd dette bærer i videre utforbakke.

Turnaround case deluxe dette, se på idex siste mnd. Come on da, bra fundament å bygge på her nå, ingen krise med denne emisjonen med lite rabatt og lite utvanning som tar bort mye usikkerhet.

Hmm. Jeg avventer litt til, bare for å se om verden går skikkelig til helvete. Dersom olja går over 150 dollar, ja så tror jeg børsene raser fordi økonomien ikke kan tåle det.

Om eneste grunn til ikke å kjøpe er frykt for høy oljepris så kan det jo tenkes at kursen fyker opp når krigen roer seg og at dette i bunn og grunn er en kjøpsanledning :man_shrugging:

Det er ikke min eneste grunn. Jeg forventer også at emisjonsaksjene vil dra ned kursen når de kommer. Men jeg er ekstra forsiktig fordi jeg frykter og tror at vi står ovenfor en ny finanskrise dersom krigen i Iran får lov til å spre seg.

Helt ok å være forsiktig nå om dagen, tror uansett at det er muligheter for å gjøre noen kr på elabs nå på mellomlang sikt.